Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-24, 00:50   #321
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva tenker dere om Se og hørs krav om at Marius må flytte fra Skaugum? Bokstavelig talt arvesølvet de er bekymret for. Visstnok stjålet av Marius sine venner og forsøkt solgt på en auksjon.

Det er jo helt utrolig om dette er sant!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 10:51   #322
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Så akkurat venner av M hadde filmet inne i kronprinsparets private leilighet på Skaugum. Sikkerthetsekspert synes ikke noe om det.
Jeg fikk det opp som google varsel, nyheter.
Et sted leste jeg ar kronprinsparet har tydeligvis ikke hatt kontroll.

Gammel 25-09-24, 11:46   #323
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes uansett det er greit at en snart 30-åring ordner seg med egen bolig og jobb selv etter hvert.

Jeg kan godt forstå at foreldre til et barn med et alvorlig rus- (og volds-) problem gjør helt andre vurderinger av hva som er riktig å foreta seg.

Jeg tenker at de har latt han bor hjemme for at de skal få et snev av følelse av kontroll, og at de befinner seg i en dypt fortvilende situasjon. Følelsen av maktesløshet må være helt øredøvende.

Gammel 25-09-24, 12:00   #324
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kan godt forstå at foreldre til et barn med et alvorlig rus- (og volds-) problem gjør helt andre vurderinger av hva som er riktig å foreta seg.

Jeg tenker at de har latt han bor hjemme for at de skal få et snev av følelse av kontroll, og at de befinner seg i en dypt fortvilende situasjon. Følelsen av maktesløshet må være helt øredøvende.

Dette.

Jeg tror dette er svært vanskelig å sette seg inn i, for folk som ikke selv har vært i en slik situasjon. Jeg må si at jeg helt ærlig ikke aner hva jeg hadde gjort om det var ett av mine barn som til de grader hadde ødelagt livet sitt. Det må være helt fortvilende.

Gammel 25-09-24, 12:27   #325
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 633
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Så akkurat venner av M hadde filmet inne i kronprinsparets private leilighet på Skaugum. Sikkerthetsekspert synes ikke noe om det.
Jeg fikk det opp som google varsel, nyheter.
Et sted leste jeg ar kronprinsparet har tydeligvis ikke hatt kontroll.

Det trenger jo ikke være Marius som er roten til alt som har vært ute av kontroll i festsituasjoner på Skaugum, det bor tross alt to andre ungdommer der også, med foreldre som er mye på reise.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, det må være helt skrekkelig. Og med det offentlige fokuset på toppen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 13:37   #326
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tror ikke vi skal overvurdere hvor lett det er å «ta kontroll over situasjonen» og «ikke tillate» osv., med voksne barn med rusproblemer. Det er en dypt fortvilende situasjon der man er veldig, veldig maktesløs, og der det meste er «damned if you do, damned if you don’t».

Gammel 25-09-24, 13:58   #327
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det trenger jo ikke være Marius som er roten til alt som har vært ute av kontroll i festsituasjoner på Skaugum, det bor tross alt to andre ungdommer der også, med foreldre som er mye på reise.

Ja, det må være helt skrekkelig. Og med det offentlige fokuset på toppen.

Grunnen til at jeg skrev venner av Marius var det som stod i artikkelen om dette. De to andre var ikke nevnt. Men det kan jo og ha med deres roller å gjøre kontra hans.

Gammel 25-09-24, 13:59   #328
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Antyder du at Ingrid Alexandra og Sverre Magnus ikke bare er uskyldige englebarn, men at de til og med kan ha hatt hjemme-alene-fester?!

Gammel 25-09-24, 14:01   #329
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Hvem vet? Jeg antyder ingenting, jeg bare svarte Tallulah.

Gammel 25-09-24, 14:01   #330
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mormor var på russefest på Skaugum, der har det vært ungdomsfester før.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 14:02   #331
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Hvem vet? Jeg antyder ingenting, jeg bare svarte Tallulah.

Det var henne jeg siterte.

Gammel 25-09-24, 14:03   #332
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremannen var på russebussen til Ingrid Alexandra og hun var litt kjedelig (= festet og danset ikke like mye som de andre). Men det var bare en gang, så hvem vet.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 14:03   #333
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Ups, my mistake

Gammel 25-09-24, 14:06   #334
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Antyder du at Ingrid Alexandra og Sverre Magnus ikke bare er uskyldige englebarn, men at de til og med kan ha hatt hjemme-alene-fester?!

Det er velkjent blant alle VGS-lærere i Oslo....

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 15:13   #335
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1268
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er velkjent blant alle VGS-lærere i Oslo....

Snakker VGS-lærere med hverandre om de private festvanene til navngitte elever altså? Det er såpass relevant for arbeidshverdagen til ALLE lærerne på videregående i Oslo at man trenger å ta det opp? Jøss.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 15:16   #336
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt, men å gjengi rykter og å bruke Se og Hør som kilde?
Forumet som vanligvis fremstår som etterrettelig og med en god selvjustis, har vi sklidd litt ut her?

Gammel 25-09-24, 15:20   #337
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det at PST står og ser på ungdom som ruser seg, fordi deres jobb er å sørge for sikkerheten (men tydeligvis ikke den sikkerheten) til noen andre ungdom er selvfølgelig relevant for lærernes arbeid.

Også er det jo sånn at noen faktisk snakke om andre ting enn jobb i lunsjen.

Gammel 25-09-24, 16:00   #338
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg tror ikke vi skal overvurdere hvor lett det er å «ta kontroll over situasjonen» og «ikke tillate» osv., med voksne barn med rusproblemer. Det er en dypt fortvilende situasjon der man er veldig, veldig maktesløs, og der det meste er «damned if you do, damned if you don’t».

Hear, hear!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 16:19   #339
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 633
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at jeg skrev venner av Marius var det som stod i artikkelen om dette. De to andre var ikke nevnt. Men det kan jo og ha med deres roller å gjøre kontra hans.

Nei, det var egentlig ikke helt meningen å sitere deg. Mediene fokuserer forståelig nok på Marius oppi dette, men det er jo ikke unaturlig at mediene beskytter søsknene hans, slik de også tidligere har beskyttet han.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 16:29   #340
Input

Input sin avatar

Standard

Det å kreve at Mette-Marit ikke skal kunne tilby sønnen sin bolig dersom han trenger det, fordi han har en sykdom som kan by på utfordringer for oss som nasjon, er jo helt absurd. Like absurd som å nekte Håkon å gifte seg med hvem han vil. De er jo mennesker, hun er mamma, i tillegg til den rollen hun har. Det er jo også det som er problematisk med å ha et kongehus - hadde de vært en presidentfamilie kunne vi valgt dem bort.

Nå vet jeg ingenting om Marius' festing (som jeg forstår her at Se&Hør skriver om) på Skaugum, men om det stemmer, så er det jo slik at Skaugum er et sted med vakthold hele døgnet. At PST overser helt tydelige lovbrudd, fordi deres oppgave/mandat er noe annet, er veldig problematisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.