|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
28-10-23, 19:03 | #1 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktoseOg, ja, jeg mener virkelig idiotsikre.
28-10-23, 19:15 | #2 |
ctrl+z
|
Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktoseFor de som tåler hvetestivelse, er Toro lyse muffins en fin base. Jeg lager for eksempel eplekake med kanel med den som «røre». Blir veldig søt, så ungene i familien kaster seg over den. (Denne blir bare glutenfri da, tror jeg. Tror det er laktose i blandingen).
28-10-23, 21:12 | #4 |
finner ut av mye
|
Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktoseDenne kaken med nøttebunn er både god og enkel, og helt uten mel.
28-10-23, 21:18 | #6 |
finner ut av mye
|
Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktoseDen er kjempeenkel hvis du dropper sjokoladepynten. Jeg har aldri giddet det, men den ser jo like flott ut uten, og med masse bær på toppen.
29-10-23, 10:12 | #8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktoseJeg liker godt kroningskake. Jeg pleier å servere den med pisket fløte, men her finnes det jo flere laktosefrie alternativer som du kan velge i stedet.
29-10-23, 11:09 | #9 |
ctrl+z
|
Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose
Eller laktosefri fløte, for å ikke komplisere det for mye (siden det er laktose som er utfordringen). Noen av melkeerstatningene kan inneholde gluten.
29-10-23, 11:16 | #11 |
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktoseKroningskake har jeg ikke engang hørt om, takk! Og må sjekke ut Jamie Olivers oppskrift også.
29-10-23, 12:02 | #12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktoseJeg bruker Toro skamløst. :nemlig. Både langpanne, brownies og sjokolademuffins er gluten- og laktosefri, men har hvetestivelse. Jeg lager krem av melkefri margarin og laktosefri Philadelphia til pynt på både sjokoladekake og muffins, det blir en veldig fin balanse mot det (etter min smak) vel søte.