Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-08, 18:05   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Utrop

Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Dette var nytt for meg.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/11/523602.html

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 18:11   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Jeg var klar over at det er spesialavfall. Jeg var ikke klar over at man burde forlate rommet i 15 min eller at de knuste delene burde oppbevares i en lukket beholder/pose.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 18:13   #3
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Ja jeg så dette jeg også, var heller ikke klar over at man burde forlate rommet i 15 min.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 18:41   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.883
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Det er mulig å kjøpe kvikksølvfrie sparepærer får jeg opplyst av innkjøperen her i huset.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 19:18   #5
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

ooops!

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 19:22   #6
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Jøss, det viste jeg faktisk ikke. Kan ikke huske å ha knust sparepære. Men vanlig tynne pære har jeg knust mange av. Noen av dem knuser bare man ser på nesten.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 19:24   #7
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.967
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Bittelitt off topic - er vanlige pærer spesialavfall?

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 20:02   #8
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Nei, vanlige pærer kan man kaste i vanlig husholdningsavfall.

Takk for tipset, kisha!

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 20:59   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.336
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Nei, vanlige pærer kan man kaste i vanlig husholdningsavfall.

faktisk ikke....
Vanlige lyspærer inneholder bly og er derfor betegnet som farlig avfall. Hørte dette for noen mnd siden. Har samlet våre i det siste, men enda ikke levert på butikken (glemmer det alltid...). Har aldri sett Rema, Rimi eller noe "reklamere" med at de tar i mot vanlige lyspærer. kanskje jeg klarer å huske det når jeg skal på butikken i morgen?...

http://www.viivilla.no/articleshow.asp?show=31578

__________________
99, 00, 04, aug. 14

Sist redigert av Svanen : 14-01-08 kl 21:05. Årsak: fant en nyttig side...
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 23:25   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Oisann, jeg har knust to sparepærer de siste ukene, sopt opp og kastet i den boksen jeg har til lyspærer under benken ( leverer på miljøstasjonen i allefall)

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 13:07   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.336
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du knuser en sparepære (Dagbladet)

Europris tok iallefall i mot mine pærer. Hun bak kassa (ganske ung) så helt spørrende på meg da jeg spurte om de tok i mot lyspærer og rør.
Mener du for Expert (vegg i vegg)? spør hun.
Dere selger jo lyspærer, sa jeg.
Da kom det ei annen og sa til ungjenta er de er forpliktet til å ta i mot...

Ja, ja de tok imot, men vi skulle ikke måtte spørre oss frem.

Spurte forresten i kassa på Rema etterpå, nei han visste ikke...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no