Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-24, 09:15   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.975
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tips til frisk og lett parfyme/edt

For hundre år siden så hermet jeg etter stedatter og kjøpte en Lacoste Touch of Pink. Likte den veldig godt og brukte opp hele flasken etterhvert..
Har ikke peiling og er ikke kjent med parfyme/Eau de toilette så lurer på om dere har tips.

Jeg har vært innom noen parfymerier men blir helt forvirret og mister jo helt luktesansen.
Har googlet litt og funnet noen som visstnok er lette og friske. Er dere kjent med disse, og hvilken ville dere valgt?

Lacoste, Touch of pink, evt Femme?

Dolce&Gabbana, Light Blue eau de toilette.

Elizabeth Arden, Green tea

Hugo Boss, Femme

Clean, Outdor fresh, Green Tea, Clean fresh laundry eller Soft Laundry(edt) Alle disse er visst freshe og lukter nydusjet..?

Dior, Jàdore den hvitesummer edition. Er visst fresh.

MArc Jacobs, Daisy, den med hvit blomst og gull i midten. Utrolig søt flaske da. Lukter visst jordbær,jasmin, musk og vanilje. Er floral og fresh...

Dolce&Gabbana, Shine, edt. Fresh og floral. Duft: mango,appelsin, jasmin,

Hjelp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-24, 09:29   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jeg er ikke noe parfymemenneske. Jeg kjenner ikke lukten av min egen parfyme heller, så det er liksom ingen vits. Jeg har brukt Daisy fra Marc Jacobs i «hundre» år, faktisk 11, for å være presis, mannen min kjøpte den i 2013 og jeg har bare fortsatt å bruke den fordi den lukter veldig godt.

Ei venninne, som dufter fantastisk, sier at hun bruker en sånn molekyl-parfyme som ikke lukter noe før den reagerer med huden og at duften derfor er individuell. Kunne tenke meg å teste, men tenk hvis den ikke lukter godt på meg da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-24, 13:42   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.990
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jeg liker Dolce & Gabbana og Guerlains florale dufter, sånn passe med lukt og holder seg likt gjennom dagen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-24, 14:28   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.146
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

D&G Light blue, den er frisk, lett og lukter digg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-24, 19:12   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.563
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Min goto når jeg vil ha noe friskt er Joy fra Dior. Men kan ikke parfyme så godt mulig den ikke er frisk. Jeg liker den da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-24, 21:31   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.346
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jeg har faktisk kjøpt min andre flaske av Daisy Fra Marc Jacobs nå på Taxfeen. Egentlig tredje for før det hadde jeg den med sko på toppen. Tror den heter perfect, men jeg synes de har samme stil. Jeg testet den grønne også nå på taxfeen og den var også sommerlig og frisk, den tror jeg heter Wild.

Jeg liker ogaå Miss Dior for tiden.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-24, 21:53   #7
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 323
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jeg har en favoritt som har fulgt meg fra 90-tallet, Elisabeth Arden 5th Avenue, den er lett, feminin og ikke minst relativt rimelig for å lukte så dyrt. Jeg får hodepine av tungt krydrede dufter. Jeg har 2 kommodeskuffer fylt med parfymer, denne blir mest brukt.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-24, 23:13   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Sommerduften til rituals. Den lysere grønnblå flaske. Safe, når jeg bare vil lukte rent og friskt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-24, 09:52   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.519
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jeg liker godt Chloe, den originale. Fant den i 2021 og bruker den ennå.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-24, 11:26   #10
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.267
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

D&G Light Blue er min favoritt gjennom mange år, den er så lett og frisk og lukter veldig rent.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-24, 11:39   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.080
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg liker godt Chloe, den originale. Fant den i 2021 og bruker den ennå.

Ja den liker jeg også. Har både den originale, som jeg liker best, og en annen mer sommerlig. Chloe var den første parfymen jeg fikk av mannen på begynnelsen av 90-tallet. Hadde ikke brukt den på mange år, og så kjøpte han og minsten den til meg igjen i fjor.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-24, 12:22   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.975
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Takk for alle tips. Får ta en lukterunde tur igjen men ikke i dag for det er strålende sol her .☀️

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-24, 14:13   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.274
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

+1 på Daisy.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 12:54   #14
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.391
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Er på Hugo Boss Ma Vie, edt. 3. flaske nå tror jeg. Er også veldig glad i eplene til Donna Karan NY (Be Delicious), både den rosa og den grønne er frisk og god på meg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 15:54   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.106
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jeg bruker Blanche fra Byredo på sommeren. Den lukter så rent og lett synes jeg.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 18:08   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.961
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

jeg liker escada sine sommerdufter (de har ny hvert år) også synes jeg flere av Aqua Allegoria -duftene fra Guerlain er fine, lette, og sommerlige.

Mamma har Green Tea fra Arden - den er god og jeg kunne gjerne bruktden men den lukter mamma for meg.


Sist redigert av m^2 : 26-07-24 kl 09:38.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 20:11   #17
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.637
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til frisk og lett parfyme/edt

Jeg hadde ikke brukt parfyme på 20 år, da jeg oppdaget Prada Paradoxe (den sto plutselig på ønskelisten til Ullungen for et par år siden, fordi Emma Watson frontet den). Nå låner jeg den rett som det er, og liker den veldig godt. Vet dog ikke om den kvalifiserer til lett og frisk, da jeg ikke har noe språk for parfyme. Men jeg tror i hvert fall ikke den er tung. (Dyr, derimot! Det er den. Heldigvis går det ikke mye.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no