|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
12-04-24, 18:21 | #61 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
|
Sv: Kjerkol og masterenMen når blir det en sak at Nord universitet får lov til å uteksaminere mastere som ved andre læresteder i Norge ville fått F, og ikke A ?
12-04-24, 18:43 | #62 |
© All rights reserved
|
Sv: Kjerkol og masteren
Jeg synes Emil André Erstad (kommentator, Vårt Land) oppsummerer det godt: Sist redigert av 007 : 12-04-24 kl 21:10. |
12-04-24, 20:12 | #63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
Sv: Kjerkol og masteren43%
12-04-24, 20:14 | #64 |
rakkarpus
|
Sv: Kjerkol og masterenPå dagsrevyen i dag sa de at det var funnet ut at det var 43% tekstlikhet, vet ikke om alt var uten kildehenvisning.
12-04-24, 20:20 | #65 |
rakkarpus
|
Sv: Kjerkol og masterenPolitisk redaktør i Adresseavisen, Siv Sandvik, sa på nrk i dag: " som vi si på trøndersk; Kjerkol skit i om hu får kjeft. "
12-04-24, 20:52 | #66 |
Leser
|
Ja (gikk litt fort tidligere i dag + at jeg rotet ganske mye med hva som var fakta og hva som er "lekkasjer". Jeg var heller ikke klar over det du og Blondie poengterte at oppgaven er begge sin uavhengig av hvem som har skrevet hva. Var ikke fan av gruppeoppgaver tidligere, og enda mindre nå ... )
Fælt å si det, men nå lo jeg faktisk!
12-04-24, 21:34 | #67 |
Leser
|
Sv: Kjerkol og masterenJeg er faktisk ikke sikker på om jeg skjønner hva hun har gjort?
Betyr dette at hun har skrevet noe ala:
12-04-24, 21:40 | #68 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, det hun har gjort er dette:
Jeg er litt usikker på om alt dreier seg om plagiat fra en annens masteroppgave, men noe av det er i hvert fall det.
12-04-24, 21:41 | #69 |
Leser
|
Ah, takk
12-04-24, 21:50 | #70 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
|
Sv: Kjerkol og masterenJeg skjønner ikke helt hvorfor plagiatkontrollen har gått fra å vise 19% til 43%, men jeg tror kanskje det kan komme av tiden som har gått og at det ligger flere kilder tilgjengelige i dag som kan gi treff på tekstlikhet enn det gjorde for noen år siden. Databasene utvides stadig, så jeg tror ikke man kan kritisere Nord universitet for dette.
12-04-24, 21:53 | #71 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
|
Det betyr at hun for eksempel har gått til en masteroppgave som har skrevet om et tema, sitert kilder osv, og at hun istedet for å gå til primærkildene og skrive sin egen tekst ut derfra så har hun brukt teksten fra masteroppgaven. Jeg ser ganske ofte slike feil i fuskesaker, og det er ofte slik at det kan være et helt avsnitt eller mer der studenten har brukt de samme kildene i samme rekkefølge og teksten er ofte altfor lik den kilden de har brukt. De burde gått til primærkilden og gjort sine egen tekst ut fra det, da hadde det ikke blitt fusk.
13-04-24, 03:20 | #72 |
koko
|
Sv: Kjerkol og masterenTøysete, men denne var knisefin da.
13-04-24, 12:01 | #73 |
Ad astra
|