Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Drill

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-24, 07:59   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.268
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drill

Jeg trenger en drill. Skal bruke den til å skru og lage enkle hull, vanlige hjemmegreier altså. Jeg tror ikke jeg tenker at den skal kunne bore i mur. Jeg har skjønt at Bosch blå er en greie. Er feks dette en aktuell sak?
https://www.netonnet.no/art/hjem-fri...AaAjYwEALw_wcB

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 08:46   #2
Timar
Klar
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.640
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drill

Hvis du må borre i mur kan du leie en god en på Jernia.

Jeg kjøpte denne: https://www.jernia.no/jernvare-og-ve...8aAtz6EALw_wcB

Den driller hull, ihvertfall.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 08:53   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.726
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drill

Jeg skal også ha en enkel drill og fikk anbefalt ryobi. De selges overalt og har mye greier som går på samme type batteri om man skulle trenge mer utstyr. Og de er forholdsvis rimelige. Om jeg skulle trenge skikkelig serøst utstyr er det sannsynligvis en jobb jeg må ha hjelp til uansett. Jeg trenger til bilder, møbler osv. Min bror har det og han har også kantklipper, møbelrens og litt forskjellig som alle bruker samme batteri. Jeg får en i julegave på forskudd fra pappa. #nyskilt

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 08:59   #4
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 286
lego er litt kul
Standard

Sv: Drill

Blåbosch er den proffe delen av segmentet fra Bosch. Bedre ergonomi er det som regel også.

Dersom du skal ha maskin til å skru ett og annet IKEA-møbel, henge opp bilder og slikt lett arbeid, er maskinen sikkert "for god". Men det er glede i godt verktøy.

Pluss for at den leveres i veske med plass til alt. Ville valgt noe slikt selv.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 09:08   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.163
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drill

Det kan godt hende at den du lenker til blir for liten.
Bosch, Makita og DeWalt er gode merker, blå Bosch er proffere (og dyrere) enn grønn. Grønn funker fint.
Veldig mange av dem har etterhvert batterier som kan brukes på tvers av produktseriene sine, så om du har en kantklipper fra Bosch, bruker den kanskje samme batteri som drillen. Kan være verdt en tanke.

Selv om du nå tenker at en liten drill er nydelig, kan det hende du angrer om et år når den ikke er kraftig nok å montere et eller annet, så ville tenkt grundig på om det er en søt liten sak du vil ha. (Har begge deler, den lille er utrolig handy men strekker ofte ikke helt til.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 09:32   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.272
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drill

Ikke dill, nei, som jeg har dilla (haha) på om dagen.
Og heller ikke korps-drill.

Nei, sorry.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 12:02   #7
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 286
lego er litt kul
Standard

Sv: Drill

Tror ikke den er for liten.

Spesifikasjoner
Dreiemoment (mykt/hardt): 15/30 Nm
O/min, ubelastet (1./2. gir): 0–400/0–1300
Chuckbredde (min./maks.): 1/10 mm
20+1 momenttrinn
Borediameter i tre (maks.): 19 mm
Borediameter i stål (maks.): 10 mm
Skrudiameter (maks.): 7 mm


Skruer med mer enn 7 mm diameter og borer 10 mm bor i stål. Til hjemmebruk vil det være mer enn nok.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 12:10   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.268
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drill

Opprinnelig lagt inn av lego, her.

Blåbosch er den proffe delen av segmentet fra Bosch. Bedre ergonomi er det som regel også.

Dersom du skal ha maskin til å skru ett og annet IKEA-møbel, henge opp bilder og slikt lett arbeid, er maskinen sikkert "for god". Men det er glede i godt verktøy.

Pluss for at den leveres i veske med plass til alt. Ville valgt noe slikt selv.

Jeg har allerede en liten sak, en gammel greie som kan brukes til å skru møbler med, så jeg tenker at når jeg skal kjøpe noe annet, gjør det ikke noe om det er litt mer avansert så lenge det ikke er for dyrt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 13:11   #9
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 286
lego er litt kul
Standard

Sv: Drill

Skal du skru tyngre ting, så ville jeg valgt en annen maskin. En tyngre maskin som lå bedre i hånden og ikke belastet hånden like mye.

F.eks en slik: https://www.obsbygg.no/verktoy-og-ti...gg-88381861724

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 14:20   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.268
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drill

Opprinnelig lagt inn av lego, her.

Skal du skru tyngre ting, så ville jeg valgt en annen maskin. En tyngre maskin som lå bedre i hånden og ikke belastet hånden like mye.

F.eks en slik: https://www.obsbygg.no/verktoy-og-ti...gg-88381861724

Jeg kommer ikke til å tørre å bruke noe så stort. Jeg har aldri boret før. Trenger noe jeg tør å bruke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no