Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-24, 12:05   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Vi har blitt invitert i bryllup. Brudeparet har vært sammen i en årrekke, har alt de trenger og mer til, og ønsker seg ikke noe som helst. Faktisk er det nettopp det de har sagt - de ønsker at folk kommer på festen, ikke at de holder på med gaver.

Men jeg har likevel lyst til å gi noe - et eller annet. Men jeg vet ikke helt hva. Det beste hadde jo vært å gi opplevelse av et eller annet slag, men jeg sliter med å finne noe passende, og ikke minst er disse to veldig opptatte og har en full timeplan. Å legge beslag på verdifull tid hos dem føles også litt feil.

De er utadvendte mennesker som er flinke til å sosialisere. De bruker å arrangere store fester opptil flere ganger hvert år. Jeg vrir hjernen min, men klarer ikke å komme på noe passende. Eller - upassende? Jeg vil helst ha noe som er morsomt å få. Uventet. Noe man ikke helt så komme.

Så, kjære leser. Har du forslag på noe? Har du vært "utsatt" for en morsom eller ekstra bra gave? Fortell, fortell! Kanskje jeg kan dras i en retning som gjør at vi faktisk får noe å gi.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:06   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Jeg har selvsagt utsatt dette til i siste liten, så ikke nøl om du har noe å komme med!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:22   #3
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Vin som skal lagres, og drikkes for å feire bryllupsdagen om 5 / 10 / 20 år.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:29   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.893
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner den «de vil ikke ha gaver, men jeg gir likevel»-filosofien. Hva med en blomst?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:36   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.630
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Gi en geit?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:37   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Vin var spesifisert som en ting de ikke ville ha.

Og så ser jeg poenget ditt, Blondie. Nå sa de vel ikke at de IKKE ville ha gaver, men de spesifiserte at de hadde alt de trenger. Det er selvsagt et alternativ å ikke gi noe som helst, men det føles litt trist på et vis.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:40   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Takk for tips om geit, celebelen - for et herlig prosjekt! Det passer ikke helt inn i denne settingen, men det skal jeg spare til andre feiringer.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:44   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.806
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Vi fikk illustrert Kama Sutra av noen kompiser da vi giftet oss. Vi ler fremdeles av reaksjonene det førte til når familie og besteforeldre så den på gavebordet.

Også fikk vi en skikkelig stygg "lampe" med krystallball som lyste i mange farger. Det er en gave vi husker for å si det sånn (og vi irriterer oss litt over at vi kastet den ved første anledning vi fikk, for nå hadde det vært gøy å ha den i teltet når vi er på camping ... )

I min bok er begge disse gavene "ville"

Vi har beholdt boken. (men tar den ikke med oss i teltet når vi er på camping)

__________________
02 10

Sist redigert av Fluke : 22-05-24 kl 15:06.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:46   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.429
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

I en fest forleden hadde en av gjestene kjøpt en håndfull bobler (om ikke fler) og delte de ut med en tale om alt de passet til, basert på jubilantens interesser. Kanskje man kan gjøre det samme med god jus - sjokolade - kaffe? "Denne sjokoladen liker turer i skog og mark. Denne kaffen er perfekt til sytreff. Denne jusen får blodet til å bruse på sykkelturen." Og så videre.

Gavekort på en god restaurant de liker? Evt. i spleis med andre gjester. Eller noe skikkelig kitch som minner om felles ungdomstid, dersom dere går way back!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 12:57   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Om dette er folk som er sosiale og likar arrangere festar så tenkte eg på gøye partyting. Karaokemaskin? Pinjata? Partytelt?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 13:04   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Nå snakker vi! Dette begynner å bli bra. Takk for gode forslag. Karaokemaskin kom laaaangt opp på lista! Den kan ikke gis, da - mer ting vil de jo ikke ha. Men OM jeg gav en karaokemaskin og sa at vi kunne ta vare på den og at de bare trengte å gi beskjed, så fraktet vi den til dem? Hmm! Det er en tanke.

Uansett. Flott! Ikke stopp. La ideene (og fortellingene om spenstige bryllupsgaver dere selv har fått) flomme!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 13:08   #12
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Jeg ga en "byboks" til min søster i bryllupsgave. Da var de riktignok nyinnflytta til min by, men jeg puttet i diverse brosjyrer om ting de kunne gjøre, tips om opplevelser, turkart og gavekort på opplevelser og restauranter i vår by. Og dekorerte med bilder fra brosjyrene.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 13:39   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.039
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Epletre til hagen (hvis de har hage da)? Det hadde jeg blitt glad for i alle fall (selv om jeg hater hagearbeid, epletreet trenger jeg jo ikke vanne og luke), men det er jo ikke akkurat en vill gave. Ellers liker jeg Tussas forslag om noe de kan bruke til fester eller sosiale lag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 13:56   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.801
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Min mann har flere ganger gitt gaver som humorinnslag i bryllup o.l. En gang han skulle i bryllup (til noen han kjente godt) gikk han inn i en bruktbutikk og spurte "hva er det styggeste du har". Innehaveren kom trekkende med et aldeles grusomt maleri. Dette satte han på gavebordet, sammen med et kort med oppdiktet navn på den fiktive giveren. Brudeparet kjente vel mannen godt nok til at de ikke brukte veldig lang tid på å tenke ut hvem det var fra, men de har selv gitt maleriet videre i andre bryllup. Og nå har det visst endt opp som en slags vandregave i omgangskretsen deres. (han ga en "seriøs" gave i tillegg da, fra seg selv, det var et brudepar som ønsket seg ting)

Han har hatt lignende pranks i andre selskap også, en gang var han invitert i innflyttingsfest hos et vennepar som hadde totalrenovert et gammelt hus, og brukt interiørarkitekt til å designe alt innvendig, så alt var veldig stilfullt og eksklusivt. Da smuglet mannen inn en rekke med kjempestygge pyntegjenstander (som han fant i kjelleren i barndomshjemmet hans), og satte dem rundt omkring i huset. I konfirmasjonene til nieser og nevøer på min side har han også lagt kort med en pengeseddel i (hundre- eller tohundrelapp) på gavebordet, og diktet opp avsender. Typiske navn fra vår foreldregenerasjon, som "Jorun og Odd", "Ragnhild og Arnt" eller noe i den dur. Fikk ansatt i butikken hvor han kjøpte kortet til å skrive på, for at de ikke skulle kjenne igjen håndskrifta. Og hadde stor underholdning i å se hvordan hele familien gransket og tenkte og grublet på hvem i alle dager det var. Gikk igjennom alle mulige slektninger, naboer av besteforeldre, foreldre til barn på samme fritidsaktivitet etc. Foreldrene til konfirmantene snakket om det flere ganger senere, hvor ergerlig det var at de ikke fikk sendt takkekort. Det gikk faktisk flere år før han avslørte det, også det på en ganske morsom måte, som er en annen historie.

Ikke akkurat gaver dette da, eller i siste tilfelle også gave, men mest humor. Han har selvsagt bare gjort sånt hos folk han vet det vil slå an hos. Akkurat disse eksemplene passer sikkert ikke i deres tilfelle, men kanskje det kan sparke i gang noen ideer til andre morsomme ting å finne på, som en morsom oppmerksomhet som likevel ikke er en gave.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-05-24 kl 14:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 14:00   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

I vår krets er det noen ganger en tullegave på bordet. Det er en eller annet outrageous ting - den skal være litt rar eller stygg men likevel slik at man kan tenke at det faktisk er en "ekte" gave. F.eks. en brodert sofapute, en fargerik lampe eller noe annet gøy. Ved tingen skal det være et kort med hilsen etter anledningen - f.eks. da bryllup - med bryllupshilsen fra helt ukjente navn. f.eks.

"Kjære Anita og Jon! Endelig mann og kone! Gratulerer fra Guro Johanne, Ingvald, Nemo og Kurt".

Sporten ligger i å klare å holde seg og se hvor langt spøken går. De mest vellykkede kan gå mange år før hemmeligheten avsløres.


My og jeg på likt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 14:04   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.868
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Jeg tror alle trenger tappetårn i kjøkkenbenken. Bare kjør på, bor et hull og installer der du selv synes det passer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 14:05   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.801
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 14:09   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

For noen supre ideer! Fortsett, fortsett, fortsett! (Tappetårn kunne faktisk vært en idé!)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 14:15   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.039
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Tullegaver fra fiktive personer høres veldig gøy ut. Definitivt noe jeg skal huske hvis anledningen byr seg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 17:01   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger forslag på ville gaver til bryllup

Det er ikke i kategorien tullegave, men en ting vi fikk en gang som vi har brukt veldig mye når vi har store parties med mange gjester, er en sånn kjempediger champagnekjøler. En som det er plass til mange flasker oppi enten det er bobler, vin, øl, brus eller noe annet man skal servere. Den står fremme på benken slik at gjestene kan gå og forsyne seg selv når vi er mange. Gøy gave Til folk som liker å invitere som jeg forstod at disse gjorde.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no