|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenVi fikk brev som skulle signeres og returneres dersom barna skulle fritas for gudstjeneste.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ustabil
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolen
Så i bunn og grunn syns du ikke det er greit å bo i et land med statskirke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Skrekkøgle
|
Hadde vi hatt større lokale her i Bergen, hadde det kunnet gått ann. I alle fall de gangene de leier lokaler utenfor moskeen, som er store nok.
![]() |
#25 |
Passiv
|
Jeg synes ikke noe om en statskirke og synes det er på høy tid å skille stat og kirke. Men det er en annen diskusjon. |
![]() |
![]() |
#26 |
Ustabil
|
Men vi HAR statskirke. Nå vet jeg ikke om det fortsatt eksisterer såkalt kristen formålsparagraf i skole og barnehage, men det er det sikkert noen som vet? Jeg kan ikke se hva som er "ikke for alle" her. Alle kan delta, hvis de vil. Dette er jo i bunn og grunn på linje med alle juleforberedelsene. "Spikk en nisse" - nei fysjom, vi praktiserer ikke nisse, vi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenDa har jeg vært på skolen og snakket med de. Dette hadde de iiiiiingen erfaring med, for der gikk alle barna i kirken. Grunn god nok til ikke å gå, spør du meg. Snakket med en kar der. Kom hjem nå, hentet Iben fordi hun er syk. Telefonen ringer, men jeg bærer hun (sovende) så jeg får ikke tatt den. Inn piper dermed en melding. Fra rektor. Jeg måtte ringe henne.
![]() |
#28 |
|
For meg kunne man godt droppet juleverkstedene, men da jeg var liten og uskyldig skolepike løste vi det sånn at jeg var med på juleverksteder, men lagde andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenHos oss får vi lapp hjem med påmelding til alternativt opplegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenStorebror har vært på gudstjeneste i dag. Vi har ikke fått noen lapp i forkant om alternative opplegg. Ærlig talt har jeg ikke tenkt på det heller for jeg synes det er helt greit at han går i kirken i regi av skolen.
![]() |
#31 |
Passiv
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolen |
![]() |
![]() |
#32 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenDette brevet fikk vi 1 skoledagen til ungene.
![]() |
#33 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenVi fikk brev fra skolen med et skjema som vi skulle sende tilbake hvis barna ikke skulle være med i kirken. Da var det aktiviteter på skolen istedet. Foreldre har rett til å nekte barna å være med i kirken, uansett grunn.
![]() |
#35 |
Pauset
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenPå skolen jeg jobber har vi sendt ut beskjed i god tid. Foreldrene må skrive i meldingsboka dersom barnet ikke skal delta på julegudstjeneste. De som ikke skal delta har alternativt opplegg der det er nødvendig. Våre muslimske barn feirer Eid i morgen så da har de fri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Audacious
|
Hvor er det dere bor?
![]() |
#37 |
godt brukt
|
Hva sa hun? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenMen for dere som ikke har fått et reellt valg; dette ville jeg fulgt opp! Det angår ikke meg direkte, men jeg synes det er en selvfølge at man som forelder kan velge dette selv. Jeg hadde tatt det opp i FAU.
![]() |
#40 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kloke ord Bina. Meget kloke ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|