Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-23, 12:11   #301
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg er enig i at telefonlyd er mye mer forstyrrende enn vanlige samtaler, men kan nok fort irritere meg over folk som er høylytte også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 12:25   #302
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er flere og flere som har mobilen på høyttaler når de snakker med andre. Det er ikke ungdommer som gjør dette, men voksne. Hva er greia? Er det realitykulturen som har spredt seg til det ekte liv? Og jeg er såpass fordomsfull at jeg antar at personen i andre enden ikke er informert om at samtalen kan høres av alle.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 12:46   #303
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ofte telefonen på høytaler når jeg er hjemme i eget hus, om det er samtaler om hverdagslige ting. Men jeg starter alltid samtalen med «du er på høytaler». Gjør det aldri om det er mange rundt meg da, men kan fint gjøre det om samboer eller sønn er der.

Det er utrolig viktig å opplyse om at det er andre til stede, feks om man ringer og til noen som kjører bil. Det fant (den gang) kjæreste ut da jeg ringte for å fortelle at jeg hadde fortalt ungene at han skulle flytte inn. Han hadde nemlig ikke fortalt det til datter og eks. Som han nettopp hadde plukket opp for å kjøre hjem…. Jadda. De tok det fint da.

Gammel 03-08-23, 13:44   #304
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gruffer over at banken sendte meg en (automatisert) sms med "Kult at dere har takket ja til tilbudet vårt". Kult?!

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 13:58   #305
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg gruffer over at banken sendte meg en (automatisert) sms med "Kult at dere har takket ja til tilbudet vårt". Kult?!

Hvilken bank er dette?
Spørs om sommervikarene har fått råde.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 14:01   #306
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaisus, den banken hadde jeg droppet.

Gammel 03-08-23, 14:07   #307
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bulder bank?

Gammel 03-08-23, 14:10   #308
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kroppen krangler så inni hampen mye for tiden, og er veldig ille i dag. Det er nok begynnende overgangsalder, tror - og håper - jeg. Har vondt i hele kroppen, føler meg matt og nummen, hodepine, trøtt. Blæ! Har vært hos lege og gyn som er enige i at dette nok er begynnende overgangsalder. Har østrogenplaster liggende, men har fått beskjed om å vente med oppstart til jeg har tatt mammografi. Den timen er om en uke. Tiden gååååår sååååå saaaaakteeeee.

Gammel 03-08-23, 14:15   #309
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare gruffe over et nært familiemedlem

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 14:41   #310
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Folk på finn, som etter at jeg har lagt ut annonse om å finne et delehjem til hunden min og at vi kan ha han annenhver uke feks, eller to uker sammenhengende, og ønsker at de skriver om seg selv, alder, erfaring med hund, hva de kan tilby Mio, skriver 1 setning; Hei, min styvdotter ser etter en hund..

Åja gjør hun det, men det er klart, da skal hun få Mio.

Gammel 03-08-23, 14:44   #311
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Jeg synes det er flere og flere som har mobilen på høyttaler når de snakker med andre. Det er ikke ungdommer som gjør dette, men voksne. Hva er greia? Er det realitykulturen som har spredt seg til det ekte liv? Og jeg er såpass fordomsfull at jeg antar at personen i andre enden ikke er informert om at samtalen kan høres av alle.

Her var det facetime, så det måtte jo være tydelig for dem i andre enden også, at de satt på restaurant. Jeg satt såpass nærme at jeg så skjermen, og personene i andre enden (dvs øverste halvdel av ansiktet på en kvinne, sett nedenfra, + en mannsperson som dukket opp fra tid til annen litt lenger bak). Og fra min synsvinkel så det ut som det typisk kunne være snakk om foreldrene, basert på alder.

Gammel 03-08-23, 15:15   #312
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg fått kjeft av tidligere nevnte ungdom fordi det var flaut at vi bare hadde lillesøsterens barneskåler eller mummi-skåler da han skulle lage nudler til kompisen og seg selv. Vi har andre skåler, men de var i oppvaskmaskinen. Han kunne selvfølgelig ikke vaske dem for hånd, for det var superflaut.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 16:00   #313
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Lang dag på jobb etter natt med lite søvn

Gammel 03-08-23, 16:03   #314
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I dag har jeg fått kjeft av tidligere nevnte ungdom fordi det var flaut at vi bare hadde lillesøsterens barneskåler eller mummi-skåler da han skulle lage nudler til kompisen og seg selv. Vi har andre skåler, men de var i oppvaskmaskinen. Han kunne selvfølgelig ikke vaske dem for hånd, for det var superflaut.

Innimellom trekker jeg meg helt unna verste ungdommen, fordi jeg ikke alltid har full kontroll på hva jeg evt kommer til å si. Og det er ikke alltid så lurt.

Gammel 03-08-23, 16:03   #315
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler med deg, Input. Det er ikke lett å gjøre ting riktig med ungdom i hus.

Gammel 03-08-23, 16:05   #316
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Også har jeg fredsgsfølelse. Begynte å jobbe tirsdags
så i utgangspunktet ikke ordinær uke heller.

Gammel 03-08-23, 16:15   #317
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Langt magadrag, Input

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 16:35   #318
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne godt tenke meg å la være å vaske koppene forfi det var for flaut. Hvilken som helst grunn er bra nok!

Gammel 03-08-23, 18:06   #319
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg må bare gruffe over et nært familiemedlem

Jeg også.

Gammel 03-08-23, 18:13   #320
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte jeg skulle sende en e-post til Telenor. Nå må jeg jo betale for online e-posten min og da synes jeg godt de kan få på plass et spamfilter. 90% av e-posten min er dritt.
Men skulle du sett. Man kan ikke maile Telenor med spørsmål om online.
I kid you not!!
Man må ringe eller fikse problemet selv…..
Ironien i det altså.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.