Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal far ha lov å bestemme barnas hårfrisyre?
Nei, dette er en kvinnes domene 10 7,19%
Ja, på likt nivå med mor 108 77,70%
I samråd med barnet så.... 20 14,39%
Bare om han har fullt ansvar for alt 1 0,72%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 15:47   #61
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Sånn?

Rødstrømper?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:53   #62
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Jeg syns pappaen har like mye å si, sammen med barnets ønske.
Jeg opplevde dog en gang at eksens samboer skamklippet datteren vår uken før jeg skulle gifte meg. Det ble dermed ikke oppsatt hår på henne.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 17:12   #63
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.067
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hva skjedde med full selvbestemmelsesrett til barnet?

Etåringer er vel ikke ikke i stand til å ta fornuftige valg vedrørende verken det ene eller det andre, det er noe de vokser seg til. Vel og merke dersom de får lov til å delta.

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

I samråd med barnet så.... når barnet har blitt stort nok til å mene noe om frisyre og klær.

Enig. Eller egnetlig med veiledning fra de er så små som mulig.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes ikke en gang fedrene skal få bestemme over sin egne klær og hårfrisyre! :tviholder på saksa:

Kjæresten får ikke lov til å kjøpe inn klær alene, han syns en bukse til 150 kroner er dyr. Broren min er perfekt å bruke når Kjæresten trenger nye klær.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 17:51   #64
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

.
Jeg opplevde dog en gang at eksens samboer skamklippet datteren vår uken før jeg skulle gifte meg. Det ble dermed ikke oppsatt hår på henne.

Herregud! Er det mulig?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:21   #65
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Herregud! Er det mulig?

Dessverre, alt er mulig i sjalusiens verden. Idag ler vi av det, jenten ble flott selv med kort oppsetning av håret hun, så det ble vel et mislykket forsøk egentlig på å ødelegge dagen.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 22:36   #66
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Mannen skal gjerne få være med dersom han hadde giddet å engasjere seg. I stedet sender han farmor med lille gullungen min til frisøren og jeg får hjem en gullunge med Auschwitz-lookalike frisyre (der de skulle forsikre seg om at det ikke var noe lus).

Så mannen ja, svigermor nei

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 22:42   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.142
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Her er det ikke så mye hår å bestemme over. Sist gang betalte jeg 38 kroner hos frisøren. Mer kunne han ikke ta betalt for en så liten klipp, mente han. Hun blir snart 3 år, og drømmer om musefletter. Det blir med drømmen ganske lenge til.

Mannen og jeg er helt enige når vi drar til frisøren. Mest fordi hun ser ut som et troll på det tidspunktet og hun nekter å klippes av oss.

Han ble mye mer sint på svigermor enn meg ble da hun forsøkte å klippe henne under et overnattingsbesøk en gang. Svigermor lyktes ikke, og snuppa så ikke klok ut på håret.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 01:25   #68
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Tja, gubben tok 3 bodyer på lillesnupp her om dagen, det er klart han får lov til det, selv om det ble litt varmt, det får hun tåle. At han tar på pysj istedet for en heldrakt må også godtas, de er jo så fine de pysjene. Og i disse grunge-kommet-tilbake-i motebildet-tider gjør det heller ikke noe at han blander farger og mønstre, det er jo bare artig.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no