|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine? | |||
| Nesten bare på nett |
|
25 | 20,16% |
| Mest på nett |
|
22 | 17,74% |
| Omtrent halvparten på nett/halvparten i butikk |
|
46 | 37,10% |
| Mest i butikk |
|
15 | 12,10% |
| Nesten bare i butikk |
|
8 | 6,45% |
| Jeg lager de fleste gavene selv |
|
7 | 5,65% |
| Jeg gir ikke julegaver |
|
1 | 0,81% |
| Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg hadde tatt klikk og hent på noe som skulle hentes i sentrum. Virket som en ellevilt god ide da jeg bestilte, helt til jeg kom på at jeg faktisk måtte inn til sentrum for å hente den..., denne dagen tror jeg at jeg har tilbrakt nærmere 5 timer i kjøring og i butikker ene og alene i julegaveærender. Venter på en masse greier som er bestilt på nett, men det skal hentes lokalt. Mangler et par der jeg er helt blank enda. Ellers flasker det seg. Ingenting pakket inn, og budsjettet sprengt igjen. Siden bilen måtte ha nye bremser i uken, så er det bare å fortsette å la det øse ut |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?
Jeg har foreslått dette for neste år. Forhandlingene pågår.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg handler nesten bare på nett fordi jeg er i tidsklemma og prøver å holde hodet over vannet, men jeg tenkte på det i går at det er ikke sikkert det er bedre å sitte med nesa nedi telefonen i x antall timer enn å bare ta seg en fysisk handletur. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Vi lager eller skriver de fleste gavene selv. Det er oftest en tur med oss (barnebarna) eller konsert/festivalbilletter (barna) vi gir bort. Har de konkrete ønsker så skaffer vi det i steden. Helten ordner ev bestilling eller kjøp og frakt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Det blir en god del på nett som regel, men i år ligger det an til å bli flere som blir handlet i fysiske butikker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Nå har jeg bestilt 2 gaver på nett, fordi de ikke er tilgjengelig fysisk i noen butikker i nærheten. Er rn kombinasjon av nett og fysisk butikker her. Fysisk i butikk gir meg mer tips og inspirasjon enn nett om jeg ikke vet helt hva jeg skal ha.
|
|
|
#8 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Aller mest på nett, men prøver å bestille fra lokale butikker der det lar seg gjøre. Synes egentlig det er koselig å gå i butikker før jul, men har alltid så sabla mye på jobb i november og desember at jeg får en mye roligere førjulstid av å ta noen raid på nett.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Å handle gaver gjennom året hadde vært praktisk, men er i hvert fall helt umulig til unger i barneskolealder føler jeg. Her skifter ofte "hypene" så fort at jeg må kjøre risikoanalyse på hvor få dager jeg kan ta sjansen på å bestille gaver før jul opp, imot faren for at interessene skifter før julaften. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg har pleid sette av en dag til handling av alle gaver, eksen og jeg pleide å dra sammen, dele oss opp der vi kunne og legge inn lunsj/kaffe. I år har jeg løst det på litt ulikt vis. Jeg har bestilt noen ting på nett, jeg fikk en kamerat til å kjøpe med noe da han var ei helg hos foreldrene sine, jeg betaler et bidrag til en gave søstera mi har ordna med, jeg strikker noe, og så dro jeg en tur til Oslo i går og fikk unna gaver til ungene og den ene nevøen, i tillegg til å kjøpe med noe fra andre. Jeg syntes det var ganske skrekkelig, for det var så mye folk at det var vanskelig å navigere mellom hyllene og få sett på ting i fred, sjøl om de hadde folk i alle kassene og fikk køen raskt unna. Neste år skal jeg nok prøve å ordne enda mer på nett, november og desember er så travle at jeg egentlig ikke rekker noe annet enn jobb og trening.
|
|
|
|
#11 |
|
TittelTøs
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg kjøper det meste på nett. Fysisk «shopping» er ikke min greie.
|
|
|
#12 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Kan tilføye at jeg handler de fleste gavene fra eksen og sønnen. De blir kjøpt lokalt, bortsett fra et par ting fra Sverige. Det blir en pen liten haug i og med at vi i tillegg har en romjulsbursdag pluss en som skal få innflyttingspresang. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?I år har jeg handlet mest lokalt.Jeg synes det er så viktig å prøve og beholde de butikkene vi har rundt her, og i tillegg liker jeg å gå i butikker og kose meg med å finne gaver, faktisk. |
|
|
|
![]() |
|
|