Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-24, 09:43   #261
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Jeg har (snart) strikket Marius til alle gutta mine. Litt forsinka fordi den ene ble liten og jeg måtte rekke opp en del. I går fikk jeg se nest yngste i sin genser. Og det er blitt for liten
Er det mulig å vokse så mye da!!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-08-24, 11:22   #262
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må bare inn og gruffe over banken min (sbanken)

Siste (i dag) er at det på oversikten over betalinger viser at jeg har for lite penger til å betale regningene mine. Men når jeg går inn og sjekker så har jeg det (Dette er fordi den summerer sammen regningene mine og sjekker mot en konto, men jeg betaler fra flere kontoer)

Og når jeg er i gang: Jeg har flere kontoer, og det er flere regninger som jeg ikke får flyttet! Siste nå var en regning fra TOBB. Den skal betales fra en bestemt konto. Hvorfor - aner ikke? (Begge kontoene eies av meg og det er ingen andre enn jeg som disponerer de, så jeg kan ikke se noen forskjell. Det er forskjellig sum på dem - og det er nettopp derfor jeg gjerne skulle kunne betalt regninger fra begge)

Gammel 04-08-24, 12:07   #263
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Akkurat det irriterer meg også. Det skjer når det bikker en ny mnd og jeg ikke har fått lønn enda. Pr nå ser det ut som jeg har minus på kontoen men det har jeg altså ikke. Jeg har ikke hatt noen problem med velge konto jeg vil betale fra.

Gammel 04-08-24, 16:16   #264
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jobb i morgen.

Jeg er ikke klar.

Jeg vil ha ferie et par uker til.

Det går nok bra. Jeg bare misliker å starte igjen etter ferien. Det er så lenge til neste sommer.

Gammel 04-08-24, 23:40   #265
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det den teite greia om pengebruk som vises i appen, him og polarjenta? Den viser bare tall for den kontoen øverst i lista elns.

Sitat:

Til de som ønsker å fjerne "Penger til overs" fra "Hjem"-siden, men som ennå ikke har funnet ut hvordan.

På iPhone:
1. Klikk på selve den blå boksen med "Til overs ... " (den er grønn ved mørk modus)
2. Klikk så tannhjulet i øverste høyre hjørne.
3. Skru av bryteren til høyre for "Vis på forsiden".
4. klikk pil tilbake(&#128281 (øverst til venstre) 2 ganger.

(Man kan eventuelt skrolle helt ned til bunnen av Hjem-siden og klikke på "Tilpass forsiden" og gjøre innstillinger der. Der kan man også fjerne "Valutakalkulator" og "Tips og triks" dersom man skulle ønske det.)

--------------------------
På Android:

"på Android trykker du på Meny -> Innstillinger -> Forsiden -> Rediger. Gjør ønskede tilpasninger ved å skru av og på det du vil ha, og klikk på Ferdig."

(Kopiert fra ei Sbanken-gruppe på face)

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 05-08-24, 07:15   #266
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, takk -ea-!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det den teite greia om pengebruk som vises i appen, him og polarjenta? Den viser bare tall for den kontoen øverst i lista elns.

Det er den også. Dette er på den "forfallsfanen". Og når jeg er i gang! Hva er forskjellen mellom å overføre, betale og fyll på? Jeg overførte penger til kredittkortkontoen (noe som jeg mener jeg har gjort før, fordi det ikke er lov å endre på regningsdatoen) Pengene går ut av konto, men summen på kredittkortkontoen er den samme ...

Gammel 05-08-24, 07:16   #267
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første arbeidsdag etter ferien og jeg er skikkelig, skikkelig forkjølt.

Gammel 05-08-24, 08:03   #268
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring, My.

Gammel 05-08-24, 08:28   #269
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dere som gruffer over SBanken gjør det med rette.

Om ikke annet så blir jeg litt mer fornøyd med at jeg byttet bank i januar. Etter godt over 20 år som (fornøyd) kunde.

Gammel 05-08-24, 08:44   #270
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mandag og ferien er over!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 05-08-24, 08:59   #271
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes dere som gruffer over SBanken gjør det med rette.

Om ikke annet så blir jeg litt mer fornøyd med at jeg byttet bank i januar. Etter godt over 20 år som (fornøyd) kunde.

Samme her. Eneste som står igjen er fondene mine, og selv der har de klart å tulle til oversikten. Det var jo så bra før og nå føler jeg at det er en eller annen dårlig beta-versjon de har lansert. Innser at jeg nok må ta jobben med å flytte fondsparingen et annet sted.

Men det jeg egentlig gruffer over i dag er at jeg omtrent ikke har sovet i natt, sånn at dagens planlagte kontor-kontor er blitt erstattet med hjemme- og sovekontor. Jeg som hadde gledet meg til å se hele teamet igjen. Det får bli i morgen i stedet for.

Gammel 05-08-24, 09:08   #272
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også noe fondssparing stående. Jeg håper at ånden plutselig kommer over meg slik at jeg får flyttet det også.

Søvn er ikke sånt jeg driver med heller. Men jeg sov godt noen netter i helgen, så jeg får leve på det noen dager. Jeg husker da snuppa var liten og holdt på å søvnterroriserte oss i flere år. Jeg lengtet så fælt etter å få sove. Men nå er jeg min helt egen søvnterrorist.

Gammel 05-08-24, 10:00   #273
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også bare noe små fondssummer stående i sbanken, og de bare står der inntil videre, det er bare småpenger uansett.

Mitt mandagsgruff er nettopp det. MANDAG. Ferien er over, og jeg er på jobb. Og har vært på jobb i to timer, kjenner nå at jeg glemte t jeg skulle spise frokost da jeg kom, helt ute av alle rutiner, og enda 52 uleste emailer i innboksen min (og 30 i min andel av en delt innboks) så jeg er et god stykke fra ajour etter ferien enda, og derved slett ikke igang med det som egentlig skal gjøres denne uka, hvor jeg er vikar på en haug kunder i tillegg til mine egne. Og tror ikke jeg jomme meg ajour før dagen er omme egentlig, men vi får se.

Jobber meg gjennom det sak for sak, men jeg er sulten, og dessuten trøtt. Inntil i går er det jo i disse tider jeg har begynt å tenke på å dra meg ut av senga fe fleste dagene de siste 4 ukene.

Så skal jeg til og med holde ut her til klokka er fire. Og akkurat nå har jeg visstnok rota meg til å ha tre ulike saker åpne og fikk alarm-påminnelse på mobilen om en fjerde, så her er det bare å trekke pusten og lukke en etter en. Men litt mat først kanskje, så roter jeg ikke meg til å åpne enda en ny

Gammel 05-08-24, 11:05   #274
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke frappe på dette hotellet.

Gammel 05-08-24, 11:16   #275
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kjøleskåpet tullar voldsomt med temperaturane, nytt er bestilt.

Reservekjøleskåpet i kjellaren tar seg av det meste av kjøling... inntil no. Null liv der.

Det går jo alltids greit, men torsdag er det bursdag i hus og eg har altså ingen stad å halde mat og kaker kaldt.

Gammel 05-08-24, 12:24   #276
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

At noen bilder jeg bestilte fra England ikke har kommet, fem uker etter at de ble sendt. Jeg vet jeg får pengene igjen, så jeg har sånn sett ikke tapt noe, men jeg ville jo ha bildene og gledet meg til å henge dem opp.

Gammel 05-08-24, 12:27   #277
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Om ikke annet så bidro denne tråden til at jeg startet en ny fondspareavtale. Ikke så galt at det ikke er godt for noe.

Gammel 05-08-24, 12:37   #278
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kjøleskåpet tullar voldsomt med temperaturane, nytt er bestilt.

Reservekjøleskåpet i kjellaren tar seg av det meste av kjøling... inntil no. Null liv der.

Det går jo alltids greit, men torsdag er det bursdag i hus og eg har altså ingen stad å halde mat og kaker kaldt.

Ai, kjipt!
I hine hårde studentdager streiket kjøleskapet vårt i leiligheten jeg og en venninne delte. Vi hadde en liten plastbalje led vann i fryseren (hadde kanskje to, så en alltid var frossen). Den frosne bakken satte vi nederst i kjøleskapet, (todelt med frysedel nede). Baljen holdt det kaldt et døgns tid, også byttet vi til ny frossen balje.., om det gir mening. Kan en sånn kvasiløsning funke til nytt kjøleskap ankommer?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-08-24, 15:39   #279
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan kanskje vere mogleg å få til noko slikt, Fintdethei. (For sist veke fekk vi ny (brukt) frysar i hus, sidan den vi hadde slutta å virke i fjor eller når det var. (Er det ikkje det som er typisk, at slike ting ryk i tur og orden?)

Gammel 05-08-24, 16:13   #280
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lite søvn; politihelikopteret sirklet over lenge i natt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.