Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skjørt i naturmateriale

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-24, 09:06   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.469
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjørt i naturmateriale

Jeg skal til Japan i sommer = storby og varmt. Jeg trenger skjørt i naturmateriale.

Det bør helst:
Være i naturmateriale
Gå til et sted mellom kne (jeg er 176) og maks til midt på leggen
Ha litt vidde, gjerne a-formet
Både ensfarget og mønster/stripet osv er aktuelt

Ikke asymmetrisk
Helst ikke hvitt
Helst ikke for "søtt"

Noen med tips?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:17   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.810
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Hva mener du med naturmateriale? Bomull? Silke? Lin? (alt annet enn polyester?)

Jeg fant noen veldig fine linskjørt på Cubus sist uke. Jeg kjøpte svart, men jeg tror de hadde andre farger også (jeg så bare etter svart, så dermed sjekket jeg jo ikke utvalget i andre farger)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 12:40   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.469
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hva mener du med naturmateriale? Bomull? Silke? Lin? (alt annet enn polyester?)

Jeg fant noen veldig fine linskjørt på Cubus sist uke. Jeg kjøpte svart, men jeg tror de hadde andre farger også (jeg så bare etter svart, så dermed sjekket jeg jo ikke utvalget i andre farger)

Jeg vet ikke om det er riktig begrep å bruke ettersom polyester vel er fra olje (?) som jo også kommer fra naturen ... Akryl er et stoff som skaper mer svette og ikke føles avskjølende.

Det viktige er materiale som ikke er klamme og føles kunstige. Silkeskjørt syns jeg ofte kan klisse seg til bena om man f.eks. sitter ned i varme så det blir ikke helt optimalt heller.

Lin, bomull er optimalt, men det finnes sikkert andre typer stoff som fungerer bra også, her er jeg ikke ekspert. Det dumme med disse materialene er at de ofte skrukker seg og det er ikke det optimale når man er på ferie, men det overlever jeg.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 13:03   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.960
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Jeg har akkurat bestilt dette fra Zalando. Billig og bomull. Har ikke fått det enda da så vet ikke noe om kvalitet og passform, men ser greit ut.
https://www.zalando.no/evenandodd-a-...1b09h-q11.html

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 13:08   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Jeg synes skjørtene til marimekko er fine, men ikke billige akuratt

https://www.boozt.com/no/no/marimekko/kvinner/skjort

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 13:15   #6
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.332
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Jeg har har nettopp kjøpt dette i lin/viskoseblanding, utrolig deilig å ha på:


https://regnstore.no/products/102963...hoCVI8QAvD_BwE

Ser Suser i sivet har et lignende et på salg, det ser litt kortere ut:
https://www.suserisivet.no/p/jovene-...ong-skirt-sand

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 13:31   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.828
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Jeg synes ofte cellulose-baserte tekstiler er veldig behagelige i varmen. Som viscose, lyocell, tencel, rayon ... kjært barn mange navn. De henger ofte tungt og fint, uten å krølle for mye, og om de gjør det er de veldig lette og kjappe å stryke ut igjen. Slik som f.eks dette skjørtet. Eller dette.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-06-24 kl 13:56.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 18:56   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.469
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Takk, da har jeg bestilt noen skjørt fra Tromsø. Men mulig at det blir noen andre også fra det dere har linket til. Jeg er fortsatt åpen for flere forslag.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-24, 21:35   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.013
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjørt i naturmateriale

Jeg kjøpte akkurat cotton poplin skirt fra Cathrine Hammel, og det er i en nydelig, crisp bomullspoplinkvalitet. Krøller litt, men er utrolig behagelig i varmen. Jeg vil tro det passer perfekt for noen som er høyere enn meg (163 cm).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no