Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har dere planer på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-24, 19:55   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har en 13 åring som har veldig lyst dit hun også, men det utgår med høyde kneløft av praktiske og økonomiske årsaker.

Eldste (19) her skal, men først på søndag, så hun drar lørdag og får med seg 17.mai her først.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 19:56   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.698
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Mine foreldre kommer forresten til å stille opp ved den barneskolen ungene går på, de toget komme inn og høre korpset spille på skoleplassen, så drar de og besøker min bestemor før de stikker på campingvogna.

Mamma har spilt korps i mange år og synes det å høre ja vi elsker med korps på 17. Mai hører til. Men de velger helt selv.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 19:57   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.698
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Eldste (19) her skal, men først på søndag, så hun drar lørdag og får med seg 17.mai her først.

For en 19 åring er det litt mindre foreldre-forpliktende. Det er noe av problemet for min 13. Åring. Jeg eller faren måtte jo vært med. Vi kan jo ikke de de henne alene.

Jeg tipper hun får flere sjangser når hun blir eldre

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 20:07   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

For en 19 åring er det litt mindre foreldre-forpliktende. Det er noe av problemet for min 13. Åring. Jeg eller faren måtte jo vært med. Vi kan jo ikke de de henne alene.

Jeg tipper hun får flere sjangser når hun blir eldre

Ja, en kollega av meg skal dit fordi hun følger sin datter som er på alder med din. Jeg hadde ikke latt en 13-åring dra alene nei.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 20:59   #65
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, en kollega av meg skal dit fordi hun følger sin datter som er på alder med din. Jeg hadde ikke latt en 13-åring dra alene nei.

Er det nå jeg skal inn og avspore skikkelig at jeg fikk dra alene på Alice Cooper konsert når jeg var 12 år! Det var tider.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 21:10   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det nå jeg skal inn og avspore skikkelig at jeg fikk dra alene på Alice Cooper konsert når jeg var 12 år! Det var tider.

Til en storby i et annet land?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 21:22   #67
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Til en storby i et annet land?

Nei, Skedsmohallen en mil eller to unna der jeg bodde. Med to venner på 12 de også, vi gikk i 6.klasse. Galskapens greier. Var kult da. Kompisen min mista en sko, ellers gikk det bra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 21:29   #68
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.803
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har en 13 åring som har veldig lyst dit hun også, men det utgår med høyde kneløft av praktiske og økonomiske årsaker.

Ja, det hadde blitt årets «ferie» om vi hadde fått billetter for å si det sånn. Men hun er blodfan og har så mange motbakker i livet sitt at jeg hadde hvilken dag som helst lukket øynene, dratt kredittkortet og latt det stå til om jeg hadde kunne gitt henne dette.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 21:29   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Nei, Skedsmohallen en mil eller to unna der jeg bodde. Med to venner på 12 de også, vi gikk i 6.klasse. Galskapens greier. Var kult da. Kompisen min mista en sko, ellers gikk det bra.

Ja, galskap nok det. Men i dette tilfellet måtte de jo evt ta fly til Stockholm og overnatte, og komme seg mellom hotellet og arenaen på egenhånd i tillegg, så det blir vel enda et hakk opp og ganske urealistisk for en 13-åring. Selv på den tiden vil jeg tro (ellers er 15 år gamle My litt misunnelig på den Alice Cooper-konserten)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 22:20   #70
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Jeg har ingen planer for 17. mai, annet enn å ta det med ro. Alle barna er voksne og flyttet hjemmefra. Mellomste med to barn og kjæreste bor et stykke unna. Hvis barnebarna vil og foreldrene sier vi kan, er det mulig vi tar turen dit.
Jeg har de 12 siste åra ikke orket alt ståket den dagen så det kan bli en liten posjonsprøve.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 22:36   #71
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Heime aleine. Ingen planer. Kjem nok til å prøve å nyte sola om ikkje anna.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 22:45   #72
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Tar oss en fjelltur, lager oss noe god mat på kvelden og kanskje en tur i boblebadet. Med en iskald cava. Orker ikke folkemengder.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 08:18   #73
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Stall, (lokal)tog, stall, skoleopplegg, grille og legge bena på bordet hjemme med 2X barn (det tredje er på jobb) og så stall igjen med 1x barn mens det andre barnet antagelig drar for å henge med venner.

Hester må ha mat også på 17nde mai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 08:21   #74
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Jeg skal tidlig opp på vekkerunde med korpset, spille ved flaggheising, ha felles korps-frokost og spille i tog. Gleder meg! Yngste skal gå i tog med klassen, eldste er for gammel til sånt og skal henge med venner. På ettermiddagen har vi familie på besøk og skal grille.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 08:43   #75
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Jeg gleder meg! For første gang på 22 år har vi ikke barn å ta hensyn til. Minstemann var ferdig i korpset i fjor, dessuten bor han utenbys. Jeg gleder meg sykt til å slippe klesplanlegging, tidlige morgener og kjøring! :danser:

Jeg er glad i 17. mai, og jeg er glad i bunaden min, men i år er vi slitne og skal sove og surre rundt til vi skal på lunsj i 13-tiden. Dropper å se barnetoget, for første gang! OG jeg skal ikke gå i bunad, selv om jeg som sagt liker den, men det skal bli veldig varmt. Det blir sommerkjole. Etter lunsjen skal vi se folketoget, det er dessuten mye morsommere enn barnetoget. Når det er ferdig i 18-tiden, går vi hjem. Perfekt dag!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 16:20   #76
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, galskap nok det. Men i dette tilfellet måtte de jo evt ta fly til Stockholm og overnatte, og komme seg mellom hotellet og arenaen på egenhånd i tillegg, så det blir vel enda et hakk opp og ganske urealistisk for en 13-åring. Selv på den tiden vil jeg tro (ellers er 15 år gamle My litt misunnelig på den Alice Cooper-konserten)

amylin er også misunnelig på den Alice Cooper-konserten. Mener han hadde en konsert i Drammenshallen også, som jeg ikke fikk lov til å dra på. Meget mulig det er den konserten i Skedsmohallen altså.

Min eldste dro alene på konsert da hun var 15, men da satt jeg og kjæresten på café i nærheten av Oslo Spektrum. Yngste har vel ikke vært på konsert alene enda, men nå jobber han på konserter og får med seg mer enn nok. Dog med mor i nærheten.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 16:29   #77
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Siste år med barn i barneskolen, så det blir nok tradisjonell 17. mai, med samling på skolen, følge med på toget, leker på skolen og grillfest hos oss.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 21:55   #78
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.225
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Skal marsjere herfra til helvete. Morgenparade og to tog. Etter det skal jeg legge beina på bordet. Jeg elsker korps, men er ikke fan av marsjering.

Har spydd i hele natt og formiddag, så da blir det hjemme-17. mai på meg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 21:57   #79
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.881
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

God bedring, IOA.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 22:34   #80
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Frokost/lunsj med gutta, så stikker vi voksne på sjampisbrunsj hos venner. Jeg vurderte å ha dårlig samvittighet for å ikke være hjemme og grille etc, men kidsa hadde egne planer. Nye tider.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no