|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#701 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHvis det stemmer at det har stått i den offisielle biografien om Erna på regjeringen.no at Finnes var siviløkonom, så syns jeg faktisk det er ganske big deal. Og det kan jo se ut til å være noe i, siden siden ble oppdatert 29. januar, og resten av familien er oppgitt med titler. Nei, hun har ikke skrevet den selv, men ingen skal fortelle meg at hun ikke har fått den til korrekturlesing.
![]() |
#702 |
flisespikker
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Detalj, men: det er nesten sikkert ikke Erna Solberg selv som har korrekturlest dette, men komm-sjefen hennes eller noe sånt. Og tittelen har jo stått offisielle steder, så de ansatte hos SMK har sikkert sjekket med de kildene og vært fornøyd med det.
![]() |
#703 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet er ikke så uvanlig at stolte, eldre slektninger spanderer skoleringen. Jeg fikk min av min grandtante. Det var avtalt lenge før jeg var ferdig, og tror nok hun hadde overført pengene før det også (det ville vært typisk). Om jeg skulle gått i stå på diplomoppgaven min og begynt i jobb uten at den var ferdig, og så aldri fikk levert den, og ikke hadde guts til å fortelle dette til noen, så hadde jeg jo havnet i en knipe. Og vi ser jo hvordan han agerer i en knipe.
![]() |
#704 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeMen du hadde jo ikke trengt å BRUKE ringen av den grunn?
![]() |
#705 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHan burde bare vært ærlig og sagt han var økonom, helt grei tittel det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#706 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Jeg klarer å forestille meg at media hadde tatt Støre for hva kona hadde gjort, nesten uansett. Og hadde hun skrytt på seg presteutdanninga uten å ha fullført, er jeg helt sikker på at det hadde blitt en kjempesak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#707 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg tenker at det er summen av lyving overtid og manglede evne og vilje til å legge seg flat som gjør denne saken så stor.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 01-02-24 kl 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeStøre får da masse pes, hele tiden. Jeg vil tro konen hans også hadde fått kjent det om det var hun som spekulerte i aksjer eller sa hun hadde en utdannelse hun ikke hadde fullført.
![]() |
#709 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDette biletet her fekk mykje merksemd fordi det ikkje var styla og strigla. https://www.dagbladet.no/kultur/noen...ormal/60224199
![]() |
![]() |
#710 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeOg så er det "hytten" deres i Bergen.
![]() |
#711 |
© All rights reserved
|
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeErna har levd veldig beskyttet for kritikk. Hun har jo vært populær på begge sidene i politikken, mulig det gjør at de blir litt sløvere på å ha orden i sysakene? Og lenge var det statsrådene til FrP som tok mesteparten av oppmerksomheten. Sammenlignet med de var jo Erna stødigheten selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeErna var vel også den første statsministeren som «viste fram» barna. Husker det ble reagert på det, at de framsto mer amerikansk. At de skulle være statsministerfamilien, liksom.
Dette var fra før hun ble statsminister og hele familien flyttet til Oslo. Så ikke hytte på den tiden, men familiehjemmet.
![]() |
#714 |
Introvert textrovert
|
Det står at det er hytten i artikkelen med kjøkkenbenken og at de aldri har hatt fast bosted der, men jeg aner ikke, selv om Smørås strengt tatt nesten er i min gamle hood.
![]() |
#715 |
Glamorøs
|
Aha, sorry, det stemmer ja. Uansett, jeg liker bildet litt jeg, og syns det var tøft å stille opp på en slik hjemme-hos-reportasje. Jeg syns som sagt ikke det er relevant eller spesielt hyggelig å kalle det "hoarder-hjem".
![]() |
#716 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeNei, det var poenget mitt med å påpeke at det er hytten. Vi vet ikke hvordan det ser ut hjemme hos Erna og dette er definitivt ikke et hoarderbilde. Det er jo i tillegg masse deilig mat på den kjøkkenbenken. Personlig hadde jeg nok skjult alkoholen og strykebrettet. Jeg tipper kanskje at det ikke er ryddet for å få frem at Erna er folkelig. "Høyrefolk er akkurat som deg".
![]() |
#717 |
Leser
|
(klippet vekk det med friskolene - rett og slett fordi jeg ikke har noe forhold til de. Er hverken for eller mot, vet knappest hva det er)
![]() |
#718 |
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet dreier seg om at alle markørene på skjevjusterte moralske kompass, og summen av disse, gjør det vanskeligere å ha tillit til at avgjørelser og vurderinger i også de viktigere spørsmålene gjøres med integritet og respekt for at man er valgt for å tjene folket, ikke seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Elsker når Maverick sier nøyaktig det samme med en setning, som jeg bruker en halv side på.
![]() |
#720 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg har gått litt i meg selv og jeg ser jo at den hoarder kommentaren var ugrei. Det som gjorde/gjør meg så sint er den arrogansen Erna viser rundt alt som har blitt avslørt. JEG visste at Sindre ikke var siviløkonom hele tiden, det må være en misforståelse som andre har skylden for. Når han innrømmer at han har kalt seg det i ymse sammenhenger og brukt en ring som «beviser» at han er det gjentatte ganger. Vær litt ærlig og ydmyk for en gangs skyld. Samme med aksjene, hun visste ikke ergo bør hun kunne velges igjen som statsminister, med Sindre på slep. Jeg vil ikke ha sånne politikere. Jeg hadde vært mer villig til ny sjanse om hun tok litt skyld/ansvar i disse sakene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|