Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva slags bokhyllerydder er du?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 20:55   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva slags bokhyllerydder er du?

Hvis, eventuelt når, du rydder i bokhylla på grunn av plassmangel- hvilke bøker prioriterer du å ha stående fremme, og hvilke pakker du ned? Vil du ha fremme de du ikke har lest, men som du kanskje kommer til å lese, eller vil du ha stående de du har lest - for å vise omverdenen hvor belest du er og i hvilken sjanger? Rydder du bort bøker du er flau over å ha lest? Har du stående framme bøker du sannsynligvis aldri kommer til å lese, men som tar seg godt ut?

I det hele tatt, er du en boksnobb?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:56   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags bokhyllerydder er du?

Rydde i bokhylla? Det ordner barna.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:04   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rydde vekk bøker? Man kjøper da flere bokhyller.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:06   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det en salig blanding. Masse pensumbøker, pocket - krim stort sett, populære bøker som Harry Potter, både norske og engelske utgaver, klassikere som "Stormfulle Høyder", "Jane Eyre", div Jane Austen, Jo Nesbø, Jan Guillou, Stephen King, en del chick lit, Pondus, en og annen barnebok og masse annet rart. Vi har ikke bokhyller i stua for å imponere noen. Noe av det dummeste jeg ser er folk som har rader med "fin" litteratur pent oppstilt, og så oppdager du at bøkene ikke er lest i.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:07   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Har til og med Sagaen om Isfolket stående i bokhylla ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:09   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Man rydder da ikke vekk bøker!

Gammel 13-12-07, 21:12   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Trodde det stod hva slags bokhyllekrydder er du?

Gammel 13-12-07, 21:18   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har store kvaler med å rydde bort bøker og gjør det helst ikke. Dessverre er det av og til en dyd av nødvendighet (som f.eks nå ), men jeg gruer meg virkelig til jobben.
Jeg bryr meg ikke om hva andre måtte mene om bøkene jeg har fremme og det finnes ikke bøker i min hylle som jeg ikke har lest, men jeg er av den klare formening at bøker skal stå fremme og fryde seg...
Jeg prøver febrilsk å få gjennomslag for bedre plass til bøkene i stua (og på soverommet), men mannen er ikke helt overbevist.

Gammel 13-12-07, 21:18   #9
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg rydder i prinsippet ikke vekk bøker, men kvitter meg i det minste med dem jeg har flere eksemplarer av. Nå er bokhyllekapasiteten sprengt, så hyllene i boden fungerer også som bokhyller. I boden står imidlertid de bøkene som det er minst sannsynlig at jeg kommer til å lese.

Gammel 13-12-07, 21:21   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kun barnebøker framme, alt det andre er hos svigermor.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:26   #11
Left
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:28   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå trodde jeg man skulle testes på hvilket bokhyllekrydder man var. Jeg lurte fælt.

Gammel 13-12-07, 21:36   #13
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Har alt av bøker i kjellerstua. Der har jeg faktisk plass til enda noen fler
Jeg har egentlig sluttet å kjøpe bøker - låner heller på biblioteket eller hos familie og venner.
Men innimellom er det ålreit å ta en titt nedi hylla - den siste jeg gjenoppdaget var Arturos øy

Gammel 13-12-07, 21:47   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Med vår anskaffelsesfrekvens og stuestørrelse stopper det seg før eller siden selv.

(Har kasse på kasse i kjelleren...)

Gammel 13-12-07, 21:52   #15
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte rydde bøker i høst, bokhylle måtte vike for ny barneseng til neste, større bolig. Jeg prioriterte da å beholde de bøkene jeg ikke har lest enda på de reduserte bokhyllemeterne.

Bokhyller hvor bøkene er sortert etter farge kommer høyt opp på teitlisten min.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:55   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Bokhyller hvor bøkene er sortert etter farge kommer høyt opp på teitlisten min.

Enig! Hvis fargen er det viktigste med bøkene, så er vel også sjansen for at de faktisk blir lest forsvinnende liten? *fordomsfull*

Gammel 13-12-07, 21:58   #17
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en vrangforestilling om at det må være harmoni i bokyllen, fargekoordinert, etter høyde og alle bøker like langt ut!

Jeg får litt fnatt av mannens bokylle ... der ser alle bøkene ut for å bare ha blitt kastet inn. Han er opptatt av enmer ... tsj
Min er superfin da

Gammel 13-12-07, 22:06   #18
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Enig! Hvis fargen er det viktigste med bøkene, så er vel også sjansen for at de faktisk blir lest forsvinnende liten? *fordomsfull*

Nei, har lest alle mine
Og jeg har startet på mannen sine, og mens jeg leser rydder jeg i bøkene hans i smug
Jeg syns det er mye mer tiltalende å leite igjennom en bokylle som ser ryddig ut enn en jeg får lyst til å rydde. Men så har jeg jo en feilkobbling

Gammel 13-12-07, 22:26   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Standard

*nervøs for at Blondie har inspisert hyllene mine*
(De få jeg har plass til i stua... )

Jeg tror for øvrig jeg har et slags FIFO-prinsipp i hyllene mine. First in, last out. Hvis en bok en gang fikk plass, er det sjelden den må vike for en ny en. Derav alle kassene i kjelleren med nye bøker. Når det er sagt har jeg noen bøker i hylla jeg ikke har lest, som jeg antakelig ikke kommer til å lese (eller fullføre), men som jeg har en drøm om at jeg en gang skal orke å begynne på.

Jeg skal heller ikke skryte på meg at det er jeg som kjøper så enorme mengder med bøker. Det er vel min bedre halvdel som står for 90% av innkjøpene her.

Gammel 13-12-07, 22:27   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

*nervøs for at Blondie har inspisert hyllene mine*
(De få jeg har plass til i stua... )

Pssss, det var jo det første jeg gjorde! Du besto "Potensiell-venninne"-testen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.