Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17.mai-klær i varmen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-24, 19:03   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.984
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

17.mai-klær i varmen

Superenkelt for min del for jeg har flust av fine sommerkjoler å velge i Men hva skal mennene ha på seg i morgen? Izzi-mannen lurer på om det er innafor med pen shorts og farget skjorte. Tror han tenker på en blå eller grønn i lin. Han hater penklær, så ikke så mye å velge i Han håper å slippe mørk dress...

Og hva skal barna ha på seg? Jeg sender ikke Minsten i barnetoget i mørk dress i morgen, og tenkte pen shorts og skjorte. Håper inderlig pakken med klær blir levert til pakkeboks i kveld som lovet selv om tiden har passert (8-18). Hvis ikke så må jeg ut litt før kl 20 og se om det er noe tilgjengelig i butikk Valgte ekspresslevering for å unngå dette...

Jeg har lite peil på klær og kutyme på 17.mai, siden bunad og mørk dress alltid er greia, så derfor håper jeg på litt input

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 19:14   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Pen shorts og skjorte synes jeg er perfekt med været.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 19:55   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.894
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Kortermet skjorte og shorts til knærne blir det her på mannen og guttungen. Pent nok, og vi skal bare være her lokalt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 20:03   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Min mann svarte på tilbudet om alternativ bekledning at han har nå tenkt å stille i bunad da. Tenker vi dropper jakka, derved må skjorta strykes litt bedre....

Jeg har også tenkt å stille i bunad i toget.

Eldstemann i uniform. Korpset.

Jentene stiller derimot i sommerklær.

Og vi andre skiftet nok fort til lettere klær når vi kommer hjem.

Jeg har nemlig ikke flust av sommerkjoler. Jeg har vel ca ingen. Det er to år siden jeg ble konfirmert i 1994 at jeg ikke har stilt i bunad. I 98, jeg var russ. Og i 08, jeg fødte min eldste i august det året så jeg passet ikke i bunaden.

Mannen har vel egentlig ikke noe pen shorts heller. Og vil ikke gå i det heller, han har barbert hårene av ene kneet for å tape det til fotballtrening tidligere i uka. Det ser litt.... Ikke ut til å egne seg i et 17. Mai tog. (Dersom han går i toget er det som fanebærer for korpset)

Men så sier jeg at her jo ikke 30 grader heller da. Det er meldt 23. Og strålende sol og toget går kl 12. Så ja, varmt, men tross alt. Det går bra. Mannen sikter trolig egentlig på heller holde seg på skolen. Inne er det jo kjølig og behagelig. Det er en ny skole, god luft-anlegg...

Jeg tror det blir varmt, men jeg har ikke noe annet å ha på meg, og det er ikke sååååå varmt tross alt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 20:12   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.885
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Chinoslignende shorts eller linshorts og skjorte.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 22:30   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.172
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Mannen tar linbukse og kortermet skjorte eller blå dress sier han. Jeg bruker bunaden min, i alle fall på starten av dagen i barnetoget og på skolen, jeg tåler litt varme og jeg elsker bunaden.

Ellers blir det sommerkjole, og det er ingen problem siden jeg har ca 100.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 22:35   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.847
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Ungdommene har jeg null kontroll på, men antar korte skjørt/shortser. Mannen insisterer på dress (men den er lys) og jeg skal svinse rundt i lett sommerkjole.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 23:23   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Jeg må skaffe meg en lett sommerkjole eller to!!!!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 00:15   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Jeg kjøpte linbukse til ungdommen to på stengetid. Det slo meg plutselig at ullbukse kunne bli varmt utover dagen. Ingen av dem velger shorts, men lin- eller bomullsbukse.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 00:18   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Jeg kjører bunad på morgenen med flaggheising og sånn. Skifter til superlett lang kjole når vi skal servere grill-lunsj på terrassen kl 1300.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 01:12   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.719
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Guttungen (16) insisterer på dress, med penskjorte, slips og full pakke, når han skal på 17.maifrokost. Men han har nylig kjøpt seg ny, kortermet hvit linskjorte, og beige linshorts, som han sikkert skifter til i løpet av dagen. Eldstejenta (19) insisterer på bunad, og påstår at hun ikke har andre alternativ (de andre på frokosten hun skal på har russeklær). Jeg tar enten sommerkjole (marineblå eller naturbrun lin) eller en vid, rød langbukse med en hvit topp til. Vet ikke hva mannen tenker, men heller ikke han vil ha bunad i år. Vet han har en dresset shorts, så mulig det blir den med en lett skjorte til. Mulig en kortermet hvit linskjorte.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 02:19   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

14 åringen som ikke spiller i korps skal ha dress...men han skal få slippe jakka! Og brette opp armene på den svarte (!) skjorta. Hva gemalen skal ha på seg aner jeg ikke. Selv har jeg en sommerkjole som har musikkprint over hele seg, så den går jeg med i morgen! (Det eneste er at jeg MÅ ha en shapingbody under.. hvis ikke er det valk-i-valk...så det kan bli varmt!)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 03:56   #13
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Sommerpenkjole på meg. Lang, for å dekke støttestrømpene. Korpsuniform på jentungen, ny ulluniform. Det blir nok tøft å skulle gå i. Dress på eldsten, nesteldsten lurte på dressbukse, skjorte og dressvest, droppe jakka. Tredjemann vet jeg ikke.

Ha en fin dag i varmen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 06:18   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Det blir heldigvis ikke like varmt her hos oss, der blir varmt nok, så det blir nok deilig å skifte til noe lettere etter feiringen på skolen ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 06:18   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Ha en fin dag, alle sammen

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 08:21   #16
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.903
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Her går alle mann alle i bunad og det kommer til å gå helt fint selv om det er skyfritt og varslet 24 grader. Jentene storgleder seg til årets eneste bunadsanledning og det skulle vært veldig mye varmere om de skulle droppet bunaden. Med vid understakk i sval bomull, knestrømper i steden for strømpebukse og selvsagt ingen trøye under skjorta eller jakke over, så blir dette et godt antrekk i dag. Mannen legger nok igjen ulljakke hjemme, men bruker skjorta, vesten og buksa.

Shorts på 17. mai, uansett type, hadde vært uaktuelt i min familie. Jeg tror ikke jentene hadde vist seg sammen med sin far offentlig på 17. mai hvis han hadde kledd på seg shorts. Hva man gjør i egen hage er noe helt annet, men for meg er shorts veldig rart i en høytidelig anledning. Jeg er kanskje litt gammeldags der.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 08:30   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Meldt bare 20 her, så dress, bunad og russedress går vi for.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 08:31   #18
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.524
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Vi går alle i bunad i toget og innom skolen. Skal på lunsj kl 14 og da har vi byttet ut bunaden med lette sommerklær.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 09:42   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Ferdig med første skift, både som trafikkdirigent og i sommerkjole. Fullstendig utsvettet, og den lekre hudfarga støttestrømpebuksa rullet ned fra baken, og landet i håndveska mi midt i rundkjøringa der jeg dirigerte. Dusj nummer to, og kjole nummer ditto straks. Dette blir en laaaang dag. Pakker kjøleveske med ekstra isvann før skoletoget og underholdninga.


Sist redigert av Kaija : 17-05-24 kl 22:08.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 10:24   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Her blir det en i russedress vil jeg tro, jeg velger kjole og yngste en shorts og t-skjorte av noe slag. Vi skal bare være nærmeste familie.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no