|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025Jeg er ferdig med halvparten av gavene og alle adventskalenderne, og har hengt opp "vinterlys" ute og inne. Jeg har bestemt meg for å være mer selektiv med baksten i år, og konsentrere meg om de tre-fire sortene alle liker best. Til helga tenker jeg å bake lefser. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julen 2025De ytre rammene for julefeiringa er i det minste på plass: I år skal svigerforeldrene mine feire jul hos oss. De kommer lørdag den 20.desember. De drar til Gran Canaria 13.desember og blir ei uke, og mannen skal være med dem (de har veldig behov for en slik tur, men synes det er for krevende med nettbestilling, organisering, avreise etc, så de trenger å ha med en som kan ordne alt det) også kommer de direkte til oss derfra. Så da rekker de å bli med på juletrehogst siste søndag før jul, på en gård i utkanten av byen, som vi har som tradisjon hvert år. Det borteboende barnet har siste skoledag før jul den 18., og kommer hjem da, så da blir vi alle samlet.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Julen 2025Jeg er på en måte sent ute og på en annen måte mer ajour enn jeg noen gang har vært.
|
|
|
#6 |
|
Stadig underveis
Sv: Julen 2025Jeg har i dag kjøpt inn for å lage lammerull. Så da har jeg begynt.
|
|
|
#7 |
|
Sv: Julen 2025Lammerullen ligger i fryseren.
|
|
|
#8 |
|
søt
Sv: Julen 2025Tja, jeg strikker og hekler julegaver. Foreldrene mine kommer til oss som de pleier. Jeg har ikke kjøpt julegaver. Burde sikkert det snart. Det er ganske stressende.
|
|
|
#9 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Julen 2025Yngste ville ha kalender fra Makeupmekka så det er bestilt idag.
|
|
|
#10 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Julen 2025Jeg har kjøpt ribbe og planlegger å lage sylte neste uke. Det ser jeg fram til for det blir alltid godt.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: Julen 2025Jeg har laget medisterkaker i dag.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Sv: Julen 2025Jeg har bestilt gaver til to av tre egne barn!
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Julen 2025
Jeg har den og den er kjempegod. Ikke helt Dyson (som yngste har), men nesten. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Jeg kjøpte den fra Power, deres eget merke som heter NOOA til rett over 2000 kr og er superfornøyd. Jeg er absolutt ikke noen slags stylingekspert, men får plutselig til å lage fine krøller, få volum etc. Veldig glad for å ha kjøpt denne. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Julen 2025Sønner er vanskelige. Jeg har et eksemplar jeg også. Han har vel og merke mistet esc knappen på tastaturet sitt og mener at han derfor trenger en ny knapp eller et nytt tastatur, men mannen mener at etter at jeg spurte "før jul?" og han svarte "neida, der har vi et nytt ønske" (Han hadde to bøker fra før, og de vet jeg er allerede kjøpt), vel, da er det kjedelig å gi ham et (gaming?) tastatur til jul... Han "trenger" det jo?
|
|
|
#16 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Julen 2025Her ønsker gutt 15 år seg Lego Technic så det blir det nok fra oss.
2006-2010-2013 Sist redigert av Millen : 25-11-25 kl 09:58. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Julen 2025Her blir jo ingenting som planlagt. Så her legges planer ut fra ørten scenarioer.
|
|
|
|
#18 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Julen 2025Jeg er nesten ferdig med det som må kjøpes av gaver, men det gjenstår litt strikking. Hvis jeg ikke blir ferdig med det må jeg ut og kjøpe noe ekstra til de som ikke får noe strikka (nevøer og nieser - det bør være ganske likt).
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Julen 2025Jeg ligger et par knepp bakpå, og kom plutselig på at barna (22, 19 og 10) må få fylt kalenderposene sine.
) og å lese mors vitser og ordspill utenpå posene (sønn 19 og 22) enn hva som faktisk ligger oppi, men det er et stort stressmoment gjennom julen å sørge for at alle posene samles inn og ligger trygt til året etter. Sist redigert av Maverick : 25-11-25 kl 12:18. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
... men det trenger jeg ikke grue meg til lenger, for han kommer hjem et par dager tidligere enn først varslet, så vi får en hel dag sammen hvor vi kan hente juletre og pynte det, og være sammen alle fire, FØR lillesøster skal til faren i julen! |
|
|
|
![]() |
|
|