Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 07:54   #441
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg ber fortsatt om at det er henne.

Hva er vitsen med å spytte ut: " Ja, for det finnes ikke lyse unger i Marokko" ?
Du er så himla ekstrem noen ganger, Nabbe.
Jeg synes ungen ligner på den savnede og håper at det er henne. Fatter ikke hvor du tar visse ting fra noen ganger, jeg. ppgitt:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 07:55   #442
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Nå har vel dette bildet kommet frem etter at de som tok det selv avskrev det som mulig, men hørte om de to andre "observasjonene". Det ble det vel også observert at barnet snakket engelsk.

Jeg ser heller ikke for meg hvordan hun kan ha havnet der, om ikke eventuelle kidnappere har "satt henne vekk" intill ting roer seg eller noe slikt, og at disse menneskene ikke vet noe om det.

Nye opplysninger som kommer frem gjør jo teorien om foreldrene som drapsmenn ikke er basert på holdbare beviser.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 07:56   #443
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 07:57   #444
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg håper også at de som har hatt de sterkeste drapsmistanker til mulige uskyldige mennesker må bite seg i tunga en dag.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:19   #445
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg håper også at de som har hatt de sterkeste drapsmistanker til mulige uskyldige mennesker må bite seg i tunga en dag.

Det gjør de nok ikke. Ser jo klart at når "bevisene" blir dratt i tvil. Påstandene motbevist så virker det ikke som konklusjonen dette førte dem til endres.

Uansett så synes jeg ikke det er noe å le av, uansett hva som har skjedd.

Jeg er veldig forundret over at hun som vistnok står bak det utsagnet om hva moren sa som det har vært lagt så mye vekt ved. Selv sier hun var sammen jenta til kl 18 men det blir dekket over. Virker som politiet i portugal bare har lekket de brøkstykkene de trenger for å mistenke foreldrene, men ignorerer alt annet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:32   #446
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg ler ikke av saken, jeg lo av Line som svarte Nabbe.

Jeg er ganske enig i at uten lik og tilståelse (fra hvem som helst), så er det ingen sak. Likevel må jeg bare si det igjen: Selv om det er tilsynelatende få ordentlige bevis som peker mot foreldrene, så er det altså ingen som helst bevis som peker på noen bortføring.

Og jeg måtte også stusse litt over farens nyeste utspill til pressen, om at de har følt seg forfulgt og følt at noen har holdt øye med dem og barna hele uken. Det kan jo spørs litt hvor forfulgt man føler seg når man fortsatt føler at det går fint å etterlate de alene i en ulåst leilighet man ikke ser fra der man befinner seg. For ikke å snakke om at i de fire-fem første TV-intervjuene, der de har blitt spurt gang på gang om de har merket noe mistenkelig og de har svart kategorisk nei. De har også sagt live på direkten at "hadde vi følt at det var noe uvanlig så hadde vi jo aldri latt de være alene". Nå, mange måneder etter, så har de tydeligvis ombestemt seg.

Jeg må ærlig innrømme (kall det gjerne "bite meg på tungen") at jeg også har begynt å tvile på om jeg har rett i at foreldrene har gjort det. Men jeg kan ikke se noen som helst grunn for alle løgnene de har servert om og om igjen. De har forklart, bortforklart, løyet, blitt tatt i løgn og kommet med noen unnskyldninger en rekke ganger, noe også pressen har begynt å ta fatt i. Jeg kan ikke helt se for meg hvorfor de skulle gjort det om de var helt uskyldige.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:41   #447
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og jeg måtte også stusse litt over farens nyeste utspill til pressen, om at de har følt seg forfulgt og følt at noen har holdt øye med dem og barna hele uken. Det kan jo spørs litt hvor forfulgt man føler seg når man fortsatt føler at det går fint å etterlate de alene i en ulåst leilighet man ikke ser fra der man befinner seg. .


Sant nok!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:44   #448
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

..... så er det altså ingen som helst bevis som peker på noen bortføring.

.

Jeg lurer på hvordan du kan si det? Hva slags bevis tyder på en bortføring annet enn at barnet er borte?


Angående det å føle seg overvåket, vel det er vel ikke første gangen noen dytter vekk slike følelser som irrasjonelle. Jeg forsvarer ikke å etterlate ungene alene, men det er langt derfra til å beskyldes for drap.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:47   #449
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Uansett så synes jeg ikke det er noe å le av, uansett hva som har skjedd.

Helt enig i det.
Folk er rare. :konkluderer:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:47   #450
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg lurer på hvordan du kan si det? Hva slags bevis tyder på en bortføring annet enn at barnet er borte?

Hvis du går i tenkeboksen, skjønner du sikkert at hun snakker om tekniske bevis.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:48   #451
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg ler ikke av saken, jeg lo av Line som svarte Nabbe.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:51   #452
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg synes ikke det passer seg å dåne i en så alvorlig sak, Line.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:54   #453
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg lurer på hvordan du kan si det? Hva slags bevis tyder på en bortføring annet enn at barnet er borte?


Angående det å føle seg overvåket, vel det er vel ikke første gangen noen dytter vekk slike følelser som irrasjonelle. Jeg forsvarer ikke å etterlate ungene alene, men det er langt derfra til å beskyldes for drap.

Men det er da litt rart at disse følelsene kommer de på nå, flere måneder etterpå? Mens de første ukene var ikke disse følelsene irrasjonelle, men tydeligvis ikke til stede?

Dette føyer seg inn i en LANG rekke med merkelige utsagn, som jeg ikke gidder å gjengi i detalj, men bare for å ta et ørlite eksempel:

"Rullegardinen var brutt opp, noen har brytet seg inn i leiligheten." Oi nei- vent litt, vi glemte at vi ikke hadde låst leiligheten. Hvorfor ikke? Jo, i tilfelle brann, slik at ungene kunne komme seg ut. Ehm, egentlig har vi jo sagt at ungene aldri våkner om natten uansett, men i tilfelle brann ville de vel gjort det, men ellers våkner de aldri.

Tvillingene sover som steiner, og de sov 1)gjennom bortføringen 2)gjennom moren som skrek hysterisk inne i leiligheten 3)gjennom 20 mennesker som gjennomsøkte leiligheten 4) sov fortsatt når politiet ankom.

Men når faren sjekket leiligheten sist før hun forsvant, var en dør åpen (inne i leiligheten). Når han ble spurt hvorfor det var slik, så sa han at det sikkert var Madeleine, som hadde våknet av tvillingene som av og til gråter og dermed forstyrrer Madeleine.

Snakker vi om samme Madeleine som 1) ikke kan ha våknet og gått ut av leiligheten på egen hånd? og 2) om de samme tvillingene som aldri våkner av noe som helst?

:forvirret:

Mulig jeg gjør dem urett, mulig de har rett og slett prøvd å bortforklare det at det ikke var så lurt å la barna være alene og at de dermed viklet seg inn i mange småhistorier som overhodet ikke henger på greip.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:59   #454
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg sitter og studerer og studerer på bildet.. Håper virkelig det er henne. Fikk ihvertfall frysninger i hele meg først da jeg så bildet.. Men vi får krysse fingrene og håpe!!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:03   #455
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Olympia da. Det er jo ikke noe detaljer å henge seg oppi.

Alle kjenner vel sine barn best. Jenta mi våkner heller ikke av lyder som skjer rundt henne. Men så kan hun plutselig helt uten videre gråte og vekke resten av huset.

Og når det kommer til å ha låst eller ei. Ærligtalt hvor mange ganger har ikke folk sittet og grublet. Låste jeg døra nå? Slike små detaljer ikke lett å huske!

Greit nok det var dumt å gå fra barnet på den måten. Men dem kunne da ikke lukte at slikt ville skje!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:04   #456
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.


Alle kjenner vel sine barn best.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:05   #457
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, for det kan ikke finnes lyse unger i Marokko...

"Sigøynere"? Om det ikke er Madeleine, er det nok en berberunge.

Ikke mange.
Jeg håper intenst at det er henne og at hun har det bra. :enkel:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:07   #458
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og du himler med øyene fordi, du ikke kjenner barnet ditt?

Jaja.. da får jeg legge til. De aller fleste kjenner barnet sitt best!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:09   #459
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Og du himler med øyene fordi, du ikke kjenner barnet ditt?

Jaja.. da får jeg legge til. De aller fleste kjenner barnet sitt best!

Du glemte: Selvsagt kan man dope ned barna sine, for enhver mor vet hva som er best for barna sine.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:09   #460
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg ber fortsatt om at det er henne.

Hva er vitsen med å spytte ut: " Ja, for det finnes ikke lyse unger i Marokko" ?
Du er så himla ekstrem noen ganger, Nabbe.
Jeg synes ungen ligner på den savnede og håper at det er henne. Fatter ikke hvor du tar visse ting fra noen ganger, jeg. ppgitt:

Neivell.

Poenget er at jeg synes det paret hadde en tåpelig grunn for å ta bildet, fordi hun var en "lys unge blandt mørke sigøynere". Dersom de visste noe om Marokko i det hele tatt, hadde de ikke sagt noe. Eller tatt bildet i det hele tatt.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no