Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-24, 10:01   #221
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.874
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Det hender jeg lurer på om snittalderen på jobb er 40-50 eller om det er 14.

Jeg har hatt en del tåpelige småtyverier fra kontoret mitt de siste årene. Mobilladeren min, (min private, som var på min pult..), frimerker, mynter, dill og dall.

Jeg har bedt om at alle som leverer bilag som skal opp til meg, legger det i hyllen merket med mitt navn nede. Det er ingen som har noen grunn til å drive på mitt kontor etter ordinær stengetid. Men det er spesielt en person som gjør et nummer ut av å skulle innom da jeg har gått hjem, jeg har til og med tatt vedkommende på fersken med å drive i mine skuffer. Det er ingen konfidenielle ting som ikke er låst inn, men det er heller ingen ting som andre enn meg og sjefen har noe med. Det hender også at det kommer post hit som blir åpnet - og "ingen" har gjort det. Jeg jobber i kontor og admin, resten på bygget driver med salg. Hvor vanskelig er det å la andres ting være i fred?

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:08   #222
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.581
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Utfordringen er vel ikke egentlig snøen, men at så mange folk må forflytte seg og når det blir forsinkelser får det store følgefeil.
Når vi får 50cm snø sidelengs holder vi oss hjemme og de som må ut kommer seg stort sett dit fordi infrastrukturen er ikke så presset.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:09   #223
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.887
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg gruffer litt over at folk utenfor stor-Oslo ikke skjønner hvilke logistikkutfordringer som er i et så tett befolket område som Oslo/omegn.

31-bussen går feks fra Grorud til Fornebu - starter på Grorud, som er ganske langt oppe i Groruddalen - kjører Tronheimsveien et stykke før den svinger inn mot Tonsenhagen og Årvoll, som er drabantbyområder fra 50- og 60-tallet, med smale veier og mye gateparkering og vanskelig måkeforhold, før den svinger ut på Trondheimsveien igjen, gjennom Sinsenkrysset, ned til sentrum (smale gater, mye trafikk, trikker, andre busser, syklister og fotgjengere), gjennom sentrum, ut av sentrum via Frogner/Bygdøy alle, før den svinger ut på e18 ved Skøyen og forbi Vækerø - til Lysaker og derfra til Fornebu. Så selv om det kanskje var greie føreforhold ved Vækerød i går, skulle altså denne bussen navigere gjennom hele byen. Jeg bruker denne ruten som eksempel, fordi den er en viktig rute for veldig mange, og fordi den går gjennom mye av det so karakteriserer Oslo - drabantby nær marka, ofte snørikt, på hovedvei, sideveier, i bygater og på e18.

I stor-Oslo bor det ca 1, 5 millioner mennesker. Bærum, som er nabokommunen, er Norges 5. største kommune, 120.000 mennesker. 180. 000 mennesker pendler inn til Oslo (altså innenfor bygrensa) hver eneste dag fra kommuner rundt. Omtrent halvparten av alle kollektivreiser i landet, gjøres i Stor-Oslo hver dag.
Så at mange påvirkes av trafikkproblemer her, er ganske naturlig, og at mediene skriver om det også.

Og man kan ikke sammenlikne logistikken i en liten by med Oslo/omegn - man m,å gange opp med 10, eller 20 - eller 100.

Sånn. Ferdig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:10   #224
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.887
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Utfordringen er vel ikke egentlig snøen, men at så mange folk må forflytte seg og når det blir forsinkelser får det store følgefeil.
Når vi får 50cm snø sidelengs holder vi oss hjemme og de som må ut kommer seg stort sett dit fordi infrastrukturen er ikke så presset.

Nemlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:15   #225
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.681
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Det er komplett forståelig at det er kaos i Oslo synes jeg. Det er tross alt mangegangen av folk ja

Vår vei med sånn 11K passeringer for dagen som det er rimelig krise når de stenger, er jo mest av alt fordi, det finnes ingen annen vei.

I Oslo er det innmari mye mer folk, og et nettverk av veier og busser og trikker og whatnot, og sånt snur seg ikke på et øyeblikk, det har jeg full forståelse for. Det er så massivt, rett og slett. Mye folk, mye snø, mye busser og biler og andre trafikanter og... Ja.

Det er helt annet enn her.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:28   #226
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.542
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Det er ikke alltid jeg skjønner hvorfor det blir komplett kaos på Østlandet pga vær, men akkurat i går skjønner jeg godt at de ble det. Det var bl.a en meteorolog som sa han aldri hadde opplevd denne type vær på de 10-15 årene han hadde jobbet som meteorolog. Så full sympati både til innbyggere, brøytemannskap osv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:42   #227
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.656
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det var bl.a en meteorolog som sa han aldri hadde opplevd denne type vær på de 10-15 årene han hadde jobbet som meteorolog. Så full sympati både til innbyggere, brøytemannskap osv.

Ikke sant, og da er det jo faktisk ikke "litt snø" eller "ikke så mye snø".

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:44   #228
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.581
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Men, kan dere slutte å skjelle ut brøytemannskapene?

https://www.nationen.no/bonden-krist...76#am-comments

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:48   #229
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.681
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Utrolig at noen skjeller ut dem. Vi lovpriser dem. Ikke sånn helt super happy for brøytestandrden på den veien vi bor i, men det handler mest om hvor vanskelig det var å i det hele tatt få noen til å påta seg veien, så da ble avtalen som den ble.

Men på det jevne og generelt og alltid, meget takknemlig for at noen påtar seg denne jobbe. Virkelig. At noen får seg til å skjelle dem ut er for meg uforståelig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:54   #230
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.864
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Hvem er det som har skjelt de ut her inne?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:57   #231
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.681
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Er det noen HER som har gjort det? Jeg trodde hun henvist til artikkelen. Hvor det rett nok var skrevet litt om kjeft og å vise fingeren, men folk flest trodde jeg reelt var takknemlige. Både her og ellers i verden

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 10:58   #232
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.864
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Er det noen HER som har gjort det? Jeg trodde hun henvist til artikkelen. Hvor det rett nok var skrevet litt om kjeft og å vise fingeren, men folk flest trodde jeg reelt var takknemlige. Både her og ellers i verden

Usikker, derfor jeg spurte for jeg har ikke sett det her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:00   #233
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.681
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Usikker, derfor jeg spurte for jeg har ikke sett det her.

ikke jeg heller. Jeg opplever egentlig alle steder takknemlighet. Men jeg tviler ikke på t det finnes de som mener de kommer for sent, brøyter for lite for dårlig, for sent, for tidlig, for bråkete og whatnot. Men folk flest, vi er bare innmari takknemlige. For at de brøyter i det hele tatt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:01   #234
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.581
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvem er det som har skjelt de ut her inne?

Haha. Det vet jeg ikke.
Med «dere» så mente jeg alle som bor i Oslo (i dette tilfellet, jeg tror dessverre de får mye kjeft alle steder)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:18   #235
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.887
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men, kan dere slutte å skjelle ut brøytemannskapene?

https://www.nationen.no/bonden-krist...76#am-comments

hey! Jeg skjeller IKKE ut brøytemannskapene. Han som brøyter hos oss (bonde som bor i nærheten og brøyter hele området her) fikk sjokolade av meg i går.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:20   #236
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.864
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg skjeller de ikke ut selv om de vekker meg midt i natta. De gjør bare jobben sin.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 18-01-24 kl 14:36.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:28   #237
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er ikke alltid jeg skjønner hvorfor det blir komplett kaos på Østlandet pga vær, men akkurat i går skjønner jeg godt at de ble det. Det var bl.a en meteorolog som sa han aldri hadde opplevd denne type vær på de 10-15 årene han hadde jobbet som meteorolog. Så full sympati både til innbyggere, brøytemannskap osv.


Enig. Himler litt når det første, moderate snøfallet på høsten kommer som julekvelden på kjerringa sjøl om det er meldt, men dette er jo noe helt anna (sjøl om jeg i kaffebloggen i går lurte på hva som foregikk siden det ikke så ut som mye snø på bildene jeg så på NRK ). Vi har jo dager her i byen også der alt stopper opp, sist for en måneds tid siden. Brøyteberedskapen er dimensjonert for normal vinter på hvert enkelt sted, og da må det bli problemer på ekstremdagene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:29   #238
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg var nødt til å ta meg rundt i Oslo på dagtid i går, og syntes det var veldig lite klaging på noe å spore blant folk, de aller fleste virket stoiske, løsningsorienterte og med en god dose galgenhumor, enten de sto og ventet på snøpiskede holdeplasser uten særlig håp, eller trøkket seg solidarisk sammen på stappfulle trikker for at alle skulle få komme på, eller tok det med et smil når trikken ikke kom lenger etter to stopp fordi trikken foran hadde snøinduserte strømproblemer. De aller fleste skjønte at det var ekstraordinært vanskelige forhold, rett og slett, og var ikke sure verken på brøytemannskap eller kollektivselskaper.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:30   #239
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.019
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men, kan dere slutte å skjelle ut brøytemannskapene?

https://www.nationen.no/bonden-krist...76#am-comments

Det klarer jeg fint. Men leverandøren av el-busser til Stor-Oslo kan vente søksmål. De har visst løyet eller vært alt for optimistiske om batterikapasiteten.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-01-24, 11:36   #240
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Brøyteberedskapen er dimensjonert for normal vinter på hvert enkelt sted, og da må det bli problemer på ekstremdagene.

Ja, alt er jo dimensjonert for sånn som det pleier å være; man kan ikke betale for å ha masse mannskaper stående på vent i tilfelle det plutselig en vinter blir mer snø enn det har vært på femti år. Klart en halvmeter snø er mye mindre enn det man f.eks. har i Tromsø en vanlig januar, men i tillegg til at Oslo er veldig mye større, med alt det medfører, så er det forskjell på at ting er som forventet og at ting er ganske annerledes enn forventet.

Men enig med f.eks. Toffen i at folk rundt meg klager veldig lite, og alle jeg ser rundt omkring ser ut til å ta det med humør. Jeg mistenker jo at media, som de pleier, leter til de finner noen som er kjempesure (eller en nordlending som vil stille opp for å gjøre narr av søringer ), sånn at de kan fremstille situasjonen som mye mer tilspisset og og folk som mye sintere enn det som egentlig er tilfelle.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no