Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-22, 15:41   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Fortsatt er det to dager igjen, og jeg bråbestemte meg i går for å innlemme mann (straks 50) i årets kalendergalopp. Der blir det en del øl av ymse slag, chilinøtter, marsipangris osv. men jeg tar gjerne imot andre forslag også. Alle tre får julesokker, skrapelodd, godteri - prisklasse fra 10 kr og litt oppover. Det kan være et par litt større ting også (en hundrelapp, kanskje).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 16:03   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.973
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

En bok, lommelykt/hodelykt, sitteunderlag, turkopp, nye pepperkakeformer, kinobilletter, julebrus, varm sjokolade på pinne (Søstrene Grene, Normal), hansker, skjerf, lue, buff, god dusjsåpe/deodorant/krem/hårgelé, vannflaske, julehefter, julepynt, lypsyl, scrunchie, mobildeksel, ansiktsmaske, badebomber, lapp om julefilmkveld med popcorn/tur på skøytebanen eller andre aktiviteter for hele familien.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 16:33   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Takk for mange gode (og til dels litt dyre ) tips. Jeg er nok en litt gnien kalendermaker.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 16:41   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.192
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Sånn håndvarmer fra Biltema? Eller en kul refleks (mannen min ble frastjålet vinterjakken sin sist vinter og er fremdeles litt lei seg over refleksen som hang på), eller en kjøleskapsmagnet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 16:51   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.854
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Poser med kakao til en kopp, kjøp ti-pakning. Tyggis, refleks, sjokolade med julepapir, sokker, julesokker, julepysj.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:04   #6
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Mine tenåringer får stort sett innpakket smågodt i sine kalendere. De vil ha godtekalender, men er ikke så begeistret for den klassiske kalendersjokoladen.

Har tenkt å legge inn en dag på hver av ungene der de får 200 som skal brukes til å kjøpe en gave til ønsketre eller gi til en valgt veldedig sak. Var innstilt på å gjøre dette med 10-åringen, men kom på at det sikkert finnes tenåringer (eller familier med tenåringer) også som kan trenge hjelp til en gave.

__________________


Sist redigert av tink : 30-11-22 kl 08:06. Årsak: Kom på noe mer.
tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 08:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.048
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Mann (50) hadde fått ølkalender hvis jeg hadde hatt bil til å få det med hjem. (24 øl veier skikkelig mye.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 09:19   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.880
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Hvis sønnen din liker gaming, har Steam fått gavekort ned i 30 kr nå - poden her får noen slike, sammen med snop og annet småtteri.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:21   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Tusen takk for mange fine tips!

Hva er Steam, Bokormen - og hvor får man kjøpt det?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:31   #10
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.272
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Min kalender til mann (rundt 50, om vi er rause) har i mange år vært: 1 stor plate melkesjokolade delt i biter og pakket pent inn. Øl fredag og lørdag. I år er det to plater sjokolade (de har tross alt 24 biter hver, det må være meningen) og ikke øl. Men hver dag har også en liten lapp med en "Takk for....." hilsen fra meg og/eller døtrene mine.

Da barna var små, hadde de gavekalender. Så ble det umulig å finne på gaver, så vi gikk over til sjokolade og små gaver i helgene. I år gadd (!) de ikke kjøpe sjokoladekalender, så i morgen skal de våkne opp til en overraskelse. Også til dem bruker jeg melkesjokoladeplater - det er billig og det er god sjokolade. Og så fyller jeg på med småting i helgene. Jeg har kjøpt knekkistrikk, leppepomade, nye truser (fra hunden som har drept noen), de skal få julesokker, en dusjsåpe de digger. Sånn holder jeg totalprisen fornuftig, men har spillerom til å kjøpe ting de har nytte av.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:44   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mann (50) hadde fått ølkalender hvis jeg hadde hatt bil til å få det med hjem. (24 øl veier skikkelig mye.)

Jeg har cola light kalender ...
Dvs jeg ble lurt i butikken, der var masse sukkercola og urge og sånt inni (det oppdaget jeg da jeg måtte bryte meg inn i kalenderen en tørstig dag i november) Men nå har jeg fått ungene til å bytte ut med light alle dager.

Menn (50) trenger spiselige treats i kalenderen sin. Sjokolade eller en (fersk) rosinbolle ville slått an her.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 10:50   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg har cola light kalender ...
Dvs jeg ble lurt i butikken, der var masse sukkercola og urge og sånt inni (det oppdaget jeg da jeg måtte bryte meg inn i kalenderen en tørstig dag i november) Men nå har jeg fått ungene til å bytte ut med light alle dager.

Menn (50) trenger spiselige treats i kalenderen sin. Sjokolade eller en (fersk) rosinbolle ville slått an her.

Bra jobba!

Ja, det er en del spiselig - og noe som jeg vil karakterisere som uspiselig, nemlig dadler med kakao utenpå. Når man sverger til "sunt" godteri, bør man få unngjelde.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 11:09   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.880
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalenderideer til ungdommer og mann (50)

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Tusen takk for mange fine tips!

Hva er Steam, Bokormen - og hvor får man kjøpt det?

Steam er en side hvor en kjøper spill, og også "poeng"/stash til spill en allerede har. Jeg er ikke medlem der, dette er kun hva jeg har plukket opp via mann, sønn og bror.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no