Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-23, 12:48   #181
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jo, det hadde nok vært det beste. Men som en annen skrev over her, det blir vel mest godsaker og kos.
Må gruble på hva vi gjør med eldste.

Noen som sender kalendergaver i posten? Lurer på om han heller skal få det i hard valuta så får han gjøre hva han vil med pengene... han har helt klart merket å være blakk student.

Min kommer hjem en tur om to uker, så da får hun den med seg. Hvis ikke hadde jeg nok pakket den i en eske og sendt. Prøver å ha så små og lette gaver som mulig, og satser på at hun har plass.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 13:55   #182
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.488
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Har sendt pakkekalender i posten til Tyskland. Ble et langt tolldokument.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 15:38   #183
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mine vil absolutt fortsatt ha mammakalender selv om de begynner å bli store. Takknemlig nok vil to av dem ja en pakke Lego spredd over mange dager og tradisjonene er jo nok en ukes tid spredd utover. Yngste klaget over at det betyr at de vet hva de får noen dager.

Men mellomste. Har nok neglelakker. Har nok lipsyler. Har nok hårstrikk. Nok tusjer. Så jeg har ikke noe TEMA for hennes i år. Den blir krevende.

Er hun for liten (eller kanskje for stor ) til å sette pris på småtteri av julepynt, som hun kan pynte rommet sitt med? Kanskje til og med sin egen stjerne med ledning og lyspære på julaften, til å henge i vinduet? Så kan hun oppbevare i en eske etter jul, og ta det fram og pynte rommet sitt med det hver advent heretter? Lyslenker, små nisser, engler, snømenn, snøkule med en søt figur inni, små DIY-pakker, lyshus med batteridrevet telys til å sette inni, gammeldags snøsprayboks til å spraye på vinduet med (finnes det fortsatt?), noe å henge på juletreet som er bare hennes ... Noe godt å spise hver lørdag, en ny ting som skal bakes hver søndag ... (dvs fjerde søndag er vel på julaften i år, så det blir det vel bare tre av)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-11-23 kl 15:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 18:45   #184
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.584
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mine vil absolutt fortsatt ha mammakalender selv om de begynner å bli store. Takknemlig nok vil to av dem ja en pakke Lego spredd over mange dager og tradisjonene er jo nok en ukes tid spredd utover. Yngste klaget over at det betyr at de vet hva de får noen dager.

Men mellomste. Har nok neglelakker. Har nok lipsyler. Har nok hårstrikk. Nok tusjer. Så jeg har ikke noe TEMA for hennes i år. Den blir krevende.

Må det være tema?
Dusjsåpe, fingervanter, refleks, flaxlodd, godteri, fin penn/blyant, julepynt, julesokker, julehårspenner. Normal og Nille har jo mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 20:25   #185
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.698
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Må det være tema?
Dusjsåpe, fingervanter, refleks, flaxlodd, godteri, fin penn/blyant, julepynt, julesokker, julehårspenner. Normal og Nille har jo mye.

Nei, det trenger ikke være tema, men det gjør det lettere for meg og trekker ned prisen i det at jeg kjøper en større ting som jeg deler over mange dager.
Normalt sett har de et "tema" som dekker ca ti dager også har vi en del tradisjoner som dekker ca 5 dager også er det godteri en del dager og sånne ting som julesokker og sånt resten. Det gjør alt mye enklere når jeg kjøper en liten Lego pakke som deles opp eller en pakke tusjer, og sånne ting

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 09:48   #186
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg skal sende pakkekalender til folkehøyskolestudenten. Han trenger sokker, så jeg kjøper noen multipacks og deler opp, lørdagsgodt til helgene, et par reflekser siden de er ute på landet og det er lite belysning. Kanskje jeg skal kjøpe en liten legopakke også, han setter jo pris på sånt fortsatt, det var en god idé. Og litt nudler og kakao.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 10:01   #187
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ungane her har hatt nokre år med pakkekalender fordi dei syns det er så koselig. I år har eg bestemt meg for at det blir kun snop, så får heller mammapolitiet køyre sak på meg.

Samme her. Jeg elsker å lage pakkekalender, men med gutter på 10 og 13 begynner det å bli vanskelig å finne på ting som ikke koster allverden/faktisk blir brukt/som de synes er litt gøy. I stedet får de litt morsomt godteri de fleste dagene, og noen få litt større ting innimellom (som powerbank, som de faktisk trenger).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 10:40   #188
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.977
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi gjør det samme Syrinx og Novla. Guttene spurte pent i fjor om de kunne få bare eller mest spiselige ting (det inkluderer også f.eks. potetgull, kjeks, kakao på pinne/sjokoladebomber og sånt) og det lever jeg veldig fint med så det får de i år også. Datteren min derimot elsker alt av sminke, neglelakk, ansiktsmasker, julepynt, hårstrikker og lignende så hun får en blanding av dette og det samme som guttene (halvparten av julekalenderinnholdet i år, både til guttene og henne kommer fra Normal i år, de har både sminke og godteri ).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 12:36   #189
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Noen som sender kalendergaver i posten? Lurer på om han heller skal få det i hard valuta så får han gjøre hva han vil med pengene... han har helt klart merket å være blakk student.

Er det ikke ekstra kos å få tilsendt i posten da? Å gi penger i adventskalender er virkelig helt utenkelig for meg. Jeg blir trist av tanken.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 14:10   #190
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.698
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nabojenta fikk penger i kalenderen noen dager i fjor, 12 år gammel. Jeg gir heller sjokolade og godteri enn penger. Vurderer gavekort (hjemmeskrevet) på robux til en unge eller to som synes slikt er jevnt, vi får se

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 14:19   #191
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke ekstra kos å få tilsendt i posten da? Å gi penger i adventskalender er virkelig helt utenkelig for meg. Jeg blir trist av tanken.

Jeg ville i såfall ikke kalt det adventskalender, men jeg kunne spurt sønnen min om han ville ha penger eller adventskalender.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 14:22   #192
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nabojenta fikk penger i kalenderen noen dager i fjor, 12 år gammel. Jeg gir heller sjokolade og godteri enn penger. Vurderer gavekort (hjemmeskrevet) på robux til en unge eller to som synes slikt er jevnt, vi får se

Lurt - stjeler den idéen!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-23, 20:17   #193
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.570
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2023

Apropos pengekalender. Nå kom jeg på at da jeg var liten, så lagde min farfar en pengekalender hver til oss barnebarna. Den var formet som et juletre og var av fyrstikkesker - og her fikk vi ti-øringer, husker jeg. Lurer på om det var en femmer øverst i nummer 24.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 06:41   #194
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg må innrømme at jeg har liten sans for kalendere, men nå spratt det plutselig opp en idé fra Musemus’ pengekalender. Lurer på om jeg skal lage en veldedighetskalender til barnebarna hvor hver luke inneholder 10 kr som går til en organisasjon som hjelper barn i krise og nød, f.eks Unicef, Redd barna, Norwac e.l. Og så dikte en liten historie til hver luke om et barn som blir hjulpet. Det må ende godt, da, de er bare tre og fem år. Nå er de jo ikke på besøk hver dag, men ganske ofte, og vi får ta det praktiske litt på sparket. De er godt kjent med slike ting da de har flere fadderbarn i familien. Male og lime fyrstikkesker, tenker jeg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 07:19   #195
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.833
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke ekstra kos å få tilsendt i posten da? Å gi penger i adventskalender er virkelig helt utenkelig for meg. Jeg blir trist av tanken.

Trist? Ok. Det er vel ganske mye mer nyttig enn neglelakk og hårstrikk nummer tretusenogfemti?

Jeg er ikke en pakkekalendermamma lenger, jeg kjøper Flaxkalender til de voksne barna og Kinder til den nesten voksne. Mye mindre stress og sikkert billigere også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-23, 11:03   #196
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg fikk litt penger i adventskalendere min da jeg var student, og syntes ikke det var trist i det hele tatt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-23, 20:19   #197
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.881
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Idag kjørte vi forbi et hus som hadde juletre pyntet tre inne (vi synes det var litt vel tidlig).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 07:43   #198
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.977
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her er det mange som har hengt opp lys ute. Julepyntet tre tror jeg ikke jeg har sett, men jeg husker det var et hus her i nærheten som hadde julepyntet tre helt til mars i år. Der varer virkelig julen til påske.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 08:53   #199
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har sett en del hvite lys ute nå. Det er koselig synes jeg. Vinterlys, de kan gjerne komme frem i november og bli til februar.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 09:22   #200
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

November er litt tyngre i år enn det pleier, så jeg har satt i gang med å pynte med lys. Mest inne, tenkte å sette opp utelyset i dag.

Adventsstjernene i vinduet kommer ikke opp før første helga i advent.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no