Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-09, 23:34   #181
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.108
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men seriøst: ja, det er faktisk vanskelig å velge vogn, og det er vanskelig å vite hva man egentlig trenger. Kriteriene mine da jeg ventet nr 2 var helt annerledes enn da jeg venta nr 1.

Si det høyere, så jeg får et argument for å kjøpe ny vogn!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:38   #182
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Her er TFK sammenlagt, uten bag selvfølgelig:


TFK sportsdel sammenlagt:


Bagen, med Ane i .


Sportsvogndelen med fleecepose, (ønsket meg egentlig en annen farge, med de var utsolgt for det meste, så da ble det denne):

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:38   #183
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bli med å se på Reflex mandag da? Opphørssalg starter kl 10.. (Lade)

Opphørssalg??? Har ikke den butikken nettopp åpna da?

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:41   #184
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Her er TFK sammenlagt, uten bag selvfølgelig:


TFK sportsdel sammenlagt:


Bagen, med Ane i .


Sportsvogndelen med fleecepose, (ønsket meg egentlig en annen farge, med de var utsolgt for det meste, så da ble det denne):

Sahara sportsdel?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:42   #185
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Opphørssalg??? Har ikke den butikken nettopp åpna da?

Jo - men jeg leste på Facebook (av alle steder) at Reflex hadde kjøpt opp Barnas Hus (?), og at butikken på Lade må bort. Var en egen facebookgruppe på det.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:42   #186
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Opphørssalg??? Har ikke den butikken nettopp åpna da?

Jupp. Butikkene i Trondheim er kjøpt opp av Barnas hus. 50-70% salg fra mandag!
http://www.facebook.com/home.php?#/e...id=52619372782

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:50   #187
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Her er TFK sammenlagt, uten bag selvfølgelig:


Med bag i tillegg tar ikke denne mindre plass enn en Simo kombivogn sammenslått. Jeg har hatt to perioder med Simo kombi som bagvogn og én med EW. I perioden der bagen brukes synes jeg det var enklere med Simo enn EW (jeg vet dette er bilde av TFK, men prinsippet er det samme). Det er lettere å slå sammen Simo vogna, og bagen sitter der den sitter. Jeg synes det var pes å måtte ta bagen av og på for hver gang vogna skulle slås sammen. Hvis man ikke har problemer med å løfte er den også veldig grei å få inn i bil. Jeg har i hvertfall aldri tenkt over at den var for tung, selv om jeg selvfølgelig kjenner at de nye vognene er lettere.

Som sportsvogn er jeg derimot mer fornøyd.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:53   #188
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

OI, skulle gentlig kanskje bestemt meg før mandag da i tilfelle jeg finner vogn da.... Det kan bli tøft tror jeg.

Det med oppbevaring under er ikke så viktig for meg, det tror jeg blir viktigere når man har to og det er mer som må med uansett hvor man drar...

Må si jeg fallt litt for TFK jeg nå da. Og Ane så ut til å ha god plass i sommer God plass til litt polstring oppi den bagen der Og så har den fått utrolig mange fine tilbakemeldinger på barnevognguiden....

Jeg tenker at siden den ikke har vendbar sportsdel så kunne jeg kjøpt en sportsvogn snudd mot meg brukt den tiden det er fint å ha baret snudd mot seg. Og så gå tilbake til TFK når barnet blir større, og bruke det som sovevogn siden mange anbefalte den til det....

Er det tungvindt å bruke poser med hull til seler eller? Er det mange fine slike poser? Eller må man ødelegge et skinn og legge nedi under for å få nok polstring på vinteren? Blir jo ikek så sykt kaldt her som regel men...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:56   #189
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

snoopy sover i tfk`en i barnehagen i en gammel voksi uten hull til seler. Hadde løse seler inni men hun snørs sånn sammen så hun kommer seg ingen plass
Men har en oth pose som passer perfekt med selene i tfk`en genialt

Har sitteunderlag i vogna om sommeren. ala simo\oth sitt vognsitteunderlag

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 04-01-09 kl 00:03. Årsak: tror jeg skal legge meg hehe
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:02   #190
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Har pose med hull til seler ja, bruker det nå i sportsvogna.

På sommeren brukte jeg skinn hele tiden, klippet bare hull til selene (skinnet kostet bare 249,-).

Har jo en billig sportsvogn i tillegg jeg da, som er vendt mot meg, for jeg savnet det litt, det skal jeg være ærlig på. Men den er ikke så god å sove i. Vanskelig dette E!

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:02   #191
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

TFK er bra om man liker utseende.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:04   #192
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Med bag i tillegg tar ikke denne mindre plass enn en Simo kombivogn sammenslått. Jeg har hatt to perioder med Simo kombi som bagvogn og én med EW. I perioden der bagen brukes synes jeg det var enklere med Simo enn EW (jeg vet dette er bilde av TFK, men prinsippet er det samme). Det er lettere å slå sammen Simo vogna, og bagen sitter der den sitter. Jeg synes det var pes å måtte ta bagen av og på for hver gang vogna skulle slås sammen. Hvis man ikke har problemer med å løfte er den også veldig grei å få inn i bil. Jeg har i hvertfall aldri tenkt over at den var for tung, selv om jeg selvfølgelig kjenner at de nye vognene er lettere.

Som sportsvogn er jeg derimot mer fornøyd.


Jo, skjønner den på et vis. Men det må jo være mye tyngre å løfte en simo med bag og understell? Og så er TFK bagen mye enklere å ta av og på enn Easywalker, det har jeg sett på søs Spoon sin EW Sky.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:08   #193
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jupp. Butikkene i Trondheim er kjøpt opp av Barnas hus. 50-70% salg fra mandag!
http://www.facebook.com/home.php?#/e...id=52619372782

ojojoj! Da må jeg nesten være på plass!

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:10   #194
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Jo, skjønner den på et vis. Men det må jo være mye tyngre å løfte en simo med bag og understell? Og så er TFK bagen mye enklere å ta av og på enn Easywalker, det har jeg sett på søs Spoon sin EW Sky.

Jeg hadde simo kombi til turbo og den var 4 gang tyngre å løfte på en tfken med og uten bag. Tfk`en tar mindre plass en 2003 kombien gjore

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 04-01-09 kl 11:59.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 07:52   #195
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Teleskopunderstell:




Teleskop light...:




Compact:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 07:55   #196
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Men vogntilbud kommer det jo i grunn "hele tiden" Mjau. Så jeg ville ikka ha stresset SÅ voldsomt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 08:08   #197
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Jeg kjenner at jeg er fasinert over at vognkjøp engasjerer så mye.

Selv har vi en emmaljunga duovogn, kjøpt brukt til førstemann, og den funker helt fint. Men jeg vurderer å kjøpe en ny sportsvogn til sommeren og bruke emmaljungaen som sovevogn i barnehagen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 08:58   #198
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.952
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Dulter litt på polarjenta.
Vi kjøpte Simo dypvogn fra 2001 til 2002-gutten og så fikk han Teutonia y2k som sportsvogn. Lillebror fikk arve samme dypvogn og fikk Teutonia Mistral 2006-modell som sportsvogn (y2k-en var ødelagt). Nå er både Mistralen og Simoen solgt videre. Nå har vi har en Brio Sitty som sikkert selges etter sommeren.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 09:04   #199
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.702
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Synes ikke man kan sammenligne en simo kombi og TFK i vekt og hvor lett den er å ta inn og ut. TFK er mye mindre sammenlagt og. Garantert. TFK tar mindre plass i vårt bagasjerom enn svigermor sin sitty trille. Sitty er smalere, men høyere og lenger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 10:03   #200
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Jeg kjøpte TFK til Snupp sommeren før han fylte ett år. Da hadde jeg forsket mye på hvilken vogn vi skulle ha.
Våre kriterier var:
- en vogn som var lett å trille i marka, da vi er mye på tur (håndbremsen er for øvrig genial i bratte nedoverbakker)
- en vogn som lett kunne reguleres i styret - mannen er lang (195) jeg og mormor er middels (litt over 170 begge to) og farmor er ikke veldig høy (ca. 164), og vi trille alle vognen ganske mye.
- en vogn som var lett å ta med seg både i bil og på offentlig transport (begge bestemødrene får den lett inn i egne biler, jeg har ingen problemer med å få den av og på "gamle" trikker)
- lang rygg og lun (det er vel den trehjulingen på markedet som har lengst rygg og den store kalesjen gjør den kjempelun og god, samtidig som det er gode luftemuligheter for varme sommerdager.)

Jeg syns TFK som sportsvognen var helt super. God å trille, lett å få ut og inn av biler, tar liten plass sammenlagt (passer til og med inn i mammas bittelille Toyota,) og er lang og lun. Dessuten kan ryggen på sportsvogndelen legges helt ned, og Snupp, som i utgangspunktet ikke var veldig stor fan av å sove i vogn, har sovet kjempegodt i denne hele soveperioden sin. Den integrete myggnettingen i kalesjen, som kan byttes ut med stormdekke til vinterbruk, er også en stor fordel.

Nå bruker jeg den som bagvogn til Mini. Hun er født i juni 08, er en lang frøken og har fortsatt såpass god plass i bagen at den brukes som seng når vi er på farten. Hun trives veldig godt i bagen og har begynt å dra seg opp i sittende stilling. Jeg skal derfor kjøpe løs sele til henne, sånn at hun kan sitte i bagen og slipper derfor å forholde meg til snu-problematikken. (Det er festeanordning for løs sele i bagen, under madrassen.) Snupp snudde jeg relativt tidlig, da han satt og hang ut av siden på vognen fra han var drøye syv måneder, for å se hva som skjedde foran ham. Mini er mer opptatt av øyekontakt og jeg kommer derfor til å bruke bagen så lenge hun har behov for å se meg store deler av trilleturen. Bagen er lun og dyp, og det er derfor ikke noe problem å la en baby sitte i den, så lenge babyen er festet med løs sele.

Hvis jeg skal si noe negativt om vognen så er det at handlenettet ikke er så tilgjengelig med sportsvogndelen når ryggen er lagt ned. Det er dessuten viktig å smøre hjulene og bremsene jevnlig ellers blir de litt "trege", men det er vel gjengs for de fleste vogner. Med godt vedlikehold er dette TFK super vogn. Vi har hatt vår i 2,5 år og jeg har ikke ønsket meg en annen vogn i denne perioden. Vi har til og med hatt den med på tur, da du får reisebag til den, slik at det er tryggere å sende den med fly.

(Og så er jeg en av de som syns at TFKen faktisk er ganske fin.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no