Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllupsluring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 23:46   #21
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Bryllupsluring

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har vært mest fornøyd med maten i brylluper jeg har vært de gangene det har vært servert tapas/koldtbord. Kanskje jeg bare har vært uheldig, men 3-rettersene i bryllupene jeg har vært har vært litt småkjedelige.

Med "plukkmat" får man selv velge hva man liker. I tillegg blir hele stemningen litt mer uformell. Hvis det er veldig mange gjester så kan det bli litt kaotisk i starten, men det har som regel gått greit.

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 23:54   #22
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.868
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsluring

Vi har vært i to bryllup hvor det ble servert pasta og tapas og det er noe av det beste jeg har smakt.
Det gjør noe med selskapet det å måtte reise seg og hente maten selv og ta det man har lyst på.

Så skulle jeg giftet meg hadde det absolutt blitt denne varianten.
Og med champagne som velkomstdrikk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 08:44   #23
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Bryllupsluring

Vi hadde fireretters middag i vårt bryllup, og den menyen hadde jeg gjerne spist meg gjennom en gang til, det var fantastisk!

Forrett: Kongekrabbe, avacado, tomat og med en nydelig dressing, husker dessverre ikke hva det var

1.hovedrett: Spekeskinkebakt breiflabb, kremet kål og tomatpesto.

2.hovedrett: Helstekt oksefilet, artisjokkhjerter, minimais, aspargesbønner og bakt potet. Samt en helt nyydelig saus.

Dessert: Mocca Creme Brulet med jordbærsorbet.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 09:22   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllupsluring

Vi hadde koldtbord i vårt bryllup, og jeg liker det bedre enn noen middag.

Hvis jeg skulle hatt bryllup i dag så ville jeg gått for tapas og spennende småretter blandet med elementer fra tradisjonelt koldtbord. Så ville jeg hoppet over dessert, og hatt et godt utvalg på kakebordet i stedet. Champagne og frukt til velkomsten, rød, hvit og øl til maten og kaffe med godt utvalg av avec til kakene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 11:39   #25
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllupsluring

Det blir tapas! Men tar gjerne imot vin-tips, vi liker ikke vin.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 11:48   #26
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.845
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryllupsluring

Til et tradisjonelt bryllup bør man ha:

Fisk, dill og ris innbakt i butterdeig, eller sprøstekt regnbueørret
Lammelår
Karamellpudding

Sunnmørsk kakebord (=dobbelt så mange kaker som gjester)

Kjøttsuppe på restene av steika til nattmat

I vårt bryllup hadde vi grillfest

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 12:47   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.749
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsluring

Vi hadde tapas i vårt bryllup i oktober og fikk kjempeskryt for vinen. Jeg drikker ikke vin men studerte på nette og kom frem til: DUBOEUF BEAUJOLAIS VILLAGE 2006 og noen helt enkle hvit viner

og CASTELL DEL REAL TESORO til velkomstdrink.


Det jeg fikk beskjed om på polet var at det skulle være lite garvesyre i vinen om den skulle passe til koltbord/tapas.

Den rødvinen har familien min snakket om siden og vi har delt ut de flaskene vi hadde til overs. Den er billig og 95kr så den er å anbefale.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no