Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Det baller på seg, når man først begynner!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-24, 09:31   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.306
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det baller på seg, når man først begynner!

Tidligere i vinter bestemte vi at vi skulle kjøpe nye skap til soverommet, sånn at vi fikk hvert vårt 60 cm skap, også 2-3 overskap over senga, så senga liksom ble bygd inn i skap.
So far, so good.

Nå er vi midt i prosjektet, og vi har endt opp med at vi også bytter ut senga, men beholder madrassene inntil videre. Nå får vi seng som går helt ned til gulvet, og med oppbevarings-skuffer.

Også ville samboeren male, så nå er vi midt i maling på soverommet.

Også har jeg ønsket meg vaskemaskin på badet oppe i minst 10 år, og nå fant vi en kombinert vask og tørk brukt. Og da måtte ene dusjveggen ned. Og vi må nok inn med dusjkabinett på sikt.
Men jeg har vaskemaskin på badet!!

Skittentøysdunker står rett utenfor badet, i soveromsgangen, og jeg har også i minst 10 år hatt lyst på sånn skittentøysskap fra IKEA.
Så da fant vi ut at vi var så godt i gang, så hvorfor ikke.

Så nå er soverommet 80% malt, vi har ryddet som bare det, ettersom soverommet vårt har vært "sett det du ikke vet hvor du skal gjøre av der". Stua er full av flatpakker, og det står x antall turer til gjenbrukstorget foran oss, når først alle møblene er oppe.

Men det blir så bra!

Denne senga + skapene. Også blir det nye gardiner, og vi har malt i denne fargen. Veldig stor forskjell fra hvitt, som det har vært til nå.

Akkurat nå sitter samboeren på dialyse, og vi skal få malt ferdig det siste i dag. I morgen blir det oppskruing av seng, og er vi heldige kanskje vi får begynt på skapene.

Jeg gruer meg mest til å se alt som er under senga.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skjermbilde 2024-06-18 112836.jpg (10,0 KB, 43 visninger)
Filtype: jpg Skjermbilde 2024-06-18 112856.jpg (19,9 KB, 41 visninger)
Filtype: jpg Skjermbilde 2024-06-19 072812.jpg (50,0 KB, 37 visninger)
__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-24, 09:43   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.275
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Wow! Skal si dere står på! Lykke til videre med prosjektet. Drill med riktig bit kan ikke overvurderes når man skal skru sammen IKEA-møbler.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-24, 10:15   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.576
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Ja, det baller fort på seg. Blir bra å få ordentlig system på ting.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-24, 10:53   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.884
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Det er fort gjort ja (husker vagt en lignende historie her inne om da noen (Polyanna?) var lei av ugress mellom hellene på gårdsplassen og endte med å nærmest totalrenovere huset ). Men det kommer til å bli så bra!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-24, 13:03   #5
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.306
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Det blir veldig bra når vi blir ferdige. Og det gjør det ikke enklere at ingen av oss går på full maskin.

Soverommet vårt har jo vært katastrofeområde fra dag 1 egentlig, og aldri blitt prioritert. Jeg tror faktisk ikke det ble malt opp da vi flyttet inn heller, og det er jo 15 år siden nå.
Seng er arvet fra broren min, og et digert monstrum med tøy-sengegavl. Gardinene er nedarvede stuegardiner fra foreldrene mine.
Så det er på høy tid.

Samboeren mente at i dag var dialyse helt greit, for ble 4 timer med avslapping.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-24, 13:38   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.902
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Jeg har lyst på nytt spisebord, men da vil jeg ha nytt gulv først. Gulvet er så skjevt at det må nok fagfolk til for gulvoppretting……., så ja, det kan fort balle på seg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-24, 15:04   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.687
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Dette blir veldig flott!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-24, 09:27   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.306
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Vi ser enden på galskapen, haha.

Seng og skap er oppe, samme med nye gardiner og vi er ferdig malt. Dagens plan er at jeg skal få på plass alle klærne våre mens Samboer er på dialyse, så skal vi på forventningssamtale på folkehøgskolen med Bonusgutten, før vi skal få montert skapene til skittentøy.

Da gjenstår bare å få orden på resten av huset, ettersom det har gått for lut og kaldt vann en ukes tid, haha.

Vi er rimelig utslitt begge to, men det blir innmari bra.

Vi har møtt på et par problemer, og det er vel ene og alene fordi jeg ikke helt hadde tenkt på høyde på ting, haha.

Så vi har to skap til overs, og måtte feste langskap på veggen, ettersom det manglet 1 cm på å få overskap på topp av langskap. Men det løste seg fint, ettersom jeg heller ikke hadde tenkt på at langskap kom til å stenge før skuffer på senga. Nå er langskapene festet over skuffene, og går helt opp til taket.

Litt større tabbe med sengegavlen. Jeg hadde greid å bestille sengehest på 260 cm. Men sengen er jo 90+90. Jeg skjønner enda ikke hvordan i alle dager jeg hadde greid å rote det så mye til. Så sengegavle får bli siden.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-24, 12:37   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.576
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det baller på seg, når man først begynner!

Så lurt å feste skapene takhøyt på veggen.
Bra jobba!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no