Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 20:57   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Nå er jeg lei av stretchlaken som enten krymper til det ugjenkjennelige, eller blir full av hull.
Jeg har prøvd jerseylaken, men strikkene på de ble ødelagte.
Hva slags merker er det som holder flere vask?
Et alternativ er jo å kjøpe de et nr for store, men det hjelper jo likevel ikke mot hull.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:03   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Høie har gode stretchlaken.
Jeg har også gode erfaringer med Kid sine.
Er ikke like fornøyd med de fra Turiform, men de de i mange fine farger ...

Ikke fyll maskinen så full når du vasker de.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:05   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Jeg kjøpte på Tilbords en gang i tiden. De er knallgode.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:00   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Vi bruker Høie sine, de holder veldig godt selv etter mange vask.

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:19   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Tusen takk for svar. Tror ikke jeg har prøvd Høie sine nei.
Her skal lakenshoppes.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 22:37   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Ang. krymping så lærte jeg nylig hos Princess at har man 160 seng så skal man kjøpe 180. Har man 180 så skal man kjøpe 2m. Synes det høres rart ut. På Ikea så står det at 160 passer til 160-seng og 180 passer til 180-seng. Noen som vet noe om dette?

Har heller ikke funnet noen laken som holder seg like store, men kan jo være fordi jeg da kjøper dem et nr for små. (Ifølge Princess-damen)

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 23:01   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Jeg har 150 seng og kjøper alltid 180, men det er fordi jeg kjører de i tørketrommelen og regner med at de krymper litt der. Jeg har aldri opplevd dårlig kvalitet på Jerseylaken uansett hvor de kommer fra og kjøper de like gjerne på Europris eller Jysk forresten.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 00:28   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Bomull kryper "alltid", 2 - 7 %, jo løsere vevd jo mer vil det krympe. Vask på 60 eller 90 grader og tørketrommel er også med på å krympe bomullen.
Noe av det kan strykes ut, men jeg kjøper heller mine laken litt større slik at jeg kan vaske de på minimum 60 grader og putte i trommelen.

Noe bomull er anti-krympebehandlet, dvs at det er satt inn med noe(kjemikalier)

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 00:57   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Bomull kryper "alltid", 2 - 7 %, jo løsere vevd jo mer vil det krympe. Vask på 60 eller 90 grader og tørketrommel er også med på å krympe bomullen.
Noe av det kan strykes ut, men jeg kjøper heller mine laken litt større slik at jeg kan vaske de på minimum 60 grader og putte i trommelen.

Noe bomull er anti-krympebehandlet, dvs at det er satt inn med noe(kjemikalier)

Jeg har alltid regnet med at når jeg kjøper til en størrelse så skal det holde den størrelsen, selv etter vask. Har samme problemt til sprinkelseng. Der finnes det jo ikke noe annet enn 60x120. En vask og lakenet er for lite, ev. så "krymper" det madrassen så mye at det blir sprekker.

Til vår seng kan jeg alltids gå opp en størrelse, men det går jo ikke til sprinkelseng.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 01:04   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Det er ikke alle produsenter som tar høyde for at produktet deres krymper.
Dersom de må legge til 7 % mer stof fpå hvert laken, koster det mer penger i råvarer og fortjenesten vil bli mindre.

Jeg husker forresten at damen på Princess anbefalte at jeg måtte gå opp en størrelse,
det kan jeg ikke huske at de har gjort hverken på Interiørland, Hem-Tex eller Dysvik, dersom det ikke har vært veldig billige laken. Ikke på Kid heller forresten.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 14:53   #11
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Jeg har erfart at de må koste litt for at de skal holde mer enn 5 vask.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:06   #12
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får jeg kjøpt laken av god kvalitet?

Jeg er veldig fornøyd med Kid sine laken. Kjøpet alltid en størrelse større enn sengen egentlig er.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
høye, jersey, kid, laken, stretch


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no