Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-07, 11:48   #381
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg burde ha rødprikket for lenge siden, da jeg er rykende negativ til flere inlegg i denne tråden. Jeg får se om jeg får tid i helgen. :lat og kjip:

Ja, man må være opplagt for å være kjip!

(Det er kanskje DERFOR jeg ikke sender røde prikker til noen - jeg har jo knapt nok energi til å strekke meg etter fjernkontrollen på kvelden, så å drive å sende røde prikker, hvor jeg kanskje til og med må tenke ut snedige, krasse replikker, tar jo altfor mye energi, selvfølgelig. )

Gammel 08-11-07, 12:27   #382
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke lese hele tråden nå. Har jeg svart i denne tidligere?
Hvis ikke, så vil jeg bare si at jeg prikker når det passer meg. Jeg har gått i en god prikke-skole hos Saffy.

Gammel 08-11-07, 12:28   #383
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg orker ikke lese hele tråden nå. Har jeg svart i denne tidligere?
Hvis ikke, så vil jeg bare si at jeg prikker når det passer meg. Jeg har gått i en god prikke-skole hos Saffy.

Alt hva du går glipp av. :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 12:42   #384
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Litt som at jeg synes det er unødvendig å si at det ikke er godt med "for mye" pepper i maten. Er det for mye, så er det ikke godt - er det godt, så er det ikke for mye.)

En ørliten avsporing fra meg bare...

Klarer ikke å la være å tenke på min eks-svigerfar når du skriver dette eksemplet, Skilpadda. Han er skrekkens eksempel på å komme med utidige og lite gjennomtenkte kommentarer.... Han sier det meste rett ut, og tenker ikke engang på hva han egentlig sa i ettertid heller. Vi som kjenner han vet at han er god og snill som gull, men at han mangler filter mellom hode og munn, og at han derfor ikke har så altfor mange venner bortsett fra oss som er i familie med han.... Typiske kommentarer fra han kan være:

"Huff, dette smakte tamt" - når han er invitert bort til "fin middag".

" Dette var ikke akkurat min definisjon på god mat nei..." - Til min mor når hun en gang hadde serverte han nydelig pasta-salat, som han synes er kanin-mat.

"Jeg synes man faktisk kan ta hensyn til at jeg ikke liker spagetti! Da kan man f.eks. lage noe med poteter istedenfor, for poteter det vet da alle at jeg liker!"

Jeg kunne holde på i evigheter.....

Gammel 08-11-07, 12:45   #385
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mener du Tinetoff er en dårlig menneskekjenner fordi hun tar deg for å være sur ut fra det du har skrevet her? Jaja.

Ja, blant annet. Det mener jeg ja.

Gammel 08-11-07, 12:47   #386
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Helt enig. Enhver burde jo nå ha fått med seg at du slettes ikke er sur, men derimot sukkersøt.

Gammel 08-11-07, 12:50   #387
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det burde vel i så fall høyst være snakk om en dårlig leser. Du fremstår som ganske sur når du trekker frem gamle (og temmelig uskyldige) prikkekommentarer og bruker mye energi på å snakke om hva du synes om kommentaren og ordbruken og personen som sendte den. Om du er sur eller ikke, sånn i RL, er rimelig vanskelig å se fra denne siden av skjermen. Her kan vi bare lese hva du skriver - kanskje skriver du surere enn du føler deg (eller kanskje er du surere enn du tror ) - eller kanskje leser noen av oss det du skriver som surere enn det er skrevet.

Jeg synes du har adskillig mindre grunnlag for å kalle Tinetoff en dårlig menneskekjenner enn hun har for å kalle deg sur i denne tråden. (Men jeg er sannsynligvis en dårlig menneskekjenner jeg også, siden jeg også synes du virker sur. )

Gammel 08-11-07, 12:56   #388
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rekk opp hånda de som syns Elin virker sur.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:02   #389
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:02   #390
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det burde vel i så fall høyst være snakk om en dårlig leser. Du fremstår som ganske sur når du trekker frem gamle (og temmelig uskyldige) prikkekommentarer og bruker mye energi på å snakke om hva du synes om kommentaren og ordbruken og personen som sendte den.

Det vare eksempler. Ikke mer enn det. Eksempler på hva jeg synes er teite rødprikkinger og kommentarer. Ikke verre enn det. Jeg tar meg ikke nær av teite rødprikkinger og kommentarer, men jeg tenker mitt om de som sender det avgårde.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Jeg synes du har adskillig mindre grunnlag for å kalle Tinetoff en dårlig menneskekjenner enn hun har for å kalle deg sur i denne tråden. (Men jeg er sannsynligvis en dårlig menneskekjenner jeg også, siden jeg også synes du virker sur. )

Ok, det får du synes :ekstra raus:
Og jeg unnlater å komme med synspunkter om jeg synes du er dårlig menneske-kjenner eller ikke. : enda rausere:

Gammel 08-11-07, 13:11   #391
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Så morsomt med alle de som påberoper seg raushet i denne tråden.

Gammel 08-11-07, 13:14   #392
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en spøk da, Elin. Du trengte ikke å bli så sur.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:16   #393
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mens andre innrømmer at de er kjipe.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:16   #394
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det var en spøk da, Elin. Du trengte ikke å bli så sur.

Vi har samme humor.
Syntes du er morsom jeg altså. Tør dra på litt. Hysj.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:18   #395
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 08-11-07, 13:22   #396
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Line* er en tålmodig sjel! Så det så!

Gammel 08-11-07, 13:23   #397
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hæ?

Gammel 08-11-07, 13:28   #398
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Og jeg leste "...som påberoper seg Taushet..."
Der har du vel Line*, tenker jeg.

Gammel 08-11-07, 13:30   #399
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og jeg leste "...som påberoper seg Taushet..."
Der har du vel Line*, tenker jeg.

For et genialt uttrykk. Å påberope seg taushet.

Gammel 08-11-07, 17:38   #400
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tenk om ingen noensinne hadde korrigert meg? Er dere klar over hvordan skrivestilen min hadde vært her inne da?

Et eksempel, hentet fra snartmamma i 2003:

Takk guuud (eller rettere sagt Tiddeli og andre på NM) for røde prikker og korrigering, slik at jeg fremstår som det geniet jeg er i dag.

Men den type rødprikking som Safran driver med synes jeg dette forumet kan spare seg for.

:mediklubben:

Jeg klarte ikke å la være.

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.