Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-23, 15:46   #381
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Det finnes løsninger hvis man snakker med passkontoret, slik jeg har forstått det. Så ikke avskriv det totalt, men sjekk opp om det kan løses.
https://www.politiet.no/tjenester/pa...-barn-og-unge/ Man trenger ikke møte på samme passkontor og sånn.

Og jeg mener jeg har lest noe om hvis den andre ikke greier å møte, nekter eller noe slikt.

De har strammet inn. I begynnelsen fikk vi pass når eksen nektet å signere og hadde fått flere sjanser. Pass med vanlig gyldighet. Deretter endret de det til at man fikk pass som gjaldt for akkurat den konkrete reisen. Ikke nødpass som man får fort, men man måtte gå gjennom en prosess med vanlig søknad, brev til far og frist på x uker til å signere, før man til slutt fikk et pass for en konkret reise, som måtte være bestilt. Her løste de det med at dama på passkontoret ringte og ba eksen ta seg en bolle og signere. Da ble det så flaut at han signerte gitt.

Nå er det 5 mnd til eldste blir 18. han trenger nytt pass, men jeg tenker vi venter til han blir 18, selv om han nok hadde signert nå.

Men ja. Vrange ekser kan gjøre det ekstremt vanskelig å få pass.

Gammel 05-01-23, 15:49   #382
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for dytten. Da har jeg bedt x gå innom for å gi samtykke så fort som mulig. Siste runden.

Gammel 05-01-23, 16:01   #383
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjorde dette i november (nye regler ble innført 1/11) og da var det snakk om en uke i etterkant. Men ja, helt klart lite smidig.

Gammel 05-01-23, 16:19   #384
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Prøv å skaffe pass til fosterbarn ...

Pass har vi fått to ganger, kun fullmakt fra bv, men vipps og bankkort-Ikkje kul.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 09:34   #385
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sikkert feil av meg og gruffe over dette.

Men samboer på sykehuset, men det forventes at bonusgutt følger samvær som vanlig, fordi mor skal på date.

Og det som gjør at jeg gruffer er at det ikke spørres. Det forventes. Og når jeg prøver å si at det kan kanskje bli litt heftig her, så blir jeg totalt nedsablet og bitt hodet av.

Og er ikke så lett for samboeren å si noe heller, for det første er han faktisk innlagt, og sier han imot henne kommer truslene.

Så greia er ikke å ha gutten, men jeg liker ikke å bli tatt for gitt, og jeg sliter big time med å forstå prioriteringene. Greit nok pga. jobb litt senere i uka, hadde hjulpet oss stort om han kunne vært 1-2 dager ekstra hos mor nå, ettersom han skal være nesten 2 uker i strekk til oss etter det pga. jobben. Og det er greit. Men når det ikke kan væres fleksibelt slik situasjonen er, pga. date, så blir jeg litt matt.

Jeg blir sikkert hugget hodet av her også nå. Men som sagt, det er det at det ikke spørres som er problemet..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 09:49   #386
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner deg godt, Serafin. Jeg synes det er stor forskjell på å spørre og å ta for gitt. Jeg har forstått at gutten har et par utfordringer, men kunne ikke han klare å være hjemme alene hos moren mens hun er på date?

Gammel 06-01-23, 09:54   #387
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner deg godt, Serafin. Jeg synes det er stor forskjell på å spørre og å ta for gitt. Jeg har forstått at gutten har et par utfordringer, men kunne ikke han klare å være hjemme alene hos moren mens hun er på date?

Daten skal visst være hjemme hos mor. Pga. greier.

Og ja, hadde hun spurte "Går det greit at han kommer som planlagt, du skjønner sånn og slik?" så hadde jeg sagt ja. Vi sier alltid ja.

Men "Jeg leverer som avtalt kl 18, fordi at jeg må det fordi sånn" - det er noe helt annet.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 11:16   #388
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk pass med gammeldags fullmakt på papir i høstferien.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 11:17   #389
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Daten skal visst være hjemme hos mor. Pga. greier.

Og ja, hadde hun spurte "Går det greit at han kommer som planlagt, du skjønner sånn og slik?" så hadde jeg sagt ja. Vi sier alltid ja.

Men "Jeg leverer som avtalt kl 18, fordi at jeg må det fordi sånn" - det er noe helt annet.

Men ærlig talt, man kan ikke påføre en 16-åring det alvorlige traumet det er å høre sin egen mor ha sex.

Det er vanskelig å være ironisk når man formulerer seg skriftlig, men jeg håper at det var mulig å se at det var det jeg forsøkte på.

Gammel 06-01-23, 11:27   #390
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i en litt smal boliggate med 30-sone og fartsdumper og likevel kjører folk helt vanvittig fort gjennom gata vår. De bremser litt foran fartsdumpene og gasser på mellom. Hvor mange tiendedels sekunder sparer de egentlig kontra den faren de utsetter barn og dyr for? Idioter.

Gammel 06-01-23, 11:34   #391
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Syk, og var på bedringens vei, men blitt verre. Jeg skjønner jeg er syk når jeg sov til 1030 idag. Og jeg må bli frisk til mandag.

Gammel 06-01-23, 11:37   #392
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Gruffer på meg selv, som ikke hadde overskudd ellet gidd til å ta ned trampolina når ikke ungdommene ville hjelpe i høst. Satset på hoppevær og sydenvinter. Nå har jeg vært ute og måkt den, og må vel ta en runde til etterpå i dag, om ungene skal ha trampoline når våren kommer. -Teiting, altså.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 11:42   #393
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi bor i en litt smal boliggate med 30-sone og fartsdumper og likevel kjører folk helt vanvittig fort gjennom gata vår. De bremser litt foran fartsdumpene og gasser på mellom. Hvor mange tiendedels sekunder sparer de egentlig kontra den faren de utsetter barn og dyr for? Idioter.

Innimellom ser jeg at folk legger ut en gammel barnesykkel og lignende, langt nok uti veien til å gi folk en støkk, men ikke sånn at man ikke kan kjøre forbi. Kan det hjelpe?

Men det er vel ingen kur mot dumskap.

Gammel 06-01-23, 12:22   #394
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men ærlig talt, man kan ikke påføre en 16-åring det alvorlige traumet det er å høre sin egen mor ha sex.

Det er vanskelig å være ironisk når man formulerer seg skriftlig, men jeg håper at det var mulig å se at det var det jeg forsøkte på.

Haha, jeg skjønner hva du mener.

Og hun hadde nok overlevd med å utsette en dag.

Men - jeg svelger kameler og tenker at jeg får vel min lønn i himmelen eller noe.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 12:34   #395
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Be politiet ha kontroll; vi har samme problem her og de tok det på alvor. Dessverre varer ikke effekten…

Minty er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 12:50   #396
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Innimellom ser jeg at folk legger ut en gammel barnesykkel og lignende, langt nok uti veien til å gi folk en støkk, men ikke sånn at man ikke kan kjøre forbi. Kan det hjelpe?

Men det er vel ingen kur mot dumskap.

Politiet ønsker ikke at man gjør det, blant annet pga. trafikkfare og ulv-ulv.

https://www.motor.no/aktuelt/advarer...ykkelen/229230

Cauchy er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 13:07   #397
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi fikk pass med gammeldags fullmakt på papir i høstferien.

Nye regler fra 1.11, så da var dere før endringa ble innført.

Gammel 06-01-23, 13:20   #398
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Politiet ønsker ikke at man gjør det, blant annet pga. trafikkfare og ulv-ulv.

https://www.motor.no/aktuelt/advarer...ykkelen/229230

Ah.

Iddjotter.

Gammel 06-01-23, 13:27   #399
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Nedi gata her satte noen ut et slags fugleskremsel, i barnestørrelse, med parykk, caps og refleksvest.

Tre dager etterpå gjorde noen 30-skiltet om til 80-skilt. Det tok 2 mnd, så plukket lokal-avisa opp det, også forsvant begge deler.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 13:40   #400
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fartshumper er dimensjonert til å kunne kjøres over i 30 km t (i alle fall var de det da jeg jobbet med trafikksikkerhet for 15 år side ) og er sånn sett useless i trange boliggater, for der er 30 km t alt for høy fart uansett (vi har tatt en del fartsmålinger i boliggater for å vise at faktisk fart ikke er så høy som opplevd fart, men det betyr jo ikke at faktisk fart ikke derfor er for høy for gata, altså) . Jobbet som sagt med trafikksikkerhet i boligområder i flere år, og har møtt min fair share med frustrerte foreldre med idiot-naboer. Men det er et generelt problem enten man anlegger humper eller innsnevringer - folk speeder mellom dem.

Det er dessverre omtrent umulig å idiotsikre boliggater. Man må nesten bare være nabokjerring og stoppe idiotene og realitetsorientere dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.