Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-24, 20:39   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.762
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Jeg har bestilt flybilletter til Basel-Mulhouse i høstferien, og nå må dere hjelpe meg med hvor vi skal bo. Det er meg og døtrene på 15 og 18 som skal på tur. Vi liker kultur, historie, god mat og vakre omgivelser.

Colmar så jo dønn sjarmerende ut, da, men Strasbourg er kanskje også stas? Og Sveits er sikkert gøy? Alt er liksom bare svosj unna med toget så jeg blir helt svimmel av mulighetene!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 21:42   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Hva med Mulhouse, rett og slett? Det er jo ikke store byen, men har en nydelig gamleby og et fantastisk tekstilmuseum. Og de har togstasjon så du kommer deg fort rundt.

Sikkert kult å bo i en av de mer kjente byene altså, men absolutt verdt en dagstur.

Jeg bodde på Bristol: https://www.hotelbristol.com/

Museet: https://www.musee-impression.com/en/

I nabolandsbyen: https://www.les-sheds.com/

Koselige kaffesjapper (Kohi bl.a) og bruktbutikker.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 24-09-24 kl 21:52.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 21:58   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.762
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Åh, takk for tips! Det så jo nydelig ut! Og prisen på Bristol var slett ikke avskrekkende. Gode museer er et stort pluss, ja. Frøknene er litt tradde og glad i billedkunst, men jeg skal klare å vekke entusiasme for tekstil, ass.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 22:34   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

De fokuserer på indisk-fransk tekstiltrykk, som er veldig moderne nå. Tenk de vatterte jakkene, Studio Bazar osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 22:42   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Og husk å gå ut i riktig land på flyplassen, uansett hvor dere ender opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 22:56   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.762
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Oh my, det er såpass, ja. Jeg har skjønt at vi må komme oss til en togstasjon som heter Gare Saint Louis hvis vi skal i retning Mulhouse/Colmar/Strasbourg, så vi må vel go French.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 23:47   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.999
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Colmar er skikkelig koselig, men du har sett det på en halv dag.

Sveits har fantastisk mange flotte reisemål.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 08:56   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.762
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Sveits har fantastisk mange flotte reisemål.

Jeg tar gjerne i mot konkrete forslag.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 09:10   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.648
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Det KRYR av nydelige småbyer i Alsace og de er lett tilgjengelige med tog. Strasbourg er også så absolutt verdt et besøk. Også er det verdens beste SPA i Obernai som er helt fantastisk. Det heter Yonaguni Spa og har enorme vannavdelinger med integrert vannmassasje og en haug av ulike badstuer og hvilerom. Det var virkelig en opplevelse av de sjeldne og jeg anbefaler sterkt et besøk der. Ikke nødvendig å booke noen behandlinger, bare å være der (evt. med mat som var god), var en opplevelse av de sjeldne. Vi var der i fire timer, tror jeg. Helt utrolig!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 12:51   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.999
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg tar gjerne i mot konkrete forslag.

Skal dere ha bil eller blir det tog?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 13:49   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.762
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Skal dere ha bil eller blir det tog?

Ikke bil. Tog er nok mest aktuelt, men buss funker også.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 13:50   #12
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.762
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det KRYR av nydelige småbyer i Alsace og de er lett tilgjengelige med tog. Strasbourg er også så absolutt verdt et besøk. Også er det verdens beste SPA i Obernai som er helt fantastisk. Det heter Yonaguni Spa og har enorme vannavdelinger med integrert vannmassasje og en haug av ulike badstuer og hvilerom. Det var virkelig en opplevelse av de sjeldne og jeg anbefaler sterkt et besøk der. Ikke nødvendig å booke noen behandlinger, bare å være der (evt. med mat som var god), var en opplevelse av de sjeldne. Vi var der i fire timer, tror jeg. Helt utrolig!

Det så kjempefint ut, og mine to luksusdyr hadde nok elsket det, men stiv pris, gitt!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 15:02   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.648
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strasbourg? Colmar? Basel? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det så kjempefint ut, og mine to luksusdyr hadde nok elsket det, men stiv pris, gitt!

Ja, det er ikke billig, men jeg vil definitivt si verdt prisen på 110 euro per person. Vanligvis på SPA er det jo nødvendig å bestille behandlinger i tillegg og fellesområdene er "fort gjort", men her er det nok å bare være der. Det er en enorm labyrint av ulike bassenger med strøm, vannmassasje, fossefall, damp som man kan være i så lenge man vil og deretter sikkert ti ulike rom ovenpå med alt fra tyrkisk bad, varme senger å ligge på, snøspa, damprom etc. Man trenger virkelig minst 3 timer bare for å få prøvd alt og kan være der mye lenger. Men 100 euro er såklart en utgift, men jeg hadde gitt det som bursdags- eller julegave eller noe som ingen av dere ville angret på.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no