Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male eller ikke male ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 20:27   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Male eller ikke male ...

Hmmm. Har arvet et gammelt skap og en gammel sjenk. Begge i samme stil. Tanta mi har en veldig chabby c. stil og har hatt skapet først. Hun hadde det sammen med gamle hvitmalte ting.
Fargen er litt rødbrun.. Vi har blandet stil med noe nytt og noe gammelt. Det vi har som er gammelt har jeg malt eggehvitt, så jeg lurer på å gjøre det med arveskapet og sjenken.. Eller er det ok med forskjellige farger??

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:09   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male eller ikke male...

Klart en kan ha forskjellige farger.

Det spørs jo helt på møbelet om du ødelegger det eller ikke.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:14   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male eller ikke male...

Nei ødelegger det nok ikke. Har malt en eldgammel sjenk som var nesten svart. Den ble kjempefin.
Har litt lyst til å ha de i orginalfargen, så kan jo se hvordan det blir først.. Vanskelig det der. Har man først malt er det litt sent å angre.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:18   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male eller ikke male...

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Nei ødelegger det nok ikke. Har malt en eldgammel sjenk som var nesten svart. Den ble kjempefin.
Har litt lyst til å ha de i orginalfargen, så kan jo se hvordan det blir først.. Vanskelig det der. Har man først malt er det litt sent å angre.

'
Nettopp derfor jeg sier ødelegge.

Har en malt er det veldig vanskelig å gjøre noe med.

Jeg tenker med skrekk og gru på mengden med gamle norske møbler med orginal maling som folk lutet på 80 tallet (og noen enda senere). Jeg kan love deg at å hvitmale gamle møbler vil virke omtrent like sykt om noen få år.

Hvor sykt spørs jo helt på orginalen da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:01   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male eller ikke male...

Å sånn ja. Trodde du mente ødelegge overflaten jeg..

Hmm. Får tenke litt på det. Er jo fin i originalfargen, men ikke helt min stil da. Litt for rødlig liksom.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:28   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male eller ikke male ...

Jeg har samme dilemma selv om dagen. Eller har ikke arvet noen gammle møbler, men usikker på om jeg kan blande farger på møbler.

Dypt inni meg sier noe at det er finest å ha møbler i samme farge, men den late snart høygravide delen av meg prøver å argumentere for å ha det slik det er...

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no