Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær under kjole

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 11:03   #21
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Klær under kjole

Strømpebukser i alle farger gjør susen. Vi har en del fra Janus i div farger.
Også gjerne stilongsen med blondekant over, alt ettersom.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:46   #22
Lillepia
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 19
Lillepia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klær under kjole

Snuppa bruker forskjellige farger på ullklær under kjolene, men passer på at fargene ikke kræsjer helt.

__________________
Jente 06
Lillepia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:51   #23
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær under kjole

Longsen kan man ta utenpå sokkene, da blir det "penere" om man bryr seg om sånt.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:54   #24
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Smil

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av Lillepia, her.

Snuppa bruker forskjellige farger på ullklær under kjolene, men passer på at fargene ikke kræsjer helt.

Her også!!! Har to jenter, og begge elsker å gå med kjole eller skjørt!!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 13:21   #25
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kjole, stillongs og sokker, altså??? Ser liksom ikke det helt for meg. Får jeg se et bilde eller to (hodeløse om dere vil, selvsagt). Jeg er så utrolig nybegynner når det gjelder kjoler.

Og hva går under betegnelse hverdagskjole, tro?

Hverdagskjoler er alle kjoler som ikke brukes til fint. Når de fine kjolene ikke er fine nok lengre, så degraderes de til hverdagskjoler. Vi bruker også sommerkjoler/skjørt på vinteren også. Det har vi gjort siden storesøster var 3 år (hun er nå 7 og vi kan telle på en hånd de gangene hun har gått i bukse. Forøvrig så har vi bestandig brukt strømpebukser, men det er fordi hun ikke liker longs/sokker.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:05   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Hverdagskjoler er alle kjoler som ikke brukes til fint. Når de fine kjolene ikke er fine nok lengre, så degraderes de til hverdagskjoler. Vi bruker også sommerkjoler/skjørt på vinteren også. Det har vi gjort siden storesøster var 3 år (hun er nå 7 og vi kan telle på en hånd de gangene hun har gått i bukse. Forøvrig så har vi bestandig brukt strømpebukser, men det er fordi hun ikke liker longs/sokker.

Skulle tro jeg hadde skrevet dette selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 00:21   #27
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær under kjole

Jenta vår har så og si bare brukt skjørt/kjole i hele vinter i barnehagen. Da har hun sett med ulltrøye og longs og et passende skjørt eller seleskjørt over. Kjole blir ikke så mye brukt i barnehagen, for jeg innbiller meg at det blir litt varmt med kjole over ullundertøyet. Men med skjørt/seleskjørt, blir det passe varmt og et fint antrekk som vesla er fornøyd med. Her går det i dongeriskjørt, beige og rosa eller rødt. Har også begge de "antrekkene" fra Nøstebarn som vist foran her. Kjempedeilige og søte sett .

Ullsettene er rosa, rødt, lillastripet, rød/rosastripet, naturhvitt.......og så har vi flere par med sokker i samme farger.

Og det skal matche, det er vesla veldig nøye på (mon tro hvor hun lært det )

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:14   #28
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Har ei skikkelig kjolejente jeg også. Hun bruker tynne ulllongs og sokker under i barnehagen, eller fargerike strømpebukser. Om det er kaldt har hun tights over, eller tykke ullbukser om vi skal ut.
Under har hun ullbody eller tynn ullgenser.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:11   #29
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klær under kjole

Eg bruker dette under kjolane:

Ganske tykke stilongs fra nøstebarn. Har en brun og en lilla. Super gode!Brukar sokkar i samme farge.

Og denne har eg i mosegrønn:


Har og ei ribbestrikka bukse som eg bruker under.

  Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:18   #30
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kjole, stillongs og sokker, altså??? Ser liksom ikke det helt for meg. Får jeg se et bilde eller to (hodeløse om dere vil, selvsagt). Jeg er så utrolig nybegynner når det gjelder kjoler.

Og hva går under betegnelse hverdagskjole, tro?

Tror ikke jentungen min aner hva det er å matche. Bryr meg ikke så voldsomt. Så lenge jenta ikke fryser så er det meste greit her.
Janus stillongs, sokker, ulltrøye og kjole er standarden her i huset. Alt passer sånn noenlunde for hun vil bare ha rød, lilla og selvfølgelig rosa.
Hverdagskjole er type bomullskjole fra H&M, Cubus el.l. Her fungerer også sommerkjoler hele året bare med ulltrøye under. Er såååå fint så.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 08:25   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær under kjole

Vi bruker for tiden den rød-rosa-grå-stripete ullbuksa fra Nøstebarn og en rosa ullbukse fra krokofanten under kjoler og skjørt. Vi har alltid brukt det vi har av ullbukser, og er trofaste ullbuksebrukere. Lille har vært en ukuelig skjørt- og kjolejente og da må det ullbukse til under.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 08:49   #32
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kjole, stillongs og sokker, altså??? Ser liksom ikke det helt for meg. Får jeg se et bilde eller to (hodeløse om dere vil, selvsagt). Jeg er så utrolig nybegynner når det gjelder kjoler.

Og hva går under betegnelse hverdagskjole, tro?

Jeg synes egentlig det er penere med strømpebukse, men stillongs er mye mer praktisk, kjole eller ei. Tenk deg den forskjellen det er i barnehagen å kunne ta av skoene og skifte sokker, fremfor å kle av sju unger dress, ulltøy og strømpebukse, og på igjen med alle lagene, bare pga en våt fot. Mye enklere for ungene å skifte selv også.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no