Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Arbeiderpartiets vei mot neste valg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-24, 21:32   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valg

Ok, da stod det feil her (og enkelte andre steder):

https://www.nettavisen.no/nyheter/in...-95-3423149710

https://www.aftenposten.no/meninger/...kantsmartinger

«Da Raymond Johansens byråd gikk på i 2015, var det uten folk fra vestkanten.»

Jeg opplever ikke disse artiklene som voldsomt kritiske til at vestkantbydeler ikke er representert? (Jeg skrev at jeg ikke hadde fått med meg at det ble problematisert. Ikke at det ikke var skrevet om)

For øvrig helt enig mht behovet både Input og Tallullah beskriver. Det finnes ingen Oslo-benk på Stortinget å påvirke. Og de kan i liten grad samarbeide om lokale saker. Det er synd. Der ørten samferdselsministre har lovet og bygget milliardbroer til sitt mini øysamfunn, så skulle jeg ønske noen tenkte samme vyer om Oslo og området rundt.

Sist redigert av Pelle : 02-12-24 kl 21:45.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 22:46   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Nettavisen-saken er åpenbart kritisk. Det er jo hele vinklingen i saken.

Gammel 02-12-24, 23:27   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Javel. Det er ikke akkurat noen stor sak her. Da har folk lest noe annet enn meg, verre er det ikke. At jeg ikke husker/har lest/fått med meg en artikkel 8 år etter den er skrevet, og at jeg tolker den annerledes en enkelte andre er ikke veldig kritikkverdig. Jeg husket ikke mange høylytte protester mot et rent østkantbyråd. Nettavisen hadde skrevet en artikkel i 2015. Ok.

Gammel 03-12-24, 06:14   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Javel. Det er ikke akkurat noen stor sak her. Da har folk lest noe annet enn meg, verre er det ikke. At jeg ikke husker/har lest/fått med meg en artikkel 8 år etter den er skrevet, og at jeg tolker den annerledes en enkelte andre er ikke veldig kritikkverdig. Jeg husket ikke mange høylytte protester mot et rent østkantbyråd. Nettavisen hadde skrevet en artikkel i 2015. Ok.

Nei, det var ikke mange. Dessverre har det vært veldig få høylytte protester mot skjevheten i dette byrådet også. Oslo er en skremmende delt by og det bør gjenspeiles i byrådets sammensetning.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-24, 07:40   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nå var det du som trakk fram en artikkel fra Nettavisen fra 2015 som eksempel på at det ikke var noe kritisk mediedekning. Jeg påpekte bare at det var et dårlig eksempel.

Gammel 03-12-24, 09:37   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har nok rett i at det var mindre/mindre skarp kritikk av et byråd der flesteparten var spredt rundt i flere deler på øst og i sentrum, enn av nåværende byråd, hvor 7 av 8 bor på vestkanten, og halvparten i den absolutt mest velbemidlede bydelen.

Og det syns jeg er fair. Ressurssvake bydeler trenger representasjon mer enn de ressursterke, og når man vet at valgdeltakelsen er svært lav øst i byen, så hjelper det ikke med et byråd de ikke føler representerer dem. Så jeg syns alle byråd kan bestrebe seg mangfold og representasjon.

På samme måte syns jeg stortingspolitikere bør bestå av det samme, og det er spesielt Oslo som får trøkk på seg for å ta inn representanter som av ulike årsaker ikke havnet på lista i fylket de opprinnelig havnet på stortinget fra. Jeg skjønner at det kan være naturlig at de representerer Oslo når de bor her, men jeg syns det er veldig tydelig at når penger skal fordeles "hilser de hjem", til der de kom i fra, og Oslo blir stående uten representanter som tør å stå i den stormen det blir å tale storbyenes sak. Det syns jeg representanter som opprinnelig er fra Oslo kan bli bedre på også. Jeg syns jeg har sett en tendens hos AP-politikere (for å nøste tilbake til trådstart) at de er så redde for å bli beskyldt for kameraderi på grunn av historikken at de ikke tør å støtte gode prosjekter i Oslo nasjonalt. En distriktspolitiker fra Smøla hadde aldri vært redd for det samme.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-24, 13:14   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

De kan da ikke fortsette med Støre nå.

Men igjen: Jeg tror det kommer til å gå dårlig med AP lenge fortsatt, så lenge det er en Giske-fraksjon som skaper stor splittelse. Personlig ser jeg det ikke som aktuelt å stemme AP så lenge det er en fare for at Giske kommer til makt igjen. (Jeg har forsåvidt ikke stemt AP før heller, det blir først aktuelt når de slutter å leke Høyre.)

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-24, 13:27   #8
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

De kan da ikke fortsette med Støre nå.

Men igjen: Jeg tror det kommer til å gå dårlig med AP lenge fortsatt, så lenge det er en Giske-fraksjon som skaper stor splittelse. Personlig ser jeg det ikke som aktuelt å stemme AP så lenge det er en fare for at Giske kommer til makt igjen. (Jeg har forsåvidt ikke stemt AP før heller, det blir først aktuelt når de slutter å leke Høyre.)

Dette handler om mye mer og noe helt annet enn Giske, dette handler om verden. Det er en høyrebølge over oss nå, det ser vi i nesten alle demokratiske land.

Gammel 03-12-24, 13:56   #9
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette handler om mye mer og noe helt annet enn Giske, dette handler om verden. Det er en høyrebølge over oss nå, det ser vi i nesten alle demokratiske land.

At jeg ikke stemmer AP, handler mye om Giske. Og at de har trøbbel med å organisere seg bedre, handler ganske mye om et splittet parti.

Politikken de fører er naturligvis ikke bare det, du har helt rett i at det er en høyrebølge.

Gammel 03-12-24, 14:05   #10
Input

Input sin avatar

Standard

Ja, jeg svarte mest på det under. AP er dessverre avhengig av veldig mange flere enn deg for at det skal gå bra. Selv om jeg stemmer på deg som diktator.

Men igjen: Jeg tror det kommer til å gå dårlig med AP lenge fortsatt, så lenge det er en Giske-fraksjon som skaper stor splittelse.

Gammel 03-12-24, 14:15   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, jeg svarte mest på det under. AP er dessverre avhengig av veldig mange flere enn deg for at det skal gå bra. Selv om jeg stemmer på deg som diktator.

Er det én jobb jeg overhodet ikke vil ha, er det sjefen for landet/verden.

Gammel 03-12-24, 14:28   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det én jobb jeg overhodet ikke vil ha, er det sjefen for landet/verden.

Føler jeg kunne gjort en god jobb som feks månesjef. Mykje plass, men lite folk. God plass til trone og andre tja ... statement objekter, men ikke særlig reell makt.

Gammel 03-12-24, 13:21   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er_så_lei av menn (for det er gjerne det, i alle fall i dette tilfellet) som er så høye på seg selv, og opptatt av å klamre seg fast til sin egen maktposisjon, at de ikke evner å se at de skader partiet. Det samme fenomenet som jeg mener hadde mye av skylden for at demokratene tapte valget i USA.

Gammel 03-12-24, 18:23   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke til å stemme AP pga at Giske står på listen der jeg bor.
Jeg skjønner ikke hvorfor det går sååå galt for Støre. Vi snakket litt om det i heimen i går, og min mann mente Erna lider av noe av det samme. De er for trauste og gamle i en verden der Velle og Listhaug har appell.

Sist redigert av Karamell : 04-12-24 kl 17:51.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-24, 13:23   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer oppsatt på at Erna må gå enn at Jonas må. (Der måtte jeg fanden ta meg rette meg selv fordi jeg skrev Erna og Støre. ).

Og hvis ap tror de kvitter seg med problemene med å bytte ut Jonas, så forregner de selv noe voldsomt.

Gammel 04-12-24, 14:13   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og hvis ap tror de kvitter seg med problemene med å bytte ut Jonas, så forregner de selv noe voldsomt.

Ja ... Mener det var Aftensposten som skrev det: Vi kommer til å få masse globale problemer (Ukraina, USA, Israel etc) og Støre har jo et enormt kontaktnett. Tror ikke Brenna har nok erfaring til det blir å fungere.

(Her må jeg få lov å legge til - jeg synes Støre får så mye ufortjent pes i media at til og med jeg - som elsker pressen - synes de er biased. Jeg bare synes de er biased andre veien enn Trump elskerene! )

Gammel 04-12-24, 17:09   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er smart, morsom og jeg tror han har skikkelig gode verdier i bunnen. Jeg tror kanskje ikke han har den jern-neven som kanskje trengs for å styre AP. Pga masse historie for det. Og i hvert fall for å håndtere Giske. Jens er smilende og varm, men han er også knallhard.

Gammel 04-12-24, 17:47   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Støre klarer seg bemerkelsesverdig bra i intervjuer nå, gitt den elleville mediestormen han står i. Jeg synes han får mye pes som ikke er hans skyld.

Jeg stemmer ikke Ap, men som SVer er jeg opptatt av et sterkt Arbeiderparti. Det ser ut til å være særdeles langt unna og jeg klarer ikke helt å se hva som kan være løsningen heller.

Gammel 04-12-24, 17:51   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes Støre klarer seg bemerkelsesverdig bra i intervjuer nå, gitt den elleville mediestormen han står i. Jeg synes han får mye pes som ikke er hans skyld.

Jeg stemmer ikke Ap, men som SVer er jeg opptatt av et sterkt Arbeiderparti. Det ser ut til å være særdeles langt unna og jeg klarer ikke helt å se hva som kan være løsningen heller.

Ja, enig i alt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-24, 19:27   #20
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har ikke egentlig noe imot Støre, han virker både klok og flink. Men han mangler karismaen til å sanke velgere, og jernhånda som Poly nevner, og da kan det bli vanskelig å få reist kjerringa før valget.

Jeg vil også ha en sterk venstreside.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.