Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp meg å finne majones/aioli-videoen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-24, 13:35   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hjelp meg å finne majones/aioli-videoen?

Jeg trenger hjelp. Dere er min siste mulighet!

For mindre enn to måneder lærte jeg meg å lage aioli som ble perfekt hver eneste gang! Jeg bruker en oppskrift som jeg fant på nettet hvor det i hovedsak er en video hvor framgangsmåte blir vist fram. Etter å ha skrytt av mine aioli-evner til en venn så forsøkte jeg å finne igjen denne videoen, slik at han kan få den tilsendt. Men jeg finner den ikke!

Jeg vil gjerne ha akkurat den videoen, for jeg likte den så godt. Det var en ganske kort video, og jeg husker ikke engang om det var lyd med eller ei. Ikke husker jeg om det var en video hvor man først viste fram at man lager majones, og så dytter oppi hvitløk etterpå, eller om alt var i ett. Oppskriften var på norsk.

Jeg har notert ned oppskriften, litt tilpasset mitt bruk:

1 eggeplomme
1 helt egg
1 ts dijonsennep
1-3 hakkede hvitløksfedd (eller mer!)
2 ss eddik eller sitronsaft
salt
3 dl solsikkeolje
1 dl olivenolje

Hjeeeelp!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-24, 21:49   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å finne majones/aioli-videoen?

Gladkokken sin video?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-24, 14:21   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sett den videoen også, men det er dessverre ikke den jeg tenkte på. Takk for forsøket!

Utrolig merkelig at jeg ikke klarer å finne tilbake til videoen.

Gammel 11-11-24, 16:24   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket medium så du den på? Youtube, Reels, Tiktok?

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-24, 23:08   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvilket medium så du den på? Youtube, Reels, Tiktok?

Hvor denne videoen ligger lagret, ja se det et godt spørsmål! Den videoen jeg så, var inkorporert i en vanlig webside. Jeg fikk dermed ikke med meg hvor den ble hentet inn fra.

Jeg har forsøkt å se gjennom youtube-loggen min, men klarer ikke å finne noe der heller. Den videoen jeg syns ligner mest, er denne her:

(Kilde: youtube.com)

Men min oppskriften ligner jo ikke på det som puttes oppi i videoen. Kanskje hukommelsen min rett og slett spiller meg et puss?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.