Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-24, 20:41   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Vi vurderer å kjøpe en helgehytte, maks to timer fra Oslo. Hvilke områder ville du vurdert og hvorfor? Vi liker gjerne at det er ikke er helt øde, men noe å finne på i rimelig nærhet. Noen tips til hvor vi bør kikke?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 20:52   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.904
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Ønsker dere fjell, sjø eller innland?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 21:01   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.985
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Jeg tror kanskje dere har vurdert hytte tidligere der vi har? Vi bruker 30 min dør til dør, rett ved innsjø, helårs hyttefelt med alle fasiliteter, kollektivt inn til Oslo ca 3 km fra hyttefeltet, det man trenger i nærmiljøet, fine bademuligheter, skøyter og ski på vinterstid når det er skiføre i marka, nærheter til ulike turområder (som f.eks. Østmarka), hyggelige hyttenaboer, 20 min til Ski storsenter og kino Kan sende deg navnet på PM hvis du ønsker.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 21:13   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.312
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Hvis det er sjøhytte så tenk på hvor værskillene går. Dvs kjøp hytte ytterst og ikke innerst i fjordene. 2 timer på vestsiden er Kragerø og på østsiden ytterst på hvaler eller et stykke sør for grensen. På østsiden liker jeg Sponvika området fordi det ligger ytterst, dvs unngår regnbygene, har kort reisetid og det er en pub lokalt med aktivitet. Kort reisetid med båt eller bil til Halden eller Strømstad. Koster og Grebbestad innenfor båt rekkevidde. Son og Drøbak er mere by aktige med mer aktivitet.

På vestsiden liker jeg både Stokke, Nøtterøy eller Tjøme. På Hvasser er det en fin liten havn med aktivitet i form av butikk, Spisesteder og losstasjon. Sandefjord og Larvik og Ula er også fint, og Nevlunghavn er nydelig. Langesunds området er også veldig fint og hele veien mellom Langesund og Kragerø er det masse hytter både på fastlandet og på øyer.

Jeg liker Valle i Bamble ekstra godt fordi de som drifter butikk og Marina har laget et mylder av tilbud: Restaurant, matbutikk, klesbutikk, interiørbutikk, marina med drivstoff og båtutstyr og sommerbu med diverse leker. I gangavstand langs kyststien kan man også gå til nesteutested, eller neste der igjen. Området er fint til både båtturer, sykling og vandring langs bergene.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 22:09   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.985
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Vil bare legge til at mange av stedene langs kysten nedover mot sørlandet vil i praksis falle utenfor 2t-grensen. Det er svært mye kø både ut og inn, så da må man belage seg på å kjøre på ukurante tidspunkt som veldig tidlig og veldig sent.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 22:25   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.312
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Jeg er ikke helt enig i købiten, det er lite kø der det er 2 felts motorvei. Og hvis man lar være å kjøre kl 12 på fredag, men isteden drar rett etter jobb kl 16-17 er køen over. Og det skal åpnes motorvei gjennom Porsgrunn til Rugtvedt om ikke så lenge.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 22:27   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.985
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Oj, det har vi aldri opplevd at køen er over etter 16-17. Til nød etter kl 18, bedre etter kl 18.30. Og hjemover kjører vi ikke før etter 20.30-21 (fra Grenlands-området).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-24, 22:38   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.312
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Kanskje min definisjon av kø er anderledes enn din? Jeg regner det ikke som kø om jeg kjører i 70 km/t eller over, mange norske kaller det kø. Vi er også ofte i Grenlands området og bruker1 t 45 min død til dør uten trafikk. Fredag kl 1630 bruker vi typisk 2 t, noe som jeg ikke anser å være en signifikant forsinkelse. På søndagene er det jo vær og langhelg følsomt, men de siste årene har vi ikke brukt mer enn 2,5 timer og det har vært langhelger med fint vær. Denne helgen som var kjørte vi av andre årsaker hjem før mandag, så mulig vi ville opplevd forsinkelser da.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 08:19   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Tenker alt dreier seg om hva dere tenker at dere vil bruke den hytta til. Fjell, skog eller sjø? Liker dere å bade i ferskvann eller sjøvann? Skal dere ha båt? Og framfor alt - hva slags budsjett snakker vi om?

Flere av de oppplagte stedene jeg ville nevnt er allerede sagt. Jeg er helt enig i at det er et køhelvete på E18 sørover på utfartsdager (skjønt jeg ser det er ulike meninger. Jeg hater å sitte i de køene og gjør det jeg kan for å unngå det). Derfor kan jeg kaste inn i miksen noen plasser som ikke så ofte nevnes. Holmestrand kommune er veldig stor og har flere fine hytte-eiendommer ute nå, også med strandlinje, til helt andre priser enn du vil finne i de typiske "hyttekommunene" og i tillegg vil det da være vesentlig kortere vei. Sande er nå en del av Holmestrand og har mye fint både av utsiktseiendommer og/ eller ved sjøen. En hytteperle der er Bjerkøya, som man kommer til ved å kjøre en land bro -det er en landfast øy, da. Dårlig med parkering der. Ikke så ofte det er noe til salgs der, det er nok litt dyrere enn fastlandshyttene. ser ikke noen på Bjerkøya nå, men flere fine i området på fastlandet ligger ute.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 15:49   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

E18 vestsiden inn til Oslo søndag kveld kjører jeg ikke frivillig. Når jeg kommer fra Tjøme velger jeg ferge Horten-Moss og da er det som regel ingen kø, og innenfor 2 timers grensen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 20:56   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.624
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

På to timer rekker man å kjøre til Dokka, så dere har jo f.eks. hele Hadeland å velge i. Da kan man bade i Tyrifjorden, Randsfjorden eller noen vannene i marka, og dra til Kistefos, Hadeland glassverk eller en av gårdsbutikkene i området.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-24, 21:26   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.407
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Det er fint å ha hytte i området fra Strömstad og litt sørover. Det er nydelig på de store øyene Rossö og Resö, så kystnært fra riksgrensa og ned til Grebbestad omtrent blir under 2 timer fra Oslo. Det stemmer at det er et værskille, i dette området faller regnet litt inn i landet, noen få kilometer inn fra kysten. Det er også veldig fint langs norskekysten på østsiden av Oslofjorden, men dyrere jo nærmere Oslo man kommer sånn omtrentlig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 12:30   #13
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Det er fint å ha hytte i området fra Strömstad og litt sørover. Det er nydelig på de store øyene Rossö og Resö, så kystnært fra riksgrensa og ned til Grebbestad omtrent blir under 2 timer fra Oslo. Det stemmer at det er et værskille, i dette området faller regnet litt inn i landet, noen få kilometer inn fra kysten. Det er også veldig fint langs norskekysten på østsiden av Oslofjorden, men dyrere jo nærmere Oslo man kommer sånn omtrentlig.

Noen favoritter å anbefale på østsiden av Oslofjorden?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 12:40   #14
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Vi har hytte 15 min fra Fredrikstad, trives veldig godt. Vi bruker ca 1t og 15 min fra Oslo.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 13:16   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.246
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Noen favoritter å anbefale på østsiden av Oslofjorden?

Jeg ville beveget meg langt nok nedover til at jeg hadde hatt landskap med svaberg. Nærmest Oslo synes jeg det er for lite svaberg. Vi har hytte på Hallangen, og der er det alt for bratt og alt for mye trær (skogsfølelse) synes jeg. Jeg drømmer om Hvaler

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 13:23   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.645
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Noen favoritter å anbefale på østsiden av Oslofjorden?

Området rundt Engelsviken er veldig fint.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 13:40   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.075
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Jeg ville også tenkt litt på hvor i Oslo man bor, for det å komme seg gjennom byen kan ta tid.

Hvis det er sommerhytte dere ønsker dere, så ville jeg reist til Sverige med Strømstad og Grebbestad som utgangspunkt. Men det er et godt poeng å ha kort reisevei. Moren min har en hytte i skjærgården utenfor Råde. Dit kjører de på en times tid, og det er veldig idyllisk.

Jeg er enig i at det er veldig fint i Engelsviken, men da skulle jeg vært mye rikere for at det skulle blitt aktuelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 15:21   #18
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Moren min har en hytte i skjærgården utenfor Råde. Dit kjører de på en times tid, og det er veldig idyllisk.

Kan jeg spørre hva det heter der?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 15:33   #19
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Hva liker dere å holde på med i ferier? Er det turmuligheter og naturopplevelser som trekker mest, eller vil dere ha enkel tilgang til butikker og spisesteder?

Jeg er veldig glad i området rundt Fjorda, og har hatt mang en fin tur dit med kanopadling og bading fra svaberg. Der kunne jeg gjerne hatt hytte. Men vil du ha en kald halvliter må du ha den med selv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-24, 19:40   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine områder å ha hytte i? Maks 2t fra Oslo

Larkollen, Saltnes, Fuglevik eller Jeløya.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no