Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Lammeskinn? Store forskjeller?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-08, 10:14   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Spørsmål

Lammeskinn? Store forskjeller?

Jeg vil ha nytt lammeskinn, tror jeg.
Hadde til minstefrøkna, kjøpt på babyutstyrsbutikk, hun ble dønn svett. Så sies det at det skjer ikke med Nøstebarn sine. Er det riktig? Er det bare de som duger?
Trenger man egentlig lammeskinn?
Det går jo mot varme tider, men jeg syns alikevel det virker litt kaldt å legeg lille rett i bagen med dyne over.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:16   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Poden har to lammeskinn, ingen av dem fra Nøstebarn. Han har ikke vært klissklass-svett.
Det som vel er med Nøstebarn sine, er at de ofte er korthåret.
Vi har både kort- og lang-håret skinn, merker ikke så stor forskjell i grunnen.

Poden hadde for øvrig det langhårete først, hadde ikke noe problemer med varmen der.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 22-04-08 kl 10:22.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:17   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Vi brukte lammeskinn hele sommeren i fjor og jeg synes det var perfekt. Deilig å ligge på med nesten naken hud for en nyfødt.

Er ikke bare nøstebarn sine som duger, og du MÅ ikke ha. Veldig mange som ikke har.

Eneste er at om du skal ha så MÅ du passe på å kjøpe korhåret. "langhåret ser så mye kosligere ut" argumentet har jeg hørt alt for mange ganger. For at det så gå 2 uker og de begynner å klage over at de blir så varm.

Jeg har et fra barneutstyrsbutikken til 299 og et fra kaiser (barnashage.no) og er mest fornøyd med de billige. Nestegang tror jeg det blir nøstebarn om jeg skal ha nytt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:20   #4
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Jeg har aldri brukt skinn med mine barn. Har lagt helseteppe under dem om sommeren, og et ullteppe etter moren min under dem på vinteren.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:25   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.888
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Jeg kjøpte lammeskinn på den utstyrsbutikken som ligger ved der vi skal møtes etterpå. Jeg er strålende fornøyd og LilleSola er veldig varm av seg til vanlig. Nå bruker vi det bare i senga, men det var veldig godt å ha i vogna i vinter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:29   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Jeg har både nøstebarn sitt, og Kaiser sitt. Jeg er definitivt mest fornøyd med nøstebarnskinnet! Det er mye mykere. Har ikke opplevd at ungene mine har blitt for varme på det. Kaiser sitt ble altfor stivt i ullen til at jeg syns det var greit å legge en liten nyfødt rett oppå det.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:46   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Begge skinnene til poden har for øvrig vært mange runder i maskinen, vi har jo hatt det ene siden okt.2004, og de er like myke og fine.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 11:02   #8
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Jeg har en venninne som jobbet i en helsekostbutikk som solgte skinn, og hun hadde skikkelig store problemer med å anbefale disse skinnene ettersom hun syntes nøstebarnskinnene var flere klasser over. Vi har bare hatt nøstebarnskinn her i huset, og er veldig fornøyd.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 12:13   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Jeg har hatt både rimeligere skinn av forskjellige typer og Nøstebarnskinn. Og etter jeg fikk Nøstebarnskinn i hus så er det kun det som blir brukt og kjøpte også et til. Som sengeskinn funket ikke de andre skinnene, men det har kanskje noe med at Nøstebarn sitt er ubehandlet ull?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 12:28   #10
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Vi har et stort og et lite korthåret lammeskinn fra Nøstebarn og de er uvurderlige. Vi bruker dem året rundt. Har ikke prøvd andre, så kan ikke uttale meg om forskjellene. Barna mine har ikke blitt våte av svette på skinnene.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 12:45   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Vi har også er varm jente, men hun ligger hver natt på nøstebarnskinnet og sover godt og er aldri våt av svette når hun våkner. Har ikke prøvd noe annet enn nøstebarn sitt, men mener å huske at de selger samme skinnet på barnashage.no til en noe lavere pris.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 13:35   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Jeg har flere typer skinn, inkl. Nøstebarn. Alle er korthåret og ubehandlet lammeskinn og jeg er like fornøyd med alle. De vaskes jevnlig i maskin og de holder seg bra. De brukes "overalt" hvor ungene ligger. Har ikke merket noen kvalitetsforskjell på de vi har. Eneste er at Nøstebarnskinnet har en finere gulfarge. Men det har jo ingen praktisk betydning.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 15:07   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Nøstebarnskinn kan absolutt anbefales, jeg har hatt flere av de og et Kaiser skinn, men det blir ikke brukt for Nøstebarn sine er mye mykere og bedre. Aldri opplevd svette barn.
Kan også anbefale de største skinnene fra Nøstebarn for de kan brukes veldig lenge.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 15:36   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Vi har det store fra Nøstebarn. Når jeg skulle kjøpe det undersøkte jeg litt flere, fordi jeg syntes de var ekstremt dyre. Men nøstebarnskinnet var absolutt tettest. Jeg testet med å dytte fingrene nedi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 15:43   #15
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Vi har det nest største fra Nøstebarn til minsten, og er strålende fornøyd. Han har aldri vært svett eller klam.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 17:40   #16
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Har ikke prøvd noe annet enn nøstebarn sitt, men mener å huske at de selger samme skinnet på barnashage.no til en noe lavere pris.

Dette stemmer ikke. Jeg kjøpte fra barnashage.no i den tro at det var samme skinn som nøstebarn sitt, bare billigere. Det jeg fikk fra barnashage var mye stivere i ullen. Tror ikke det var samme merket heller nei.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 19:33   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lammeskinn? Store forskjeller?

Vi har to, ett i senga og ett i vogna.

Det i senga kjøpte vi på fru Lyng, det hadde ordinær pris 699, men var satt ned til 299,- Dette er kjempegodt, og knerten har brukt det helt siden fødselen. Jeg har kun vasket det en gang (vi har ikke hatt uhell).

Det i vogna er et billigskinn fra BabyDan fra Babyshop som kostet 199 (tror det var satt ned fra 299?) Dette er litt mindre, og ikke like mykt som det dyre.

Begge er korthårete

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no