Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Huset Lyngheim fra BoligPartner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-07, 19:40   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huset Lyngheim fra BoligPartner

Er det noen som har bygget dette huset? (Eventuelt noe lignende med "liten" stue og stort allrom)

Jeg vil gjerne høre erfaringer, særlig i forhold til dette med størrelsen på stua, og det å ha kjøkken/allrom.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:45   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Ingen erfaring what so ever, men uttaler meg uansett.

Jeg er tilhenger av Allrom. I og med at de er vegg i vegg ser jeg ikke noe problem med en "Liten" stue.

Det er også fordel (for framtiden) å ha kjellerstue - med tanke på gutta boys! - men bare tre soverom er lite - og også et minus at foreldresoverommet vil være i annen etasje enn barnas. Ikke ille når de blir store, men kanskje litt i starten. (eller kanskje jeg bare er hysterisk?)

Huset var forøvrig kjempefint!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 19:54   #3
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er også fordel (for framtiden) å ha kjellerstue - med tanke på gutta boys! - men bare tre soverom er lite - og også et minus at foreldresoverommet vil være i annen etasje enn barnas. Ikke ille når de blir store, men kanskje litt i starten. (eller kanskje jeg bare er hysterisk?)

Helt enig i at kjellerstua er et kjempepluss. I og med at det bare er 3 soverom ser jeg for meg at det vil være her gjester vil campere.
Når det gjelder dette med at foreldresoverommet er i en annen etasje har jeg og mannen en diskusjon i dette øyeblikk. Han mener at det ikke gjør noe, jeg er like hysterisk som deg (og ser for meg at vi bruker kjellerstua som soverom i noen år først). :løper og lager egen tråd på dette emnet:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 20:01   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Siden vi bygger nå kan jeg jo ikke påstå at jeg ikke har meninger
Allrom var et must når vi valgte hus. Vi dro også land og strand rundt for å se ferdig bygde hus både utvendig og innvendig. Etterhvert stod det veldig klart for meg at vårt største behov er et rom med plass for hele familie og flere samtidige aktiviteter. Vi ville også ha to stuer, og endte opp med en loftsstue og en vanlig stue. Egentlig ser det ut til at huset du viser til dekker mange av de samme tingene vi var ute etter i sin tid, så jeg falt naturligvis for det

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:56   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Synes det så bra ut! Men jeg ville vurdert å øke dybden på karnappet (der det er en sofa i allrommet), mest fordi det ser penere ut.

Allrom er deilig!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:07   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Kjempefint hus!

Men jeg likte ikke formen på kjøkkenet/allrommet. Jeg vil ha mulighet for å dekke på til mange på langbord, og det så ikke ut som det var plass til så veldig langt bord der pga trappen. (mange = 14 eller flere)

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:32   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Det var et kjempefint hus, og jeg har ikke bygget et slikt et, men jeg kan jo si hvilke tanker jeg gjorde meg når jeg så plantegningene; Foreldresoverommet blir i en annen etasje enn barnesoverommene (for meg er det et minus), og barnesoverommene blir rett under kjøkkenet (men det er kanskje sikkert ikke et problem i helt nye( -lydisolerte? )hus?), og at trappen kommer opp på kjøkkenet (jeg er ikke så flink til å holde det strøkent hele døgnet).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:36   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Jeg har bodd i et hus med kjøkken med allrom og stue vegg i vegg. Det var en glimrende løsning.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:05   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Hva er et allrom?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:25   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Hva er et allrom?

Et allrom er et rom som fyller mange funksjoner samtidig. Feks; matlaging, lekselesing, lek, tv med mer. Derfor går fler og flere hustegninger bort fra små kjøkken, og lager et stort et som rommer mye mer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:36   #11
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Takk for innspill!

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Men jeg ville vurdert å øke dybden på karnappet (der det er en sofa i allrommet), mest fordi det ser penere ut.

Det var et lurt tips!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 11:54   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Vi har liten stue + allrom (dvs. vi har åpen stue/kjøkken - men i en U slik at det er litt adskillelse). Vi har mindre stue enn Lyngheim, så i det store og hele tror jeg det er avhengig hva man er vant til fra før og hva man bruker stuen til. (Vi har prioritert å ha 4 soverom + loftstue - huset vårt er på 182 kvm.)

Ang. Lyngheim (slik tegningene er nå - du kan jo endre tegningene mye hvis du ønsker):

- Jeg synes det er upraktisk å ha inngang i 1. etasje og stue/kjøkken i 2. etasje. Dette gjelder både med handleposer og at jeg ønsker nærhet til hage fra stue/kjøkken.
- Vi har mye overnattingsgjester - og ønsker separat gjesterom - ønsker i utgangspunktet ikke at loftstue (i deres tilfelle kjellerstue) skal okkuperes av gjester.
- Du finner forslag til modifisering av plantegninger av Lyngheim på NM under hus & hjem-forumet:
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=534978
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=535668
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=537112

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:33   #13
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Huset Lyngheim fra BoligPartner

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

- Jeg synes det er upraktisk å ha inngang i 1. etasje og stue/kjøkken i 2. etasje. Dette gjelder både med handleposer og at jeg ønsker nærhet til hage fra stue/kjøkken.
- Vi har mye overnattingsgjester - og ønsker separat gjesterom - ønsker i utgangspunktet ikke at loftstue (i deres tilfelle kjellerstue) skal okkuperes av gjester.
- Du finner forslag til modifisering av plantegninger av Lyngheim på NM under hus & hjem-forumet:
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=534978
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=535668
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=537112

Ah, det var kjekt å se ulike forslag til planløsning. Takk.

Jeg er helt enig at det er upraktisk å ha inngangen i underetg., og for vår del blir det helt uaktuelt (også med tanke på hvordan tomten er). Så vi har sett for oss at walk-in-closetet ville blitt gjort om til entre.

Vi skal i møte med Boligpartner på torsdag, og jeg har bedt dem om å lete igjennom systemet sitt og se om de kan finne tegninger på kundetilpassede hus. Dette blir spennende.
Dessverre er det jo også et økonomisk spørsmål, husbygging er dyrt, så vi må tenke nøye igjennom hver eneste endring, og snu på kronene.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no