|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tv
Enig med deg. Derfor må man enten ha verge eller ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tøff
|
Ja, nettopp. I gråsonene begås det overgrep, greit og enkelt.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tvVergemålsprosesser er ikke alt eller ingenting, @him .
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: «B.ms.g.tt» på tvHva tenker dere om at NRK har bestilt flybillettene hans?
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nei, det er ikke innafor.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Merkelig prioritering, er det et forsøk på å gi seg selv litt bedre samvittighet overfor familien hans (og de tidligere ofrene) etter fadesene? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg skjønner ingenting, for Aftenposten har en artikkel om en kvinne som har betalt flybillettene hans. Et annet sted (NRK selv?) står det at de har betalt flybillettene og sender regningen til advokaten hans.
|
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Tror de har bestilt for ham, ikke betalt. Det er hun som har hatt spelisen som har forskuttert. Så det er vel de som får regningen.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Nrk bestilte billettene, men det er Spleis-dama som har lagt ut for dem.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tvI denne saken syns jeg det er greit. NRK er ansvarlige for å ha satt familien i en vanskelig og potensielt farlig situasjon, og da syns jeg det er ok at de følger opp og beskytter dem.
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg synes likevel det er å blande kortene veldig.
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tv(utrolig kjelkete å bare greie å diskutere fra PC, må si det)
Quoter meg selv først (det må være toppen av stormannsgalskap
Det jeg beskriver her er jo en enkel måte å omgå samtykke på som jeg mener er helt innafor (og lurer på om du synes det? For det vil klargjøre om vi diskuterer de samme tingene)
Dere (pøblis, spesielt) mener altså at det er enkelt å gjennomføre vergemålsprosesser?
Og litt "vittig" i forhold til det vi diskuterer: https://www.nrk.no/norge/datatilsyne...het-1.16630825 (det ser ut som om det er noe lignende som det vi diskuterer i og med datatilsynet sier det er gjort med forsett)
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tvHvor har du det fra at jeg mener det er enkelt? Jeg mener ikke det, men jeg mener at hvis man mener at noen ikke kan ivareta egne interesser, er det eneste etiske og juridiske farbare vei når man ikke kommer noen vei med informere og prøve å overtale. Det jeg mener med at vergemålsprosesser ikke er alt eller ingenting, betyr at mankan feks bli satt under vergemål i medisinske spørsmål, men beholde autonomien på andre områser.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Er ikke uenig i at man bør prøve å gjøre det formelt riktig. Jeg bare mener at det finnes situasjoner hvor det ikke vil fungere å gjøre det formelt riktig. (og jeg mener at dette området hvor ting er utfordrende har økt - eksemplifisert med fengsling og psykiatri, nedbygging i langtidsplasser i psykiatrien)
Jeg oppfattet deg sikkert feil.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg er verge til noen så kan hvertfall skrive under på at det er en omfattende - naturlig nok - prosess å bli verge. Og at det er en lang liste av ansvarsområder man "cherrypicker" fra. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tvKan man få vergemål for alkoholisme altså?
|
|
|
|
#18 |
|
Tøff
|
Om vi skal snakke om rus generelt så er det ekstra utfordrende, rett og slett fordi grunnen til dine "dårlige valg" er rus, og rus, i og for seg selv, er ikke en grunn til at du ikke er å regne som samtykkekompetent.
|
|
|
#19 |
|
Librocubicularist
|
Sv: «B.ms.g.tt» på tvMen altså, her har vi ein 15-åring som ikkje kan norsk, som skal flyttast til Norge. Heile Norge har fått med seg at denne 15-åringen er sønnen "til han der pedoen", for å bruke skolegårdslang.
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror det er tryggere for gutten å være i Norge sånn som ting har blitt. Både mtp oppfølging fra barnevernet framover og med tanke på at info er spredt internasjonalt og trusselen om vold mot familien har vært overhengende.
|
![]() |
|
|