Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelpe meg litt? Spisestuespørsmål

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 18:23   #1
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Hjelpe meg litt? Spisestuespørsmål

Jeg bare lurte på tror dere at det blir trangt å gjøre ett vanlig firkant rom på 10 kvm til spisestue?

Pr idag har vi spisestuen i kjøkkene. Men jeg er så lei av å ha sånn åpenløsning. Har lyst å fikse rommet vedsiden av kjøkkene til spisestuerom. Lage hull i veggen sånn at det blir barløsning på en måte. Og legge enn skillevegg på kjøkkene slik vi får større stue.

Men så tenker jeg, kommer det til å virke teit å ha spisestuen for seg selv på den måten?

Legger ved hjemme mikset litt av første etasjen sånn at dere skjønner hva jeg mener..

Kommer det til å se helt teit ut å ha spisestue ute med gangen?

Ikke le av tegningen og dører og vinduer og slikt finnes det i huset selvom det er ikke så mange av i tegningen!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).

Sist redigert av Azi : 02-10-07 kl 18:54.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:31   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.850
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestue spørsmål

10 m2 er jo ikke så veldig stort, men hvis dere har et bord som passer der, så kan det sikkert bli fint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:33   #3
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestue spørsmål

Vi har faktisk ingen spisestue møbler som passer inn der. Akurrat nå har vi noe giga shabby chic greier som vi har hatt i alle år og jeg er bokstavelig talt drittlei av. Så invistere i nye møbler må vi gjøre uannset.

Men som du sier 10 kvm er jo ikke all verdens. Ikke lett dette...

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:34   #4
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestue spørsmål

Jeg tror det ville blitt for lite....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:36   #5
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestue spørsmål

Uff ja.. hadde lyst å ha eget spisestue plass der vi skulle ha sånn insprasjon i fra østen. Med sofa og masse puter osv.. Beste hadde jo egentig vært å rive ned hele den veggen.

Men hele kjøkkene er på jo den veggen, å flytte alle skap og rører til vasken og slik tror jeg blir bare for dyrt?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 19:22   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestue spørsmål

Dette lar seg gjøre AZI-

Dere snekrer benker langs med veggene og har madrass til rompepute og forskjellige puter i østens farger og mønstre til rygg puter.

Så lager dere eller kjøper et bord som passer til dette.

Da får dere utnyttet rommet optimalt og mange sitteplasser, samt stort spisebord..

Eller blir dette dumt?

Har sett dette hos bekjente og det var utrolig stilig og intimt. Veldig koselig.

Stearinlys på veggene, hyller med diverse pynteting på,etc.

Lykke til med prosjektet.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 19:28   #7
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestuespørsmål

Nei det var faktisk ingen dum idè i hele tatt!
Må bare se det mer for meg først!! hehe

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 19:31   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestue spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Dette lar seg gjøre AZI-

Dere snekrer benker langs med veggene og har madrass til rompepute og forskjellige puter i østens farger og mønstre til rygg puter.

Så lager dere eller kjøper et bord som passer til dette.

Da får dere utnyttet rommet optimalt og mange sitteplasser, samt stort spisebord..

Eller blir dette dumt?

Har sett dette hos bekjente og det var utrolig stilig og intimt. Veldig koselig.

Stearinlys på veggene, hyller med diverse pynteting på,etc.

Lykke til med prosjektet.

Veldig god idé!!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 22:42   #9
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelpe meg litt? Spisestuespørsmål

Ideen om benker var fin den. Men litt upraktisk kanskje? Om man blir sittende en stund til bords, og alle etterhvert skal på do, eller andre ting. Så må jo alle reise seg opp, og åle seg ut for hver gang.

Men med 10 kvm får du jo plass til en liten og nett spisestue vil jeg tro. Istede for vegg til kjøkkenet kan du jo ha en foldedør som kan settes helt opp om du skal ha mange gjester.

Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no