Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-24, 07:49   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Min mening: Fint at vi gjorde det sammen med noen (Spania og Irland). Vi er ikke superstore så det å si ifra sammen med noen gir det mer tyngde.

Ellers ... Dette er jo noe Rødt har mast om i årevis, og intensiteten i masinga har jo økt betraktelig siste året. Men det oppleves ikke som noen nyhet på meg - personlig opplever jeg at de fikk like mye oppmerksomhet i media som at Jens Kvernmo og Kristin Harila ikke er sammen.

NB! For det siste - jeg skjønner at dette har noe med feed, hvem jeg følger etc Men jeg tror ikke jeg har vært spesielt interessert i Jens og Kristid heller. Har faktisk vært mer interessert i Palestina og Israel.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 11:06   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.896
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Norge anerkjente Palestina?

Politikk handler vel ikke om mas, Rødt og SV har jobbet for gjennomslag for dette lenge.
Det var virkelig på tide, er vi land nummer 246 eller noe?

Argumentet mor har jo tidligere vært at vi spiller ut vår rolle som fredsmekler ved en slik anerkjennelse, hva har forandret seg for Støre-regjeringen?

(Jeg aner forøvrig ikke hvem Jens og Kristin er, mitt ekkokammer har vært fylt til randen med Palestina-dekning).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 11:13   #3
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du om Norge anerkjente Palestina?

Nå finnes det vel bare 193 land i verden, men vi var altså nr 144. Sent nok, med andre ord. Tenker at Norges rolle i Oslo-avtalen har gjort at vi har prøvd å være nøytrale så lenge som mulig?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 11:17   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.896
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Norge anerkjente Palestina?

Ja, ser jeg bommet på tasten. Uansett, sent ute.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 15:28   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Politikk handler vel ikke om mas, Rødt og SV har jobbet for gjennomslag for dette lenge. Det var virkelig på tide, er vi land nummer 246 eller noe?

Lite velvalgte ord - jeg gir meg på der. Poenget var at dette tok tid og at jeg synes mediedekningen har vært lav.

Det var ikke palestina-israel nyheter ovordnet jeg tenkte på, men dekningen av anerkjennelsen av Palestina som stat.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 18:09   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.520
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Norge anerkjente Palestina?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.


(Jeg aner forøvrig ikke hvem Jens og Kristin er, mitt ekkokammer har vært fylt til randen med Palestina-dekning).

Dette tenkte eg òg - mitt inntrykk er at anerkjenninga av Palestina som stat er godt dekka i media. Så det har nok noko med kva ein klikker på å gjere ...

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 19:07   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.308
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Selv jeg som har vært i tåka, har fått med meg dekningen av dette, altså.

For meg åpner det et nytt, og for meg, underdekket spørsmål, nemlig hva som skal gjøres med de ulovlige bosetningene. Noen ulovlige under internasjonal rett, noen også under israelsk rett.

Denne saken er det verdt å tegne et prøveabb på for å lese:

https://www.nytimes.com/2024/05/16/m...ultPosition=12

Sitat:

This story is told in three parts. The first documents the unequal system of justice that grew around Jewish settlements in Gaza and the West Bank. The second shows how extremists targeted not only Palestinians but also Israeli officials trying to make peace. The third explores how this movement gained control of the state itself. Taken together, they tell the story of how a radical ideology moved from the fringes to the heart of Israeli political power.

En tostatsløsning blir vanskeligere for hver bit som disse drittsekkene får lov til å holde på, og jeg kan ikke fatte at man kan gå videre før de er sendt hjem dit de kom fra (og dere kjenner meg som en som er på en relativt israelskvennlig side, i FP-kontekst).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 21:06   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.978
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Det var på tide.

Avisene jeg følger på FB har for det meste vist meg de der eventyrerne som gjorde det slutt før forlovelsen ble kjent, og ikke at Norge anerkjente Palestina, selv om jeg har fått det med meg, altså. (Og nå om Løke og dama so har gjort dt slutt! .gaah: Jeg har ikke klikket inn på noen Løkesaker, for jeg får krupp av fyren). Han der Jens vet jeg hvem er for han har et TV-program på NRK nå som jeg stadig ser reklame for når mannen ser på liniær tv).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 21:30   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.709
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Det var på tide!

Jeg aner ikke hvem de folka er, og får heldigvis ingenting slikt i min feed. Jeg er nok ekstremt flink til å være selektiv når jeg leser nyheter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 23:01   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.785
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Jeg leser ikke nyheter i feed, men på nettaviser, så jeg har sett et par saker om palestina. Altså, mange om krigen, men et par om dette. Pr avis/nettsted. Og ørten om Løke og ja, spesielt i vg, det der bruddet mellom de jeg ikke vet hvem er har sikkert fått ca like stor dekning som palestina-vedkjennelsen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-24, 23:12   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg aner ikke hvem de folka er, og får heldigvis ingenting slikt i min feed. Jeg er nok ekstremt flink til å være selektiv når jeg leser nyheter.

Var nok litt utydelig for jeg mente ikke i feeden, men i avisene. OK, Morgenbladet og Klassekampen er rensket for kjendisstoff, og nettavisen og Dagbladet er stikk motsatt. Jeg leser alltid NRK og Adresseavisen. + litt ymste

Men jeg synes ikke den nyheten har fått stor plass, nei.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 06:39   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.709
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Da handler det nok kanskje om hvilke aviser man leser? Nettavisen er i samme kategori som VG og Dagbladet, og det overrasker meg alltid at folk orker å lese dem.

Jeg synes også nyheten har fått for lite plass, der er jeg veldig enig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 08:05   #13
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.630
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Jeg synes det var på høy tid. Det er enda mer på høy tid at verdenssamfunnet får Israel til å forstå at de må slutte å oppføre seg som en drittsekk som mener hen kan gjøre som hen vil bare ved å vise til en vanskelig barndom.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 08:25   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.896
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Aftenposten, NRK, Klassekampen og Dag og Tid har mye stoff om dette. :min feed: Og så har jeg begynt å høre på Aftenpodden Midtøsten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 08:33   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Jeg synes det er bra, og på tide.
Og jeg vet godt hvem Jens Kvernmo er (i familien har vi sansen for slike programmer og har sett alle, både med Kvernmo og Monsen) men var IKKE klar over at det var slutt med kjæresten.
Nyhetskilden min et stort sett nrk.no

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 11:30   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.086
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Jeg ble strålende lykkelig da jeg fikk med meg at Norge godkjenner Palestina som land. Som flere påpeker, nå gjenstår det å anerkjenne bosetningene som ulovlig okkupasjon.


Rettelse: Hvor "innrømmrr og" i første utgave kommer fra har jeg ingen peiling på. Det er tatt vekk nå.


Sist redigert av Strå : 27-05-24 kl 12:24. Årsak: Skriverariteter fjernet og (manglende) forklaring tilføyd.
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 11:49   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.151
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Min umiddelbare tanke var: Dette var jaggu på høy tid.

Og jeg mener også at man skal beskrive bosetningene som ulovlig okkupasjon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 12:20   #18
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?

Skulle bare mangle og på høy tid!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no