Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag? III

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-23, 19:52   #181
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.267
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Cookies med rabarbra.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 20:01   #182
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.822
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Har bakt loffen til fru Timian.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 13:11   #183
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.098
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Eg bakar frøbrød på surdeig for tida, dei går unna.

I tillegg har eg fine rundstykker ståande til heving. Dei er gjærbakst.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 17:21   #184
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.822
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Verdens beste boller hos Idun - «Norgesmesterens boller».

https://www.idun.no/oppskrift/norgesmesterens-boller/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 17:26   #185
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.098
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Verdens beste boller hos Idun - «Norgesmesterens boller».

https://www.idun.no/oppskrift/norgesmesterens-boller/


Den må eg prøve ein gong.

Havreskolding (med både havregryn og kruskakli) brukar eg alltid når eg bakar brød, men ante ikkje at det hadde eit navn. Kult.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 22:43   #186
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.588
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Rosinboller

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 15:55   #187
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.480
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Jeg baker virkelig omtrent aldri, men i dag har jeg bakt denne https://frutimian.no/2020/10/15/ital...og-sitronkake/ Deigen var himmelsk og den lukter kjempegodt, men er til i morgen. For det ser vel teit ut å servere en kake som noen har tatt et stykke av, eller?

Og hvordan bør jeg oppbevare den til i morgen? Kjøleskap eller kjøkkenbenk?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 16:16   #188
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.254
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg baker virkelig omtrent aldri, men i dag har jeg bakt denne https://frutimian.no/2020/10/15/ital...og-sitronkake/ Deigen var himmelsk og den lukter kjempegodt, men er til i morgen. For det ser vel teit ut å servere en kake som noen har tatt et stykke av, eller?

Og hvordan bør jeg oppbevare den til i morgen? Kjøleskap eller kjøkkenbenk?

Ja, den er supergod! Den ser kliss lik ut som Nigellas Lemon Polenta Cake.
Den er sikkert en gammel klassiker med mange opphav.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-23, 22:45   #189
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.822
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Har satt deig til eltefritt brød etter metoden «hva har vi i skapet som det hadde vært greit å få brukt opp?» Dette kan bli interessant. Resten av gjengen kan ihvertfall være glad for at jeg kastet kokosen som var to år over dato før helga.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-23, 23:23   #190
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Ingrid Espelid Hovigs frokostbrød igjen, har bakt dem ganske mange ganger i det siste. De er enkle og går forholdsvis kjapt å bake, og er populære, og greie å ha i fryseren.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 15:55   #191
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.543
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Jeg har bakt ostekake, mislykket sjokoladekake, og skal bake pavlova. Sånn går det når jeg har lovt at jeg skal lage pavlova, mens jeg hadde lyst å bake de 2 andre.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 10:41   #192
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Det nærmer seg skolestart, så jeg har fylt opp frysekista med pizzasnurrer, fylte horn og eplemuffins.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 11:52   #193
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Proteinrundstykker. #hverdag

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 13:33   #194
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.480
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Tenk at jeg kan bidra i denne tråden igjen under to uker etter forrige gang. Jeg har nemlig bakt smuldrepai med rabarbra og jordbær. Den fra Trines Matblogg som er supergod. Skal serveres med god vaniljeis og krem. Det blir nok både lunsj og middag i dag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 16:27   #195
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.968
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Her bakes det til skolestart neste uke og jeg fyller fryseren med halvgrove rundstykker, matpakkeruter og pizzasnurrer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-23, 21:18   #196
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.098
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Eg har tømt kjøleskåpet for diverse slantar av rømme, creme fraiche, cottage cheese og mjølk. Resultatet vart ein haug saftige rundstykker.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-23, 08:42   #197
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Jeg hadde endel rester etter taco, og det sammen med en halv pose ruccola hev jeg i rundstykkedeigen sammen med litt pizzakrydder og hvitløkskrydder. Rullet til boller og la en osteskive på hver. Ble skikkelig gode tacoboller

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-23, 16:10   #198
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.098
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Eg heiv i hop kjeks som eg vart frista av ein eller annan stad på Internettet. Kjempegode!

115 g mjukt meierismør
150 g finkorna sukker

1 stort egg

1 ts vaniljesukker
210 g kveitemjøl
1/2 ts natron
1 ts kremortartari
1/4 ts salt

---
1 ss finkorna sukker
1 ts kanel

---

Pisk smør og sukker luftig. Ha i egg, pisk lett.

Ha i alt det tørre og pisk til mjuk kakedeig.

Lag ballar, rull dei i sukker- og kanelblanding.

Set på brett med god avstand, steik midt i ovnen 180 grader i 10-12 minutt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-23, 16:30   #199
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Hva er kremortartari?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-23, 16:51   #200
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.903
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Bakte eplekake med raspa epler.

Riktignok seint i går, men oppspist av kolleger i dag.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no