Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 13:16   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Det er da ikke min oppgave å oppdra andre. SÅ for fellesskapet er jeg ikke.

Gammel 24-03-08, 13:21   #2
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er da ikke min oppgave å oppdra andre. SÅ for fellesskapet er jeg ikke.

Selfølgelig er det din oppgave!

Og svette på bussen er fullt mulig,sjølv om turen er berre 10 min.

Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:23   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Ja, gud forby hvor mye man kan svette i et varmt basseng. Burde vel ikke bade i det hele tatt.

Gammel 24-03-08, 13:25   #4
tiril
Passiv

Standard

Ja, gud forby hvor mye man kan svette i et varmt basseng. Burde vel ikke bade i det hele tatt.

Ja det er faen meg best du holder deg unna!

Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 00:20   #5
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Når man snakker om svette...

Svetter mer i bassenget enn jeg gjør på land med klær.
Vannet er varmt, rommet er varmt.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:26   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PÅ babysvømminga er de veldig nøye på at vi skal dusje nakne og bruke såpe. Dette gjør jeg.

De vil også at man vasker håret med sjampo før man bader. Det gjør jeg ikke. Håret mitt er ikke så møkkete.

Gammel 24-03-08, 13:27   #7
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Var på Pirbadet i dag, og jeg må si jeg blir forbløffet over hvor mange som ikke dusjer og vasker seg naken før de skal bade.

Jeg har tenkt akkurat det samme! Nå kan det selvsagt hende at enkelte gjør som nevnt her og vasker seg grundig hjemme først.
Jeg dusjer nå uten badedrakt og bruker såpe. Synes det er helt greit og gjøre pluss at det er bra å lære barna først som sist.

Men hadde det vært fellesdusj som noen nevner hadde nok jeg og latt badedrakta være på....

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:55   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du svarte fremdeles ikke.

Da skjønner jeg ikke hva jeg skal svare på.

Gammel 24-03-08, 17:28   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

leliane, om det er slik i et basseng, så er det noe i veien med vedlikeholdet der.

Som tidligere badevakt, er jeg selvsagt pliktoppfyllende og gjør som man skal; full kroppsvask uten badetøy på. Og poden læres opp til det samme. Det er ikke alle steder det er like godt lagt opp til det, men vi er nå i hvert fall en sving innom dusjen.

Og til de av dere som lurer på hvor vaktene er; de er møkk lei av å mase på folk og få sure svar og blikk tilbake. "Jeg har da dusjet hjemme i morges ..." holder fint lite rundt lunsjtider. Har man ikke vært på do i mellomtiden f.eks?

Gammel 24-03-08, 17:31   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Så når man går ut av bassenget for å gå på do, så skal man innom dusjen igjen og full vask?

Gammel 24-03-08, 17:43   #11
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så når man går ut av bassenget for å gå på do, så skal man innom dusjen igjen og full vask?

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:48   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat i dette øyeblikk er det 19,1% som Dusjer naken uten å bruke såpe og 42,7% som Dusjer naken og bruker såpe på kroppen. Jeg skjønner at jeg sjelden er i svømmehallen sammen med disse FP'erne, for det er ALDRI så mange som 61,8% av de jeg er i garderoben sammen med som dusjer nakne hvertfall. Jeg er ganske ensom i så måte der jeg sprader naken med all min kropp hengende og slengende, men jeg er hvertfall så ren som overhodet mulig når jeg går i bassenget og barna mine lærer av meg. Jeg kan nok også være litt høylytt og belærende når jeg poengterer til barna hvorfor det er viktig å dusje naken rett før man bader!

Om alle hadde gjort som det står oppslag om i alle svømmeanlegg jeg har vært i (og det er ikke få all den tid jeg var aktiv konkurransesvømmer) og faktisk dusjet og vasket seg med såpe før de gikk i bassenget så ville man ikke måtte klore vannet så ille mye. Og like viktig som å vaske seg er at man skyller bort alle såperester også! Det tør jeg påstå at man ikke klarer om man dusjer med badetøyet på.

Å si at det holder at man har dusjet hjemme om morgenen er ingen unnskyldning som holder for min del. Og til de som virkelig gidder å dusje seg og barna hjemme, tørke seg, kle på seg, dra i svømmehallen, skifte og bade der for så å tørke seg, kle på seg, dra hjem og kle av seg og dusje og tørke seg og kle på seg igjen...jeg hadde nok ikke gått i svømmehallen oftere enn en gang hvert jubelår om jeg skulle holde på på denne måten! Jeg blir svett bare ved tanken!

Forøvrig ikke enig i at damer 50+ er av de verste, jeg vil heller si damer under 40!

Sist redigert av Mirasol : 24-03-08 kl 18:52. Årsak: Tilføyde noe
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:56   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Å si at det holder at man har dusjet hjemme om morgenen er ingen unnskyldning som holder for min del. Og til de som virkelig gidder å dusje seg og barna hjemme, tørke seg, kle på seg, dra i svømmehallen, skifte og bade der for så å tørke seg, kle på seg, dra hjem og kle av seg og dusje og tørke seg og kle på seg igjen...jeg hadde nok ikke gått i svømmehallen oftere enn en gang hvert jubelår om jeg skulle holde på på denne måten! Jeg blir svett bare ved tanken!

Det er da ikke noe stress. Vi er i svømmehallen kun om lørdagen. Så da hiver jeg oss alle i dusjen etter frokost og før vi drar. Jeg hadde jo dusjet før jeg gikk ut uansett. Ser ikke stressen med det.

Gammel 24-03-08, 18:56   #14
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusjer naken og bruker såpe på kroppen.

Når jeg er ferdig å bade,tørker jeg meg,drar hjem og dusjer der.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:00   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spyler meg godt, men såpe glemmer jeg jo alltid, grisen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:19   #16
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det verste minnet jeg har fra en svømmehall, var en vannpolokamp der jeg tok et kraftig crawltak med høyrehånda, og jeg hadde sprikende fingre, seigt ekkelt snørr iblandet lange hår, jeg gyser fremdeles med tanke på det. :rister:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:26   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, jah?

Gammel 24-03-08, 19:28   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Eh, jah?

Tuller du?

Det blir jo ikke annet enn å bruke opp tiden, som igjen er penger, for å løpe på dass og dusje. Da får de i så fall legge inn 30-40 minutter med gratis tid for småbarnsforeldre.

Gammel 24-03-08, 19:30   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Nei, jeg tuller ikke.
Jeg gjør det alltid, det tar ikke særlig lang tid. Det er klart at det blir styr med unger og slikt, men så lang tid tar det da ikke?
Og det er nå de færreste steder at de er innmari sær på badetiden, det er i så fall kun i høysesong når det er sild-i-tønne i bassenget.

(Dessuten er det særs sjelden at småbarnsforeldre blir jaget ut først, om man nå har utjaging.)

Gammel 24-03-08, 19:31   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Trust me, her er de sære. Og med en unge som skal på do 4-5 ganger i løpet av en badetid, så går det vekk MYE dødtid i å løpe på do.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.