Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-23, 07:49   #941
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Derfor bor ikke jeg der mer.

Akkurat nå trenger jeg håper om vår i mars for å holde ut.

Jeg også. Og det blir alltid vår i mars! Snø i mars forsvinner like fort som den kommer.

Det må jo være minst 500 dager siden jul.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:03   #942
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det kommer alltid minst ett snøfall i mars.

Ja, er vinter og ski aktivitet f eks i Holmekollen i mars så jeg vil nå si det er vinterføre men mulig det er forskjellige definisjoner på det.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:04   #943
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ikke så stor forskjell på hvor man bor egentlig, men stor forskjell på hvor overrasket man blir over det snøfallet som alltid (også i Oslo) kommer i mars.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:12   #944
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Mars er hundre prosent vårfølelse i Oslo, altså. Holmenkollhelga er det typisk helt bart i byen og en litt lurvete blanding av kunstsnø og vårsnø oppe i høyden. At noe nedbør faller som snø og smelter bort igjen, er vanlig i mars, men det er jaggu hestehoven i bakken også!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:22   #945
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.688
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Men det snøfallet, selv om det forsvinner fort, avstedkommer likevel en masse utbrudd av sjokk og vantro blant de som bor der, selv om det, som du sier, er helt vanlig. Bare vent og se, det kommer til å være like sjokkerende i år også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 09-02-23, 08:38   #946
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men det snøfallet, selv om det forsvinner fort, avstedkommer likevel en masse utbrudd av sjokk og vantro blant de som bor der, selv om det, som du sier, er helt vanlig. Bare vent og se, det kommer til å være like sjokkerende i år også.

Ha ha er jo slik om hvert eneste snøfall i det området og i Bergen om en skulle tro på mediene.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:44   #947
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.662
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Mars er hundre prosent vårfølelse i Oslo, altså. Holmenkollhelga er det typisk helt bart i byen og en litt lurvete blanding av kunstsnø og vårsnø oppe i høyden. At noe nedbør faller som snø og smelter bort igjen, er vanlig i mars, men det er jaggu hestehoven i bakken også!

Helt sant! Problemet er at jeg bor så høyt opp. Da vi var på visning her var det vår i sentrum og snøstorm her oppe. Hva tenkte vi med?

Pre-kreft elsket jeg vinter! Håper det kommer tilbake! Og vi har i det minste stabil vinter. Det er noe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:44   #948
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Ja, jeg tviler ikke på at mediene klarer å grave opp noen som blir overrasket over snøfall i mars. Kanskje nyinnflyttere fra nord som trodde de hadde flytta til et sted det der det ikke faller snø i mars?

Men ellers er ikke hovedinntrykket mitt at osloborgere blir så sjokkert over vinterens dødskramper, mer frustrerte fordi vi er så klare for vååååår!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:49   #949
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.972
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Enig med deg Zulu. Jeg blir på ingen måte overrasket over snø i mars, eller april for den saks skyld, men jeg liker det ikke og å uttrykke misnøye over snø er ikke det samme som sjokk eller overraskelse.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:53   #950
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.662
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Våren 2012 grillet vi i t-skjorte på terrassen første helga i mars! Det var helt magisk!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:01   #951
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.932
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

... og jeg gruffer over at jeg ikke benytter vinterdagene bedre. Jeg har ikke hatt ski på beina denne vinteren - det er første gang siden jeg ble mor for 18 år siden. Jeg vil like vinteren!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:29   #952
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg er alltid forberedt på full vinter ut mars, og lar alt annet være bonus.


Det var en av de tingene det var vanskelig å venne seg til. Der jeg kom fra, begynte våren så smått i slutten av januar, og listet seg så laaaaangsomt frem de neste månedene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:32   #953
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.044
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg var på jobbreise i Tyskland i går. Et lite øyeblikk stod jeg i en solvegg og kjente at sola skikkelig varmet. Det var ikke is og holke å se noe sted. Det var FANTASTISK!

Jeg er så innmari mye mer glad i alle andre årstider enn vinteren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:33   #954
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.593
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Vi har vinter ut april med stadig tilbakevendende snø hele mai. Men vi har skikkelig vinter da, ikke dette isholke helvete Oslo driver med.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:37   #955
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.044
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har vinter ut april med stadig tilbakevendende snø hele mai. Men vi har skikkelig vinter da, ikke dette isholke helvete Oslo driver med.

Enig. Skikkelig vinter er til å holde ut, men det ishelvete vi har hatt i år er jo helt grusomt. Det er så innmari glatt og det kan ikke brukes til noe som helst.

I år er det verre enn ellers. Vi har aldri før hatt store "Ta av broddene før du går inn"-plakater hengende på jobben.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:45   #956
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er alltid forberedt på full vinter ut mars, og lar alt annet være bonus.


Det var en av de tingene det var vanskelig å venne seg til. Der jeg kom fra, begynte våren så smått i slutten av januar, og listet seg så laaaaangsomt frem de neste månedene.

Er nok mye i det med hva man er forberedt på mentalt og i praksis når det gjelder vær og sesonger. Legger en om til vinterdekk litt før fristen eller følger godt med på værmelding så klarer en seg godt kontra å legge om idet det laver ned og er is. Om en håper på vår i februar/mars og tidenes korteste vinter er det tungt om det ikke slår til.

Er ikke direkte sjokk som en medisinsk tilstand men det blir fryktelig fort kaos på østlandet ved det første snøfallet eller når det kommer 20 cm snø på vinteren så det må jo tydeligvis være mange som ikke forventer det eller er forberedt på det.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:48   #957
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Folk som omtaler dorullsdugnad i idrettsklubben som Vårens vakreste eventyr! på sosiale medier.
Jeez.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:50   #958
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Apropos vinter: I går så jeg at en av bærbuskene mine i hagen har noen ørsmå spirer.

Kanskje jeg skal sette mer pris på grønne plener midtvinters. Men jeg er lei av regn og vind.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 09:53   #959
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.972
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er ikke direkte sjokk som en medisinsk tilstand men det blir fryktelig fort kaos på østlandet ved det første snøfallet eller når det kommer 20 cm snø på vinteren så det må jo tydeligvis være mange som ikke forventer det eller er forberedt på det.


At det hvert år ved første snøfall er folk som velger å kjøre på sommerdekk synes jeg faktisk er sjokkerende. Livet skjer, hverdagen er travel, kanskje rekker man ikke å bytte dekk selv om det er meldt snø, sånn er det bare. Men å bevisst velge å kjøre på vinterføre med sommerdekk? Det kommer jeg aldri til å forstå.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 10:05   #960
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er ikke direkte sjokk som en medisinsk tilstand men det blir fryktelig fort kaos på østlandet ved det første snøfallet eller når det kommer 20 cm snø på vinteren så det må jo tydeligvis være mange som ikke forventer det eller er forberedt på det.

Kaoset oppstår som regel når det kommer mye snø fort, og fordi trafikk- og logistikkbildet i en stor by er noe helt annet enn i mer spredt bebygde strøk. Selv om alt mannskap er ute, tar det tid å få brøytet og strødd slik at det er farbart overalt. Det er mange, mange mennesker som skal flytte på seg og mange, mange veier å brøyte. Da blir det kaos. Vi som har ferdes her hele livet er vant til det, og planlegger så godt vi kan deretter. Likevel blir det busser på tvers, biler i veikanten og beinbrudd på legevakta. Tror ikke det finnes noen beredskapsplan i verden som hadde forhindret det.

Så bor det jo også mange i Oslo som ikke er vant til vinter i det hele tatt og aldri har hørt om vinterdekk, og folk som tror vinter er pene, hvite brøytekanter og sparkføre og tryner på isen som ligger der lumsk under det tynne snølaget. Julekortvinter er det lite av i sentrum av en storby. Selv om litt nærmere marka kan det definitivt være mer stabilt sånn store deler av vinteren.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no