Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-24, 14:25   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.167
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Jepp, som overskriften sier ønsker jeg meg ny strikkejakke. Ønsker en litt tynnstrikket og "vanlig" jakke/cardigan, men den kan godt ha noe mønster. Den skal være lys grå i grunnfarge, men kan godt ha noe farge i mønsteret også.

Så lang har jeg sett på denne, men trenger flere forslag.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 15:22   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.502
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Den var fin! Vet du om den finnes i flere farger?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 15:43   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.300
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Den var fin! Vet du om den finnes i flere farger?

Ettersom det der vel er en oppskrift, så kan den jo strikkes i de farger man vil?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 16:07   #4
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.393
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Liker du noen av de tynne cardiganene fra Petiteknit, tro?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 16:17   #5
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.393
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Eller disse? De fleste finnes på norsk, men det er noen på engelsk.

Elurra

Papilio

Damejakka eng og åker

Damejakka Elinor

Haust

Vinterfjell

Synchestra cardigan

Woodland

Hvitveis

Vannlilje

Kirsebærblomstring

Jakken Strå

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-24, 10:21   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.715
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Den var fin! Vet du om den finnes i flere farger?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ettersom det der vel er en oppskrift, så kan den jo strikkes i de farger man vil?

Unnskyld, tink, nå fikk jeg spontan latter i sofakroken med tanke blant annet på hvor du jobber

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-24, 08:48   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.502
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Unnskyld, tink, nå fikk jeg spontan latter i sofakroken med tanke blant annet på hvor du jobber

Haha, værsågod. Ble litt flau selv...

Men så lenge det er møntser i flere farger, så er jeg alltid litt tryggere når noen andre har tenkt ut fargekombinasjonene. Det blir fort litt for fargerikt når jeg setter i gang med egne fargekomboer.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-24, 13:58   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.711
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Haha, værsågod. Ble litt flau selv...

Men så lenge det er møntser i flere farger, så er jeg alltid litt tryggere når noen andre har tenkt ut fargekombinasjonene. Det blir fort litt for fargerikt når jeg setter i gang med egne fargekomboer.

Jeg kjenner følelsen. Dessuten synes jeg det ofte blir kjedelig å strikke i "kjedelige" farger, så jeg strikker nå en Esther Jacket i turkis.. men det er ikke sååå anvendbart.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-24, 17:31   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.167
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Takk for svar! Så mange fine jakker.

Svigermor og jeg ble enige om den første jeg så på, men i ett litt tynnere og stivere garn enn oppskriften.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-24, 17:51   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.190
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal bestille meg en ny strikkejakke, tips?

Denne
https://www.inspirasjon.houseofyarn....hoCmLgQAvD_BwE

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no