|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowSelv om vi er uenige her om hva som er en god kilde, så er det bra politiet har fått med seg hva som er publisert i sosiale media (Instagram og snap chat) og innkalt til avhør og de to som er avhørt har fått status som fornærma. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Så vidt jeg har forstått er det ikke (første) fornærmete som har anmeldt, men en venninne av henne som meldte fra og politiet tok initativ til etterforskning. Slik sett kan det jo bli flere som har status som fornærmet (kan ikke tenke meg dette er så gammelt at det er henleggelsesaker)
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowMen hvordan tenker dere denne saken kan løses? Hvilken konsekvenser bør det resultere i?
|
|
|
|
#6 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Tenker du i tillegg til i rettssystemet?
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowEr det noen som har fått med seg om det er medier som følger pengesporet i denne saken? Høiby har vel nesten aldri jobbet, han har bodd (gratis?) i en eiendom på Skaugum (som ellers ville vært leid ut?), han har finansiert en dyr vane og en dyr livsstil. Hvordan? Hvis moren direkte eller i direkte har sponset det, så er jo det fra apanasjen?
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ett av de nederste punktene her sier noe om det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Men det er jo lov å forsørge nær sagt hvem man vil, og apanasjen er deres private «lønn» som de bruker som de vil? Eller har jeg misforstått?
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Blir vel litt som med politikere. Folket opplever vel at det er de som er "arbeidsgivere"
Nå vet jo ikke jeg hva Polyanna tenkte på, så mulig dette blir skivebom. Hvis foreldrene har finansiert rusbruken hans er dette en sak. Veldig ofte er det jo slik at personer med rusproblemer også veldig fort får et økonomiproblem - og ramler inn i kriminalitet i tillegg. Kanskje er det slik at MBH har hatt så mye penger at han "bare" har et rusproblem.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 27-08-24 kl 09:06. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJa, det var i grunnen den som satte meg på tanken.
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDet var ett tv program i går som gikk igjennom inntektene, men jeg husker ikke hvor det var! Men der hevdet de at han fikk så mye som NOK 100.000,- for ett innlegg på Instagram for promotering av produkter. Jeg syntes det høres helt hinsides ut, men jeg vet ikke hvor mye en insta post med så mange følgere får. Jeg vet hva andre Instagrammere som henvender seg til en spesifikk gruppe får, men de er ikke i nærheten av slike summer, så jeg tok alt med en stor dose salt.
|
|
|
#13 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDen livsstilen Marius har hatt, inkl dyr bolig, biler og reiser, må koste. Jeg synes det er relevant og interessant om det er jeg som betaler for det.
|
|
|
#15 |
|
|
Har du noen gang hørt om barn som har måttet betale skatt for å bo hos foreldrene sine? Selv om de er voksne? Eller samboere som betaler skatt for å bo gratis hos samboeren? Det ville vært ganske oppsiktsvekkende.
|
|
|
|
#16 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Ja, faktisk. Vi bodde selv gratis i en del år, og måtte da sende inn avtale om vedlikeholdsutgifter osv til Skatteetaten. Ellers ville det vært skattbar fordel. Dust regel etter mitt skjønn, men sånn var det.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Åh, dette visste jeg ikke. Takk for info.
|
|
|
#18 |
|
|
Men her står det jo at det er unntak for nær familie, som var poenget.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Det er kun om det er dekket av arbeidsgiver eller lignende.
|
![]() |
|
|