Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpen kjøkkenløsning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva foretrekker du? (utdyp gjerne)
Åpen kjøkkenløsning 26 28,26%
Eget kjøkken 58 63,04%
Samme for meg 8 8,70%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 11:50   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi har kun hatt kjøkken for seg selv til nå, og jeg savner den sosiale delen når vi har gjester. Halve selskapet flyr jeg inn på kjøkkenet, og derfor gleder jeg meg til å få kjøkken og spisestue i ett. Om det vil fungere vet jeg ikke helt, men jeg tror det blir kjempebra!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 11:58   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha et stort kjøkken med plass til gjester, men ikke åpen løsning. Jeg vil slippe å vaske fett fra toppen av rammer og hyller o.l. på stua, og vil begrense matlukt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:01   #3
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vil ha et stort kjøkken med plass til gjester, men ikke åpen løsning. Jeg vil slippe å vaske fett fra toppen av rammer og hyller o.l. på stua, og vil begrense matlukt.

Heilt einig med Glitter. Det er nok å vaske fett av som det er. I tillegg hadde det nok blitt månelyst heime om eg hadde sett i gong med kjøkenmaskin o.l samtidig som det gjekk ein viktig fotballkamp på TV, dersom vi ikkje hadde hatt mogelegheit for å stenge døra mellom.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 14:46   #4
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er veldig greitt med eget kjøkken jeg.

Gammel 13-12-07, 17:53   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hatt begge deler, og foretrekker definitivt å ha kjøkkenet som eget rom.

Vi har 18 kvadrat nå, og da er det plass til at gjestene kan stikke innom kokken uten at de går i veien

Jeg er også en av de som ikke alltid har et ryddig kjøkken, så jeg synes det er godt å kunne stenge rotet inne.

Gammel 13-12-07, 18:37   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Åpen løsning, fordi jeg er ekstremt selskapssyk samtidig som jeg elsker å lage mat. Når det er flere enn en person på besøk her, er det ikke plass til at de kan henge på kjøkkenet med meg når jeg kokkelerer, så da står jeg alltid og roper inn til stua. "Hva snakker dere om?". "Hva lo dere av nå?", og sånne ting. Også løper jeg fram og tilbake for å få med meg det meste.

Vi bor i blokkleilighet fra 50-tallet og kjøkkene ligger typisk i andre enden av leiligheten i forhold til stua. Det er en liten leilighet da, men stor nok til at jeg føler jeg går glipp av ALT når jeg må stå på kjøkkenet alene.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:08   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi har stort kjøkken, så den sosiale biten er ikke noe problem. Jeg ville kun valgt åpen løsning dersom leiligheten var veldig liten.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:32   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt et lite trangt kjøkken i "alle år" med bord og stoler derinne og minimalt med benkeplass... Men etter nyttår skal gubben fjerne en vegg ut mot hallen og stuen og snu hele kjøkkenløsningen så DA blir det åpent og fint. Gleder meg masse. Endelig blir jeg kvitt det grønne kjøkkenet og bytter det ut med sånt lyst og lekkert kjøkken og med mørk tjukk benkeplate. Vi har tegnet det og vet hvordan vi skal ha det.

Ang. matos og fettbelegg så har vi ikke det på kjøkkenet nå heller så jeg regner ikke med at det blir så mye problem senere. Gleder meg masse. Tror ikke jeg har en eneste negativ tanke på å endelig få mer luft på kjøkkenet altså.

Gammel 13-12-07, 19:39   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Liker over hodet ikke åpen kjøkkenløsning. Har hatt det i mange år, men nå har vi stort, lukkbart kjøkken, og det er deilig! Kan steke og brase og f.eks. smultkoke så mye jeg vil uten å bry meg om stekeos andre steder, og når den store middagen til 14 er ryddet av bordet, er det bare å lukke døra til oppvasken. Dessuten har jeg alltid likt å lukke meg inne på kjøkkenet med radio og avisa (og nå internetten) om kvelden. Og det er fint å kunne skille hverdagsmåltidene fra f.eks. søndagsmiddager ved å spise i kjøkken eller stue. Aldri mer åpen kjøkkenløsning.

Sist redigert av Tangina : 13-12-07 kl 19:40. Årsak: Nesten synd å endre dette fantastisk feilstavede ordet: "kjøøkenlsøning"
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:13   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en "U"-løsning: kjøkken og stue i hver sin "lange" del av U-en, og spisestue i bunnen. Det syns jeg fungerer kjempefint.

Gammel 13-12-07, 20:20   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forresten ikke tv-en i stua, men stappet inn på et lite rom som bare inneholder TV og en romslig sofa. Der døren kan lukkes.

Gammel 14-12-07, 22:57   #12
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor i leilighet, og har åpen kjøkkenløsning. Jeg syns det passer veldig bra her, men det har kanskje med å gjøre at vi bare har en spiseplass. Kanskje det hadde vært annerledes hvis vi hadde hatt større plass. Stue/kjøkken går i en U. Her jeg sitter i sofaen nå kan jeg ikke se noe av kjøkkendelen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.