Sv: Gruffetråd
Tjorven og Lille meg, min mann har også vært slik, når det var noe som ikke var så viktig for ham. Viktige avtaler som jobb og andre møter kom han aldri for sent til.
Resultatet var jo at vi ofte satte oss i bilen og var småirriterte på hverandre, jeg for at han var sen og han for at jeg hadde mast. Jeg hadde jo minnet han om tiden i ca 1,5 times tid.
Jeg begynte å si at vi skulle være et sted en halvtime før vi skulle. Det hjalp jo, men var bare en nødløsning.
Så fortalte jeg ham om en kollega som hadde en kone som var lik. Min kollega hadde avtalt med vertskapet at de skulle sette seg til bords 10 minutter etter avtalt tid. Det gjorde at de kom frem når desserten ble servert, det var fryktelig pinlig for hans kone. Jeg "truet" med at det skulle jeg også gjennomføre om han ikke forandret seg.
Kanksje det hjalp og kanskje det hjalp at jeg ikke minnet ham om tiden hele tiden, men nå har det nesten ordnet seg. Jeg har i hvert fall skjerpet meg og det har gjort ting bedre. Det kan også være den fuckings kreften som har gjort at vi overser dårlige sider hos hverandre og bare er snille, greie og kjærlige. 
|