Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hverdagsneglelakk

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-13, 23:29   #181
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mine har blitt sterkere og ikke så sprø med gellack, det som er viktig når du bruker gellack, er at du bruker negllakkfjerner beregnet for gellack, fil negllakken lett så du får åpnet porene og la neglene ligge i negllakkfjerner i 10 minutter, ikke skrap eller riv av lakken. Det er litt mer omstendig å fjerne denne lakken, men lakken holder seg veldig lenge, mine er like fine enda og nå har jeg hatt samme lakk i 11 dager. Gellack er litt tykkere enn vanlig lakk, den blir mer som en epoxy hvis du kan se for deg ett epoxy belegg, men den ser ikke fake ut.

Ha fingrene liggende i 10 minutter i neglelakkfjerner? Det høres jo ikke akkurat strålende ut for huden rundt. (Jeg blir sår og øm, og flasser hud rundt fingertuppene om jeg har vanlig neglelakkfjerner på litt for lenge. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:33   #182
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ha fingrene liggende i 10 minutter i neglelakkfjerner? Det høres jo ikke akkurat strålende ut for huden rundt. (Jeg blir sår og øm, og flasser hud rundt fingertuppene om jeg har vanlig neglelakkfjerner på litt for lenge. )

Du kan kanskje dekke bare neglen med en bomullsdott med neglelakkfjerner, og så surre plastfolie rundt så ikke det drypper ned på resten av fingrene?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:55   #183
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ha fingrene liggende i 10 minutter i neglelakkfjerner? Det høres jo ikke akkurat strålende ut for huden rundt. (Jeg blir sår og øm, og flasser hud rundt fingertuppene om jeg har vanlig neglelakkfjerner på litt for lenge. )

Mulig jeg har herdet hud, men fingertuppene mine sitter på fremdeles, huden likeså.

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Du kan kanskje dekke bare neglen med en bomullsdott med neglelakkfjerner, og så surre plastfolie rundt så ikke det drypper ned på resten av fingrene?

Selvfølgelig også en mulighet. Men jeg heller negllakkfjerner i en skål og dypper fingrene i.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 09:54   #184
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.273
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Jeg kjente at mistet lysten på gellakk om jeg må sitte 10 min med fingrene i neglelakkfjerne, altså. Jeg er lat. Jeg bruker maks 5 min på å fikse neglene hver gang. Da kommer jeg ut i pluss med vanlig lakk tidsmessig, det er jeg helt sikker på.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 10:33   #185
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Det stod i gellack-bruksanvisningen at man skulle ha neglelakkfjerner på neglene og dekke med aluminiumsfolie og la det virke i ti minutter. Det gikk ganske lett av da, og neglene mine ser like fine ut nå, men de var litt tørre så jeg hadde på litt negleolje etter fjerning.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 11:02   #186
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg bruker helst denne nå:

Åååhhh.... Denne var fin!

Hva er pris på OPI i butiken? Er det verdt å bestille på ebay?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 11:23   #187
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har på en som ligner idag, Opi Suzi and the 7 Düsseldorfs

7-åringen falt for denne, men når vi ser på ebay, ser fargen slik ut



Hvilke av bildene gjengir fargen best mulig?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 11:32   #188
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Dere som bruker den gel- greia fra Depend; hvordan ser pakken ut, hva koster den?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 11:46   #189
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk



På Depend sine sider koster den 479,-. Og det tror jeg den gjør på Cubus også, samt at det er 25% avslag.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 11:47   #190
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Neglelakk må kjøpes utenom, men de koster kun 79,- og så er det 25% på de også.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:23   #191
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

7-åringen falt for denne, men når vi ser på ebay, ser fargen slik ut



Hvilke av bildene gjengir fargen best mulig?

Nevermind, nå har vi bestilt både denne og "The world is not enough" på ebay! Noe må vi jo finne på når vi er hjemme og syke!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:29   #192
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg kjøpte meg også OPI Quick Top Coat eller noe i den duren (siden jeg hadde glemt Seche Vite-flaska hjemme), og det fungerte like bra som Seche Vite, faktisk

Denne tror jeg - den blir blank på men flaksa er matt..

Nå maser jeg veldig, beklager, men det er altså to lag med lakk, og så denne på toppen? Eller mellom hvert lag?

Jeg har alltid så hastverk, og synes ofte det blir finest med et lag lakk bare, men det slites jo av så fort.

Kanskje jeg klarer meg med et lag, og så denne på toppen?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:44   #193
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.273
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Nå maser jeg veldig, beklager, men det er altså to lag med lakk, og så denne på toppen? Eller mellom hvert lag?

Jeg har alltid så hastverk, og synes ofte det blir finest med et lag lakk bare, men det slites jo av så fort.

Kanskje jeg klarer meg med et lag, og så denne på toppen?

To lag med farge, et strøk med top coat, Gerbera.

Alternativt kan jeg anbefale to lag med farge, så Opi drip dry. Det er ikke så holdbart som med top coat, men det går rasende fort å legge, jeg bruker maks 5 minutter på å fjerne gammel lakk, legge nytt og få det tørt nok til å kunne ta i bruk hendene. Da kan jeg gjerne legge ny lakk nå og da, altså.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 15:46   #194
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.



På Depend sine sider koster den 479,-. Og det tror jeg den gjør på Cubus også, samt at det er 25% avslag.

Takk! Den må jeg vurdere.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 15:57   #195
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Jeg dillet med søsteren min sine negler i går.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:23   #196
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Så kule pingviner!!!
Her har man testet kaviarperler:
http://www.laylacosmetics.it/mani/sm...ar_effect.html
Fint, om du ikke gjør noe som helst med fingrene etter at du har tatt dem på. Man blir totalt hjelpeløs. Sko og jakke er bare å glemme dersom du ikke har en hjelper.

Testet nailstickers fra L'oreal, de satt bra, men var ufattelig dyre:

Jeg hadde turkis neglelakk under, det ble kjempekult.

I dag har jeg kjøpt lapper til fransk manikyr etter å ha sett reklamen for de nyeste Depend neglelakkene. Veldig meg:

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 19:50   #197
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

På Vita er det 30 % avslag på all sminke, inkludert neglelakk, så da ble det en noen fler Essie-lakker på meg. (Aruba blue og Sexy divide)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 21:45   #198
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Er blitt gel-lakk frelst, men er det noen som vet om noen steder det er mulig å få litt fresjere farger det er jo direkte døllt utvalg:/

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 21:48   #199
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

Godt spørsmål! Jeg har også endelig forsøkt meg på gellack-en jeg hadde liggende, og den er still goin' strong på 5. dagen. Jeg har tenkt å lakkere oppå etter hvert - det går bra så lenge man bruker aceton-fri fjerner. Neglelakken holder også lengre på gellack enn på ren negl. Sånn hvis man blir lei fargen.

Jeg regner med at det går an å kjøpe Shellac på ebay og at den fungerer på Depend-UV-lampen også? Da er det jo brått større utvalg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 22:21   #200
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsneglelakk

De hadde litt større utvalg på H&M, era. Men jeg tror jeg kommer til å bestille fra depend.no neste gang. Der er det veldig bra utvalg.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no