Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gulrotkake i langpanne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-24, 17:56   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Gulrotkake i langpanne

Jeg skal lage en gulrotkake i ordentlig stor langpanne. Går det an å doble oppskriften på èn kake til vanlig springform, eller blir det feil? Er det noen som har en god og enkel oppskrift som de vil dele? Kremen er i boks, den har jeg oppskrift på.

Gammel 16-06-24, 18:13   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulrotkake i langpanne

Jeg har ikke prøvd sjøl, men vil tro det går helt fint å doble oppskrift! Vi gjør det med eplekake, og det blir i alle fall bra.

Favorittgulrotkaka her er Tjorvens fantastiske gulrotkake, den liker både barn og voksne godt. Vi pleier riktignok å bytte ut oljen med tilsvarende mengde smelta meierismør, og dropper stort sett nøttene.

Gammel 16-06-24, 19:00   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Går helt sikkert fint å doble. Jeg lager alltid langpanne, og bruker denne fra Det søte liv, men tar mindre sukker enn oppskriften. Veldig god!

Gammel 16-06-24, 19:37   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjorvens fantastisk gulrotkake kan stekes i langpanne, men trenger da mye kortere steketid. Og så trenger du dobbelt så mye glasur.

Gammel 16-06-24, 19:55   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg doblet ROOM gulrotkake til stor langpanne for en ukes tid siden. Trenger ikke doble glasuren. Og bør ta av nok til ca 8-12 muffins for at kaken ikke skal bli alt for stor. Funket veldig bra.

Gammel 16-06-24, 20:59   #6
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tjorvens fantastisk gulrotkake kan stekes i langpanne, men trenger da mye kortere steketid. Og så trenger du dobbelt så mye glasur.

Men blir ikkje den veldig lav og liten viss ein ikkje dobler røra?

Gammel 17-06-24, 11:45   #7
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Den fra Det søte liv ser jo ordentlig stor ut. Men det er det eg er ute etter, for eg skal ha det først på fredag til avslutning med klassen min, og deretter på lørdag i selskap.

Gammel 18-06-24, 06:43   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes også den fra Det søte liv er saftig og god, men jeg reduserer sukkermengden noe, og øker kremmengden (elsker ostekrem!).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-24, 07:23   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at om oppskrifta er for liten langpanne, må vel dobbel røre gjøre susen.
Jeg slår og et slag for gulrotkake fra R.O.O.M

Gammel 18-06-24, 07:45   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

ROOM sin dobbel oppskrift (minus litt) i dobbel porsjon blir ordentlig stor. Høy og saftig (ikke soggy faktisk)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.