Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Import frå USA

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 21:27   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Import frå USA

Vurderer å kjøpe vogn frå USA, men lurer på kva som kjem i tillegg til prisen for vogn.

Vogn kjem på 2300.-
Porto blir 745.-

Totalsum: 3045.-


Moms er 25% av totalsum (3045,-) - altså 761,-

Totalsum for vogn, moms og frakt: 3806


Er det andre avgifter eg må tenke på?
Toll?

Er prisane inkl. amerikansk moms?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:41   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Er det andre avgifter eg må tenke på?
Toll?

Er prisane inkl. amerikansk moms?

Du må sannsynligivs betale for fortollingen. Hvis det er Posten koster det vel 196,- Hvis det er noen andre som leverer, er det mulig det er inkludert i prisen.
Det er ikke toll på barnevogner.
Pris oppgis alltid uten salgsskatt (moms) i USA, og skattesatsen varier fra stat til stat. Du blir ikke ilagt skatt hvis du bestiller noe til Norge (og vanligivs ikke hvis du bestiller fra en annen stat internt i USA heller, men da er reglene litt mer komplisert og det kan være unntak).

Ben "working for no one but me" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:56   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Import frå USA

Takk for svar.

Har du peiling på kor lang tid det tar å få vogna?
Veit du om det er valuttakursen for dagen eg bestiller eller valuttakursen for dagen dei sender pakken som gjelder?
Kva med reklamasjon?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:58   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Takk for svar.

Har du peiling på kor lang tid det tar å få vogna?
Veit du om det er valuttakursen for dagen eg bestiller eller valuttakursen for dagen dei sender pakken som gjelder?
Kva med reklamasjon?

Valutakursen den dagen den blir fortollet. Flyfrakt går på 7-10 dager, over sjø tar det vesentlig lenger tid (4-8 uker er ikke uvanlig).

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 22:31   #5
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Import frå USA

Jeg tror også jeg skal bestille fra USA.
Har du sjekket ut Jetcarrier? Det tror jeg kan være noe. En venninne av meg benyttet seg av dette, og det var hur greit som hälst.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 22:35   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Import frå USA

Ja, har så vidt sett på jetcarrier, men tvilar på at det blir billigare. Dei reknar pris basert på volum.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 22:41   #7
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Import frå USA

Det er nok et poeng. Tror kanskje de har litt hyppigere forsendelser med båt?

Hva slags vogn har du forresten tenkt å handle? *nysgjerrig*

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:35   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Kva med reklamasjon?

Når det gelder reklamasjon, må du vel bare spørre butikken.

Jeg importerte fra Nederland, og der var det null problemer med reklamasjon. Understellet røk, og de sendte nytt ASAP.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:53   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Takk for svar.

Har du peiling på kor lang tid det tar å få vogna?
Veit du om det er valuttakursen for dagen eg bestiller eller valuttakursen for dagen dei sender pakken som gjelder?
Kva med reklamasjon?

Det kommer an på hvilken måte pakken sendes. Den billigste måten fra USA pleier å ta ca 14 dager.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 07:02   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Det er nok et poeng. Tror kanskje de har litt hyppigere forsendelser med båt?

Hva slags vogn har du forresten tenkt å handle? *nysgjerrig*


Denne:
http://babyjogger.com/cityelitemain.htm

Dollaren er jo veldig gunstig no(fint for meg, men sikkert ikkje like kjekt for Amerika)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Babyjogger-new.jpg (53,2 KB, 12 visninger)
__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 08:06   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Import frå USA

Trodde den lå ganske gunstig i pris i Norge og?

lykke til med kjøpet!! Dollaren er utrolig lav for tiden. får lyst på mye rart.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 08:12   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Trodde den lå ganske gunstig i pris i Norge og?

lykke til med kjøpet!! Dollaren er utrolig lav for tiden. får lyst på mye rart.

Den er ikke mulig å få tak i i Norge - for importøren har gjort en blemme med å bestille alt for mange 2007 modeller, slik at det må selges ut før de tar inn den nye modellen.
Og den er ikke veldig prisgunstig vil jeg si. Mener den koster 4500,- og i mitt hode er ikke det spesielt billig for en ren sportsvogn.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 08:13   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Import frå USA

Ah, Den var vel på tilbud på barnas hus til 2500 eller 3000 i januar?

Men om det er en annen modell så er det jo helt noe annet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 08:31   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Import frå USA

Jeg visste ikke at den ble solgt annet enn fra importøren, så i dag lærte jeg i såfall noe nytt.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 09:30   #15
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Denne:
http://babyjogger.com/cityelitemain.htm

Dollaren er jo veldig gunstig no(fint for meg, men sikkert ikkje like kjekt for Amerika)

Very naaais!

Jeg bærer fanen høyt for min kjære BOB Revolution. Mannen tok den med seg fra USA for et år siden. Rett og slett en makalaus vogn!
De store hjulene er purt gull, og kalesjen er genial (ser at Baby Jogger har fått seg en lignende variant nå). Sammenslåingsmekanismen er den samme som på Baby Joggeren, men jeg tror BJ er ørlitte lettere. BJ har fått seg et lite ansiktsløft, og ser mye kulere ut enn den gjorde før. Riktig så snasen, synes jeg.

Tror du kommer til å bli superfornøyd!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 19:14   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Import frå USA

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ah, Den var vel på tilbud på barnas hus til 2500 eller 3000 i januar?

Men om det er en annen modell så er det jo helt noe annet.


Det var ein BabyJogger, men ein mykje enklare modell.

Eg har forøvrig fått same svar som Sjuggerpløm frå importøren her i Norge.
Ho anbefalte meg å importere sjølv dersom eg skulle ha den nye modellen.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:57   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Import frå USA

Takkar for alle tilbakemeldingar.

Lurer forresten på når pengane trekkes frå konto sånn i forhold til kva kursen på USD er.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no