Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen
Jeg blir litt svimmel av kommentarfeltene, og fjesboka. Og da begge sider av debatten. Både dem som slakter Moxnes og de som bagatelliserer det som ble gjort. Alt fra «det var bare 1100 kr, andre har gjort myyye verre ting, via «vi må få se videopptakene, kanskje noen la brillene i lomma hans» og «vekteren som sladrer bør straffes», «stakkars Moxnes, han har jo innrømmet alt og tatt sin straff». Og andre siden med «korsfest, korsfest, fengsel og offentlig lynsjing. 
For meg er det Tjorven sa om løgner og håndteringen det verste. For jeg forventer at folk i slike posisjoner tar ansvar når de begår feil. Og så RødT (!!!!) sin håndtering hvor de later som om videoen viser det som Moxnes har sagt, og alt er fint og flott.
Og så engasjerer dette kanskje litt mer enn om en FrP-politikere (enda en gang…) hadde gjort noe han ikke burde. For det er så fullstendig fjernt at en voksen mann i en slik posisjon faktisk finner på å stjele i en butikk at jeg automatisk blir mer enn litt nysgjerrig på hva som i alle dager fører til at han setter seg i en slikt situasjon. Spenning, kleptomani, veddemål??